O AUTORU

Nenad Polimac: filmski kritičar i urednik

Slavko Midžor

Filmski kritičar Jutarnjeg lista jedan je od osnivača tjednika Globus i Nacional. Danas surađuje u mnogim izdanjima Europa Press Holdinga, a i urednik je časopisa Gordogan, u kojem objavljuje eseje o filmskim redateljima i povijesti filma.

O filmu piše od 1972., profilirajući se izrazito žanrovski: među prvim je domaćim zagovornicima špageti vesterna i kung fu filmova, koje se u većini slučajeva u nas smatralo šundom. Istodobno, s kritičarima istomišljenicima osniva časopis Film, koji forsira revalorizaciju hrvatske kinematografije (zahvaljujući napisima u časopisu, Koncert Branka Belana otet je zaboravu, a Tomislav Gotovac ustoličen je kao veliki autor svjetskog eksperimentalnog filma) i modernije poimanje tendencija u svjetskom filmu. Njegova negativna kritika politički podobne i odasvud hvaljene Okupacije u 26 slika izazvala je veliki skandal i presudila da časopisu potkraj sedamdesetih ukinu dotacije.

Na prijelazu sedamdesetih u osamdesete uredio je monografije o Živojinu Pavloviću, kontroverznom autoru proskribiranog srpskog „crnog vala“, te Branku Baueru, ponovno otkrivajući njegov začudan i nedovoljno priznat opus.

U to je vrijeme bio dio tima filmske redakcije Televizije Zagreb (javnost ga je percipirala po vrlo popularnoj emisiji 3-2-1 kreni) koji je uzdigao standarde programa filmova na televiziji, sustavnim emitiranjem ciklusa klasičnog i suvremenog filma, koji u nas nikada nisu bili viđeni: vodila se uređivačka politika koja je današnjem HRT-u nedosegnuti uzor.

Kasnije je s Vladimirom Tomićem bio autor također vrlo uspješnih emisija Moderna vremena i Vrtoglavica. U drugoj polovici osamdesetih radio je kao savjetnik za repertoar u zagrebačkim Kinematografima, temeljito upoznavši filmsku industriju iznutra, što je kasnije koristio u svojim publicističkim radovima.

Danas ga posebno zanimaju hollywoodski film tridesetih, četrdesetih i pedesetih godina, sve vrste žanrovskog filma, istočnoeuropske i azijske kinematografije, te hollywoodski i japanski animirani film (Pixar i Hayao Miyazaki). Nakon raspada Jugoslavije, pažljivo prati film u regiji i često objavljuje napise o njemu. Rođen je u Zagrebu, gdje i danas živi.

Izdvajamo