IZLOŽBA

'Umjetnost radimo na temelju informacija iz Jutarnjeg lista te dnevnih novina iz Francuske i Njemačke'

    AUTOR:
    • Patricia Kiš

  • OBJAVLJENO:
  • 13.03.2020. u 12:52

“Uspoređivale smo fotografije iz medija na dnevnoj bazi, mjesec dana”, kaže Ana, “i svaka ih je interpretirala drugačije”

Izložba tri europske umjetnice, njemačke, francuske i hrvatske, Sandre Heinz, Christiane Schauder i Ane Sladetić otvorena je u Haus Burgund u Mainzu. Tema su izložbe mediji.

Tri su se umjetnice dogovorile da cijeli listopad, iz dana u dan, odabiru po jednu fotografiju objavljenu u dnevnim novinama, svaka u svojoj zemlji, a potom ih jedna drugoj šalju mailom. Na temelju usporedbi odabranih fotografija nastajao je rad svake od njih i te radove sada zajedno izlažu u Main­zu.

Ana Sladetić odabrala je Jutarnji list, Christiane Schauder dnevne novine Le Bien Public, koje izlaze u Dionu, a Christiane Schauder dnevnik Allgemeine Zeitung Mainz. Iz Jutarnjeg lista na izložbi su se, tako, putem fotografija našli nogometni izbornik Zlatko Dalić, konceptualni umjetnik Siniša Labrović, slikarica Jadranka Fatur i drugi. Naziv je izložbe trojezičan, na jezicima zemalja iz kojih umjetnice dolaze, “Rencontre/Begegnung/Susret”. Projekt je osmišljen na jednoj od umjetničkih rezidencija u Francuskoj, Saline Royale, Arc-et-Senans.

Tri europske umjetnice Sandra Heinz, iz Njemačke Christiane Schauder i z Francuske i Ana Sladetić iz Hrvatske uoči otvaranja izložbe

 

Javna svijest

- Ideja o prikazivanju umjetničkog kuta gledišta na informacije koje izlaze u medijima potekla je od Sandre Heinz. Fotografije koje su izlazile u dnevnim novinama uspoređivale smo, svaki dan i svaka na svoj način. Odmah ujutro listale bismo dnevne novine uz kavu i slale jedna drugoj fotografije koje su nam bile najupečatljivije taj dan. Pristupi su, potom, bili drugačiji. Ja sam se odlučila za tiskanje fotografija na šoping-torbama. Naime, naše društvo sve češće komunicira isključivo slikama.

Taj ubrzani konzumerizam vijesti, u kojem si čovjek ne ostavlja prostora da razmisli, željela sam pokazati upravo na ovaj način. Torbe su i na prodaju i moram reći da ih mnogo ljudi kupuje - govori nam Ana Sladetić. - Sandra je odabrala medij umjetničke knjige, a Christiane kolaže. Primjerice, s jedne od fotografija izrezala je siluetu pape kako govori u Vatikanu. Svima je i dalje jasno da je riječ o papi, simbolika je takvih fotografija urezana u javnu svijest - nastavlja.

 

Pitanje čistoće

Što su postigle takvim usporedbama, koji je opći dojam, koje su sličnosti, a koje razlike, pitamo našu sugovornicu. - Forme su globalno identične forme, u doba kada smo radile na projektu, najčešće pisalo o migrantima, o poskupljenju goriva, o Meghan Markle, primjerice. Naravno, slale smo jedne drugima i teme koje su lokalne, specifične i razumljive samo za našu zemlju. Tema je izložbe, zapravo, da je čovjek danas homo medicus, da je život suvremenog čovjeka nezamisliv bez vijesti, bez informacija, te, naravno, koliko je važno znati kvalitetno konzumirati te informacije - govori umjetnica.

Na izložbi u Haus Burgund u Mainzu Ana Sladetić pokazala je i rad “Zidovi identiteta” kojim se predstavila u Kabinetu grafike HAZU. Riječ je o radu koji je nastao na temelju umjetničina istraživanja kulture življenja u građanskim kućama tijekom 19. i početkom 20. stoljeća na podunavskom području. Rad “Gdje je dom?” svojedobno je izlagala i u Christie’su.

U svojem, pak, doktoratu ova je umjetnica proučavala kako su se vizualna predodžba i promocija čistoće mijenjali tijekom stoljeća.

Izložba u Mainzu ostaje otvorena do 15. svibnja.

Više na Jutarnjem...


Tagovi

Izdvajamo