OBITELJSKI FILM

LJUBOMIR I JAN KEREKEŠ Otac i sin nakon predstave ‘Ufuraj se i pukni’ snimili i film

    AUTOR:
    • Tina Premec

  • OBJAVLJENO:
  • 10.02.2019. u 22:41

 

S kazališnih dasaka na filmska platna - tako je izgledao put “Ufuraj se i pukni”, komedije iza koje stoje otac i sin, Ljubomir i Jan Kerekeš. Poznata lica hrvatskog glumišta, tandem koji je pokrenuo Kerekesh Teatar, ekranizirali su tako istoimeni komad koji su do sada odigrali u svim krajevima Hrvatske više od 120 puta. “Ufuraj se i pukni” duhovito je najavljen kao prvi varaždinski dugometražni igrani film, uz napomenu kako je snimljen prema skoro pa istinitom događaju. U kina će stići 4. travnja, a u središtu priče su braća Prišt, Kruno (Jan Kerekeš) i Krešo (Zoran Pribičević), koji se pripremaju se za prijemni ispit na Akademiji dramske umjetnosti. Njihova nemoguća misija počinje u Varaždinu, a imaju samo jedan dan da se pripreme za prijemni ispit. Susjed Črček (Ljubomir Kerekeš), vrlo pričljiv lik, pomaže im u toj misiji...

Nedovoljno novca

Uloge pored glavnih glumaca imaju Mirela Brekalo, Ana Begić, Hana Hegedušić, Žarko Potočnjak, Draško Zidar, Goran Grgić, Darko Janeš, Matko Knešaurek, Mirela Videk, Sara Ipša, Tanja Pavlović, Marko Hergešić, Zdravko Pomper, kao i više od pedeset statista.

- Želja za snimanjem filma rodila se još prije nekoliko godina. I tata i ja obožavamo gledati filmove, a naročito volimo u kinu pogledati dobru komediju. No, kako nam se to nije dogodilo već duže vrijeme, odlučili smo sami snimiti film prema jednom od tekstova iz naših predstava, koje je publika izvrsno prihvatila od samih početaka Kerekesh Teatra. S obzirom na to da nam je ovo prvi takav projekt, morali smo imati u vidu ograničen budžet, ali i duge tehničko-organizacijske mogućnosti, stoga smo odlučili napraviti film prema tekstu za predstavu ‘Ufuraj se i pukni’, koja je produkcijski najmanje zahtjevna za snimiti i staviti na filmsko platno - objašnjava Jan Kerekeš ovaj obiteljski pothvat.

Film su kaže snimili zaista u rekordnom roku, no pripremni dio je trajao nešto duže.

- Rekao bih nekoliko mjeseci, od kastinga, pronalaska lokacija za snimanje, dogovaranja partnera… To je jako zahtjevno kad si nov u tome, no uz dobru organizaciju i dobar tim sve je moguće napraviti.

- Budući da novac za snimanje filma nismo dobili ni od jedne institucije na nacionalnoj razini, već je film realiziran većinom iz vlastitih sredstava, budžet je skromniji nego kod većine dugometražnih hrvatskih igranih filmova. O ukupnom budžetu filma, ipak, moći ćemo razgovarati tek nakon završetka svih faza njegove realizacije i promocije - govori Kerekeš mlađi.

 

Glumac u režiji

Produkcijsko-tehnička ekipa na čelu s redateljem Ljubomirom Kerekešom lani je u kolovozu snimila kadrove na više od trideset lokacija diljem Varaždina te na jednoj u Zagrebu.

- I prva i zadnja klapa pale su u kolovozu, najtoplijem mjesecu u našim životima. Budući da se većinom radilo u manjim interijerima koji nisu klimatizirani, uz svu tu opremu koja se sve više zagrijavala, termometar je na setu u jednom trenutku izmjerio čak 48 stupnjeva Celzijevih. Tako da možemo definitivno reći da smo iz ovog snimanja izašli ‘kuhani i pečeni’, no nadamo se da će finalni proizvod sve to opravdati pred publikom - uz smijeh odgovara Jan Kerekeš.

Upravo je on napisao filmski scenarij prema motivima dramskog teksta predstave “Ufuraj se i pukni” autora Ljubomira Kerekeša. Glazbu potpisuju Marin Kereša i Jan Kerekeš, direktor fotografije je Davor Bjelanović, a montažer Tin Majnarić. Film su zajedno producirali Kerekesh Teatar i ZIA produkcija, a redateljsku palicu preuzeo je Ljubomir Kerekeš.

- Otpočetka je bilo jasno tko će biti redatelj. To je čovjek koji najbolje poznaje radnju, a dobra predispozicija za njegov uvjetno rečeno filmski prvijenac je sama činjenica da je dosad režirao već desetak kazališnih predstava. Dakako, biti filmski redatelj ili biti kazališni redatelj - to nije isto, ali sada vidimo da su stvoreni dobri temelji za svako sljedeće snimanje - ističe Jan Kerekeš.

Ljubomir Kerekeš u 90-ima je, naime, režirao film “Da bi reč rekel” prema motivima predstave “Dimnjačar” koju igra još i danas.

Uvjeti na setu

  - No, ovakav projekt je i meni bio izazov. Uvijek kad pišem ili režiram, vidim ta lica, vidim te situacije. Iako se radi prvom takvom iskustvu, nije mi bilo teško zamisliti ove likove u filmu, napraviti prvo montažu filma u svojoj glavi i onda se upustiti u režiju dugometražnog igranog filma. Naravno da već drugi dan nakon završetka snimanja možeš sam sebi reći da postoje stvari koje ćemo na drugom projektu napraviti drugačije, bolje, ali upravo to je i smisao ovog filma - samopouzdanje - otkriva Ljubomir Kerekeš. Snimanje filma bilo je izrazito naporno, cijeli je tim radio po 14, 16, čak i 18 sati dnevno, a sna je bilo vrlo malo. Bili su ograničeni budžetom, a samim time i vremenom.

- Uvjeti su bili zahtjevni, počevši od samih vremenskih uvjeta, jer je bilo jako vruće, pa do prostornih. Tako je nas desetak članova ekipe provelo cijela dva snimajuća dana u stanu od 40-ak četvornih metara. No, bilo je tu i zabavnih, komičnih situacija, posebice za vrijeme snimanja takvih scena. Ponekad bismo prasnuli u smijeh, makar to značilo da ćemo ponavljati scenu još nekoliko puta - nastavlja. A kako je ekipi bilo na setu publika će imati prilike vidjeti, jer su odlučili sve one sočne stvari i greške sa snimanja staviti na kraj filma.

 


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo