UOČI IZLOŽBE

U MIMARI NAJAVILI PREDSTAVLJANJE DVA NAVODNA DJELA VELIKOG UMJETNIKA Nekoliko neobičnih izlaganja o Picassu i predavanje o logu automobila Citroën

    AUTOR:
    • Patricia Kiš

  • OBJAVLJENO:
  • 28.11.2019. u 08:31

Goran Mehkek / CROPIX

Poprilično je dugo trajalo izlaganje o navodnim djelima Pabla Picassa preksinoć u Esplanadi. Zaštitari ozbiljnih lica niti na sekundu nisu ispustili iz vida dvije slike izložene u Smaragdnoj dvorani, “Žena s gitarom” i “Mandolina i gitara”.

Analiza potpisa

Svečano odjevena publika, u coctail haljinama i odijelima, slušala je pojedinosti rezultata kemijske analize i vještačenja skoro sat i pol vremena. Sa skoro svim Picassovim potpisima, varijantama koje su se izmjenjivale kroz drugu i plodnu povijest ovog umjetnika upoznao nas je sudski vještak za grafologiju Igor Jelovac.

Koliko je to dugačko izlaganje bilo potrebno, nije baš sasvim jasno, oba su djela iz kubističkog razdoblja, kada se potpisivao na određeni način. Nadalje, među slajdovima koje je pokazao Jelovac bio je i logo Citroëna, koji nosi potpis slavnog umjetnika. Taj je slajd, s prikazom potpisa na francuskom autu, stajao dobrih pet minuta, dok je Jelovac analizirao potpis.

Vladan Desnica, fizičar po struci s odsjeka za konzerviranje ALU, iznio je svoje tumačenje prema kojemu pigmenti boje odgovaraju onima koje koristi Picasso, no nadodao i da je, i da konačan sud ne može donijeti.

Reakcija kustosa

Najdulje je izlaganje imao, pak, Nick Kačić Miošić, kipar koji živi u Americi i koji je emotivno, vidljivo je, najviše vezan uz ovu temu. Kada se najavljivalo da će on govoriti o slici, rečeno je među ostalim da je on “pročitao sve knjige o Picassu”. Nama se, inače, ovaj kipar predstavio kao stručnjak, i za Cézannea i za Modiglianija. Nick Kašić Miošić iznio je romansiranu verziju Picassova života.

Podsjetimo, ukratko, da su iz Muzeja Mimara za 2. prosinca najavili predstavljanje dva navodna Picassova djela, a ovo je bilo premijerno predstavljanje, u Esplanadi. Djela posjeduje anonimni vlasnik i navodno je naslijeđe vojvođanske obitelji Marković. Nemaju potvrdu autentičnosti Claudea Picassa niti francuskih muzeja. To što su u službenoj pozivnici Muzeja Mimara nazvana remek-djelima, ravnateljica Lada Ratković Bukovčan je Jutarnjem objasnila kao “reklamni poziv”.

U međuvremenu se javio i Slaven Perović, jedan od kustosa u ovom muzeju, koji je napisao, među ostalim: “Stručno vijeće Muzeja Mimara nije bilo obaviješteno o toj prodajnoj izložbi dviju slika za koje nije dokazano da ih je naslikao Picasso”, i zaključio da je “osobno zgrožen ovakvom izlagačkom politikom”.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo