Nastao nedugo nakon “Prljavog Harryja”, film “Death Wish“ (1974) dio je istog niza vigilantskih filmova koji su u Americi postali popularni u jeku vala kriminala tijekom 70-ih. Kao i u drugima, i u “Death Wish” nasilni junak uzima pravdu u ruke frustriran neuspješnošću policije da održi red. U novoj verziji “Death Wish”, izvorna njujorška priča premještena je u današnju američku metropolu nasilja - Chicago - a glavni junak filma nije, kao u izvorniku, arhitekt nego kirurg (Bruce Willis).
Nakon što mu provalnici ubiju ženu i teško ozlijede kćer, on nabavi pištolj i kreće u pohod. S obzirom na to da je izvorni “Death Wish” imao ružnu reputaciju fašistoidnog filma koji slavi oružje, režiser Roth (“Hostel”) i scenarist Carnahan pokušali su ublažiti taj ideološki sloj. Brižljivo su pazili da kriminalci ne budu crnci, a film su ideološki zagladili javnom debatom pro i kontra vigilanstva.
No, koliko god se autori trudili da film ne bude ideološki shematičan, on je ostao shematičan sam po sebi. Zaplet predviđate tri koraka unaprijed, likovi su vreće klišeja, a paralelizam između osvetnika koji uzima živote i kirurga koji ih spašava trivijalan je i nametljiv.
S Russellom Croweom - koji je izvorno trebao glumiti - film bi možda i dobio punoću. Nažalost, Willis se ne doima kao netko tko je mogao diplomirati medicinu, a to je samo još jedan u nizu problema filma.