KONCERTI

Dubrovački simfonijski orkestar na 70. Ljetnim igrama izveo djela Čajkovskog i Beethovena te praizveo skladbu dubrovačkog skladatelja Ivana Violića

    AUTOR:
    • Jelena Sviben

  • OBJAVLJENO:
  • 13.08.2019. u 15:57

Dubrovačke ljetne igre

 

Na programu koncerta Dubrovačkog simfonijskog orkestra u sklopu 70. Dubrovačkih ljetnih igara, održanom u ponedjeljak, 12. kolovoza, uz dva monumentalna djela glazbene literature, „Koncerta za violinu i orkestar u D-duru“ P. I. Čajkovskog i Beethovenove „3. simfoniju u Es-duru“, praizvedena je i skladba „Ciklus.mp3“ dubrovačkog skladatelja Ivana Violića.

Dubrovačke ljetne igre
 

Koncertom je ravnao Ivo Lipanović, a kao solistica je nastupila violinistica Katarina Kutnar.

U skladbi Ivana Violića, apsolventa na studiju Kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, mogu se razabrati četiri dijela klasičnog ciklusa „komprimirana“ u jedan stavak (početni puls iz kojeg proizlaze repetitivni kratki tonovi i dugi tonovi koji stvaraju prvu sliku – gušći zvuk i širi potezi, gradacija do vrhunca – novi, vrlo tih početak, izgrađivanje prozračnog zvuka – kratak finalni dio, energična najava završetka i smirenje na kraju).

Dubrovačke ljetne igre

Ivan Violić

 

Umjesto „uobičajenog linearnog doživljavanja protoka vremena“, skladba slušateljima nudi četiri različite, ugodne zvukovne slike u kojima se samo kao obrisi naziru elementi klasičnog ciklusa poput melodija, forme i kontrastnih karaktera.

Dubrovačke ljetne igre

Ivo Lipanović

 

Katarina Kutnar, violinistica koja je 2017. godine diplomirala na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, a trenutno se na Visokoj školi za glazbu „Franz Liszt“ u Weimaru usavršava u području komorne glazbe, odgovorno je pristupila interpretaciji Čajkovskijevog koncerta.ž

Dubrovačke ljetne igre

Katarina Katunar (lijevo)

 

Virtuozne dijelove izvela je precizno, a u izvedbi ekspresivnih dijelova, koji se u ovoj skladbi javljaju u rasponu od zaneseno romantičnih, preko sjetnih, do onih plesnih i rustikalnih, Katarina Kutnar ostvarila je i prenijela veliku raznolikost karaktera bez interpretacijske razmetljivosti.

Drugi dio koncerta ispunila je izvedba Beethovenove „Herojske simfonije“. Djelo koje svoj naslov opravdava trajanjem, proporcijama stavaka, zvukom orkestra i karakterom, koji nije samo „odvažan“ i „junački“ već je „herojski opsežan“, u Atriju Kneževa dvora stvorilo je veličanstven ugođaj.

Izdvajamo