HRVATSKA KAO ZEMLJA FILMA

VODITELJ NETFLIXA 'Hrvatska je među najboljim europskim lokacijama za snimanje'

    AUTOR:
    • Karmen Miletić

  • OBJAVLJENO:
  • 12.10.2019. u 19:21

Darko Tomaš / CROPIX

 

“Produkcija Netflixa u Europi počela je 2016. godine i ponosni smo što možemo poduprijeti europske talente i pomoći u lansiranju njihovih karijera. U Hrvatskoj radimo već dosta projekata, zahvalan sam Chrisu Marcichu (op.a. ravnatelj HAVC-a) što smo dobili poticaje za nove i nadam se da ćemo ih donijeti sve više jer se Hrvatska pokazala kao jedna od najboljih europskih lokacija za snimanje”, rekao je Tomasz Dąbrowski, regionalni voditelj produkcijskih procesa Netflixa u regiji EMEA (Europe, Middle East, Africa), u kinu Kaptol Boutique Cinema, gdje se održala prva konferencija PROFilm Days u organizaciji Jutarnjeg lista i Zagrebačkog filmskog ureda, okupivši ugledne filmske profesionalce.

Darko Tomaš / CROPIX

Tomasz Dabrowski

 

Dąbrowski je održao glavno predavanje dana o “ulozi Netflixa u europskom audiovizualnom ekosustavu”, podsjetio na to da ova platforma ima oko 150 milijuna pretplatnika, no vjeruje da je barem četiri puta više onih koji konzumiraju njihove sadržaje, s obzirom na mogućnost da se gledaju na četiri ekrana.

Poznato je da je Netflix proljetos u svojoj produkciji u Zagrebu snimio novu seriju naziva “Medical Police” te da su početkom ljeta boravili u Rijeci, no što su snimali još nije poznato.

 

Tehnologija

Hrvatsku kao izuzetno važnu i plodonosnu zemlju za filmska snimanja istaknuo je i filmski producent Jonathan Olsberg u svom predavanju “Analiza ubrzanog razvoja audiovizualnih djelatnosti u svijetu”, kazavši da je teritorijalno raznovrsna, a sve na malenoj udaljenosti.

Darko Tomaš / CROPIX

Jonathan Olsberg

 

“Filmski studiji ključni su u cijelom procesu produkcije, nema ih dovoljno na tržištu, a Hrvatskoj bi dobro došao jedan. Moja tvrtka Olsberg-SPI upravo radi studiju o tome zašto i gdje graditi filmski studio u Hrvatskoj. Nalazimo se usred nikad zabilježenog globalnog rasta filmske i TV produkcije.

Povećanje je povezano i s time što potrošači sve više koriste tehnologiju koja im omogućuje pristup tim sadržajima, otvaraju se brojne mogućnosti, sve više raste broj igranih filmova i serija”, istaknuo je Olsberg pred 200-tinjak sudionika okupljenih na konferenciji - filmskih profesionalca te predstavnika drugih industrija nužnih za snimanje filmova i TV serija.

Goran Mehkek / CROPIX
 

Unosna grana

“Cilj ovih konferencija je povezati filmsku industriju i sve sektore koji su usko uz nju vezani, jer bez hotela, turističkih zajednica, gradova, vlada, gradskih ustanova, pa sve do šminkera, kostimografa, stolara i električara, ne možemo napraviti finalni audiovizualni proizvod”, rekla je na otvaranju organizatorica Mia Pećina Drašković, voditeljica Zagrebačkog filmskog ureda, a glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić izrazio je zadovoljstvo dobrim odazivom, napomenuvši kako je ovo prvi put da naš dnevni list na ovaj način ulazi u područje o kojem piše svaki dan, a koje je iznimno važna tema.

Darko Tomaš / CROPIX

Ministrica Nina Obuljen Koržinek i glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić

 

Da Hrvatska na malom području pruža raznolikost podneblja, kulturne baštine, a samim time i lokacija za snimanje te da je film u našoj zemlji postao jedna od najunosnijih gospodarskih grana i stoga je važno razgovarati o gorućim temama audiovizualne industrije, slažu se svi sudionici ove konferencije, pa i ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek.

“Sedam godina od usvajanja zakona u Hrvatskoj kojim se regulira sustav poticaja u filmskoj industriji privučen je značajan inozemni kapital. Mi imamo vrhunske profesionalce koji mogu napraviti najzahtjevnije projekte, a potencijal su prepoznale brojne jedinice lokalne uprave osnivanjem filmskih ureda pa ih tako u Hrvatskoj trenutačno imamo šest”, rekla je ministrica.

 

Hit-serije

U mandatu ove Vlade poticaje su sa 20 podigli na 25 posto, a na prijedlog Udruge producenata, na 30 posto na područjima s nižem stupnjem indeksa razvijenosti. To zapravo znači da ovom mjerom poticaja želi potaknuti dolazak stranih filmskih produkcija na manje razvikane destinacije u Hrvatskoj kako bi se rasteretio, primjerice, Dubrovnik ili Zagreb.

Darko Tomaš / CROPIX

Na jednom od panela sudjelovali su: producent i redatelj Peter Radovich, CEO Yandex Studija Olga Filipuk, Hordur Runarsson iz Glassriver Productions i voditeljica Zagrebačkog filmskog studija Mia Pećina Drašković

 

U proračun se od 2012. do danas od 67 velikih svjetskih produkcija koje su u Hrvatskoj snimale hit-serije i filmove slila milijarda kuna prihoda. Ono na čemu je još potrebno poraditi što se tiče poticaja, a istaknuo je državni tajnik Ministarstva kulture Krešimir Partl, jest povrat tih sredstava - treba osmisliti kako da se kapital ponovno vraća u sustav poticaja, odnosno da čitav sustav postane samoodrživ.

Ravnatelj HAVC-a Chris Marcich podsjetio je na nedavno održan sastanak u Sankt Peterburgu koji je okupio sve svjetske filmske komisije te svjetske turističke organizacije, naglasivši da je to prvo veliko priznanje važnosti spoja ta dva sektora.

Koliko mi kao zemlja prepoznajemo spoj filma i turizma, bila je tema okruglog stola “Filmska industrija i turizam”.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo