PIŠE NENAD POLIMAC

VRUĆE TELEVIZIJSKO LJETO Velike serije završavaju bez odgovarajućih nasljednika na vidiku

    AUTOR:
    • Nenad Polimac

  • OBJAVLJENO:
  • 12.08.2018. u 15:09

Osim što dodjeljuje nagrade, američka udruga televizijskih kritičara dva puta godišnje organizira sajam na kojem proizvođači TV sadržaja predstavljaju svoje adute. Na ljetni sajam koji je upravo završio u Los Angelesu došli su svi, uključujući i Netflix kojeg nije bilo lani

Za nagradu Emmy ste zasigurno čuli, ali za priznanje koje dodjeljuje američka udruga televizijskih kritičara (Television Critics Association)? Vjerojatno ne. Ipak, u pitanju je prestižno odličje koje je ustanovljeno davne 1984., sama udruga ima 220 članova, što nije previše (Američka televizijska akademija koja odlučuje o Emmyju ima ih bar 17 tisuća), no kad se izračunaju naklade dnevnika i magazina te gledanost pojedinih emisija u kojima se njihovi kritičari javljaju, to baš i nije tako malo. Povrh svega, TCA ima smisla za dobar show, pa je ustanovila dvije priredbe - jednu u siječnju, drugu u srpnju i kolovozu - koje traju po dva tjedna: tijekom tog razdoblja predstavljaju se najmoćnije televizijske tvrtke koje emitiraju ili “strimaju” serije i ostale sadržaje. Ima tu panela na kojima najmoćniji ljudi u biznisu objašnjavaju strategije svojih kompanija, projekcija gotovih proizvoda ili trailera, a nije sve uvijek jako benigno, jer kritičari znaju postavljati prilično zločesta pitanja.

Ljetni krug TCA upravo je završio u Los Angelesu, a tom prigodom dodijeljene su i nagrade najboljima u protekloj sezoni. Usprkos tome što je krimi serija “Ubijanje Eve” sa Sandrom Oh skupila najviše nominacija, premoćno su pobijedili “Amerikanci”, koji su nedavno emitirali svoju oproštajnu šestu sezonu. Proglašeni su programom godine, serijom godine, a Keri Russell najboljom glumicom. Je li to signal glasačima za Emmy? Po svoj prilici, jer je lani to isto priznanje dobila “Sluškinjina priča” koja je poslije osvojila Emmy.

“Ubojstvo Giannija Versacea” prema očekivanju je trijumfiralo u kategoriji najbolje mini-serije odnosno filma, Rachel Brosnahan (“Veličanstvena gđa. Maisel”) komičarka je godine, najbolji novi program je serija “Ubijanje Eve”, dalo se pogoditi i da će “Dobro mjesto” s Kristen Bell i Tedom Dansonom pobijediti u kategoriji najbolje humorističke serije (Emmy neće dobiti jer je izborila samo glumačke nominacije), Anthony Bourdain posthumno je nagrađen za najbolji novinarski format, a u kategoriji klasika izdvojeni su “besmrtni” “Prijatelji”. Koliko će se svega toga držati Američka televizijska akademija, znat ćemo u rujnu na dodjeli nagrade Emmy.

Bez suvislog plana

Nagrade ipak nisu bile najvažniji dio ovogodišnje ljetne turneje, nego predstavljanje kompanija. Prvi put se pojavio Facebook, koji je još prošlog ljeta najavio proizvodnju televizijskih sadržaja. Zasad igra na sigurno, ali dosta uspješno jer mu je reality serija “Tom protiv vremena”, koja prati igrača američkog nogometa Toma Bradyja i njegovu obitelj pregledana 52 milijuna puta. U međuvremenu se otkrilo da su u pregovorima s nogometnom zvijezdom Cristianom Ronaldom (po nekima, deal je pri kraju, po drugima - tek je u početnom stadiju) za reality show od 13 epizoda, koji bi mu osigurao honorar od 10 milijuna dolara. Nešto više od toga nije se doznalo.

Na sajam TCA vratio se Netflix. Lani ga nije bilo, njegove šefove nervirala su pitanja kritičara zašto ne objavljuju podatke o gledanosti pojedinih emisija, no sada su procijenili da su ipak prevelika kompanija da bi propustili takav događaj. U kuloarima se govorkalo da Netflix nema baš suvisao plan razvoja: po sudu mnogih megaprojekti kakva je inače odlična “Kruna”, priča o vladavini Elizabete II. koja u trećoj sezoni mijenja glumačku postavu (glavni likovi ipak su poprilično ostarjeli, pa će Helena Bonham Carter uskočiti u glavnu ulogu umjesto Claire Foy), ipak se manje isplate nego niskobudžetne komedije i ambiciozne tinejdžerske serije (“Čudne stvari”).

Također, kompanija se prestala ponašati kao da odlično poznaje ukus publike, pa je počela ukidati programe koji očito nisu naišli na bogzna kakav odjek. Velika je zagonetka također kako će proći šesta i zadnja sezona “Kuće od karata” u kojoj više neće biti Kevina Spaceyja. Inače, ništa se od njih ne može doznati kako spada, pa čak ni to hoće li po mnogim pokazateljima vrlo popularna humoristička serija “Glow” o profesionalnim hrvačicama dobiti treću sezonu.

Očekuje se “Watchmen”

Amazon se ove godine pojavio s novom šeficom produkcije Jennifer Salke, njezin prethodnik Roy Price dobio je otkaz zbog nedoličnog seksualnog ponašanja, što je dočekano s odobravanjem, jer je ona u prezentaciji projekata bila neusporedivo koherentnija i pripremljenija od njega. Ta kompanija ima kvalitetan ali ne baš senzacionalan program - “Čudesna gđa. Maisel”, krimić “Bosch”, nagrađivana transrodna serija “Transparentno” - pa je tim čudnije što pune dvije godine moramo čekati na treću sezonu odličnog “Čovjeka u visokom dvorcu”, političku fikciju po predlošku Philipa K. Dicka. Kupili su prava na televizijsku verziju “Gospodara prstenova”, ali su na njoj uposlili scenariste bez osobitog pedigrea. Srećom, imaju odličnu videoteku tuđih naslova, od “Amerikanaca” do “Pravednika” s Timothyjem Olyphantom, međutim, svi se žale na njihov konfuzan preglednik, koji bi u skoro vrijeme trebao biti prepravljen.

Najveća gužva vladala je na panelima na kojima se predstavljala kablovska mreža HBO, koju je ove godine u broju nominacija za Emmy prvi put porazio Netflix, istina, za dlaku. Njezin je problem što se glavni adut, serija “Igra prijestolja”, bliži kraju, ostalo je samo šest epizoda zadnje, osme sezone, a u radu je navodno čak pet odvojaka. Navodno je najbliži realizaciji prednastavak za koji je scenarij napisala Jane Goldman, prilično zaposlena na filmskim predlošcima (serijali “Kingsman”, “X-Men” i dr.), međutim, u HBO-u će ga odobriti za realizaciju tek kad vide pilot. “Westworld” baš nije zamjena za “Igru prijestolja”, atraktivan je i skup ali ne tako popularan, a nove sezone stižu svake dvije godine.

Puno se očekuje od serije “Watchmen” (po stripu Alana Moorea i Davea Gibbonsa po kojem je već snimljen blockbuster Zacka Snydera), tvorac je Damon Lindelof (serije “Izgubljeni”, “Preostali”), no zasad je snimljen samo pilot, o čijoj će kvaliteti ovisiti čitav projekt. HBO ima u programu i seriju o kojoj se već dugo naklapa, naslov joj je “Konfederati”, a napisali su je David Benioff i D.B. Weiss, tvorci “Igre prijestolja”. U pitanju je vrlo popularni žanr političke fikcije, naime, pretpostavka je da je Građanski rat završen, no da su se secesionističke države ipak odvojile od ostataka Amerike. Čini se zanimljivo, međutim, na prekrcanom televizijskom tržištu danas je teško biti prorok.

Izdvajamo