NESVAKIDAŠNJI KONCERT U MUO

AKO SE NE BOJITE HIPNOZE.... Antiphonus predstavlja posebnog gosta iz Turske, izumitelja čudnovatog instrumenta Yaybahar

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 28.02.2019. u 10:07

YouTube

Görkem Şen na Yaybaharu

 

Kako započeti fašničku večer, dočekati Pepelnicu ili najaviti Dan žena?

U društvu najmilijih možete se uputiti do foajea Muzeja za umjetnost i obrt, gdje će u utorak 5. ožujka s početkom u 20 sati Ansambl Antiphonus, pod umjetničkom i dirigentskom palicom maestra Tomislava Fačinija, izvesti treći koncert iz svog tradicionalnog ciklusa Triade, koji jednakim žarom i pomnim programskim planom redovito priređuje svojoj vjernoj zagrebačkoj publici.

Koncert nazvan 'Diagnosis' donosi madrigale talijanskog skladatelja Carla Gesualda, znanog kao i Gesualda da Venose, ujedno i aristokrata, poznavatelja glazbe i glazbenih trendova, ekperimentatora mikrotonalnosti, umjetnika glazbenog pera, ali i čembala, gitare i lutnje.

Njegovu "povijest bolesti" ispisao je nadahnuto i prvi čovjek Antiphonusa, Tomislav Fačini.

„Pacijent pokazuje ekscesno ponašanje, partikularne interese, samodopadnost i pojačanu senzibilnost istodobno, do razmaženosti istančan ukus i osebujan stil. Mnogi su glazbenici poprilična suprotnost glazbi koju stvaraju. Gesualdo je, međutim bio, posve prožet istim duhom. Njegov je svojevrsni glazbeni autizam stvorio, kao školjka biser, nevjerojatno djelo - pomalo zastrašujuće, ali sjajno. Autor je glazbe koja je postala općim mjestom simptomatike manirizma. Carlo Gesualdo volio je glazbu, a ljude baš i ne, čak ni žene, iako je rođen 8. marta!“ 

Gesualdov opus komentirao je i veliki Aldous Huxley: “Najuzvišeniji Red prevladava čak i u rasulu. Cjelovitost je prisutna čak i u slomljenim komadićima. Možda i više no u posve koherentnim djelima. Barem niste uljujani u osjećaj lažne sigurnosti nekim tek ljudskim, tek rukotvorenim poretkom. Tako, na neki način, i rasulo ima svoje prednosti. Ali to je, naravno, opasno, strahovito opasno. Zamislite da se ne možete vratiti nazad, izaći iz kaosa...“

Stoga Antiphonusovci preporučuju oprez pri konzumaciji njegovih madrigala, te obavezne intermezze za koje je zadužen poseban gost iz Turske Görkem Şen, glazbenik izvan svake šablone i izumitelj unikatnog akustičnog instrumenta Yaybahar, koji spojem žica, opruga i bubnjeva stvara hipnotizirajući zvuk te dotiče sfere nadnaravnog, a zvuči poput digitalnog sintisajzera.

 

Ansambl Antiphonus posebno zahvaljuje turskom kulturnom centru Zagreb Yunus Emre Enstitüsü. Ulaznice za koncert su u prodaji na info pultu Muzeja za umjetnost i obrt u radno vrijeme blagajne, i to po cijeni od 80 kuna (50 kuna za umirovljenike, studente i učenike, te 35 za prijatelje Ansambla te članove umjetničkih glazbenih udruga), kao i online.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo