PARIS ELECTRONIC WEEK

HRVATSKI DJ-evi ODUŠEVILI FRANCUZE 'Lud ste narod s velikim srcem'

 Tonko Mikulandra (Nicehell)
 

Hrvatska nogometna reprezentacija je možda izgubila u finalu Svjetskog prvenstva protiv Francuske, no reprezentacija hrvatske elektroničke scene je izjednačila rezultat proteklih dana u Parizu na prestižnoj glazbenoj konferenciji Paris Electronic Week, pa i izvojevala pobjedu, piše Slobodna Dalmacija.

Uz potporu Hrvatske turističke zajednice i lokalnih turističkih zajednica, a na poziv organizatora i legendarnog francuskog DJ-a i prijatelja Lijepe naše Jean-Marie Konea, Hrvatska je na Paris Electronic Weeku nazočila s delegacijom od 18 DJ-eva, producenata, glazbenika, vlasnika izdavačkih kuća i organizatora festivala koje je okupila udruga Klubska kultura, kako bi na štandovima i panelima prezentirali Francuzima što i kako rade te otvorili jedno novo tržište.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

Predstavljanje Hrvatske na Paris Electronic Weeku kulminiralo je završnim partyjem u "Concreteu", najboljem klubu u Francuskoj i jednom od najboljih u Europi, gdje su domaći DJ meštri pokazali Francuzima kako zvuči hrvatska elektronička glazba.

- Puno ljudi, dobra publika, svi hrvatski DJ-evi su sjajno svirali. Publika je bila iznenađena i zadivljena. Čuo sam jako dobre komentare za vrijeme i nakon partija. “Concrete” je jedno od glavnih europskih mjesta za techno i house, to je bila odlična prilika i ponosan sam na njih. Mogu vam reći da Francuzi sada znaju tko i što su hrvatski DJ-evi. Mislim da su svi iz Technopola, kao i hrvatski tim, zadovoljni i sretni nakon prvog Paris Electronic Weeka uz sudjelovanje Hrvatske. U Parizu smo jako otvoreni po pitanju glazbe, ali smo i zahtjevni i ljudi su bili iznenađeni kad sam im rekao da se radi o hrvatskim DJ-evima.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

Nakon SP-a, ovdje svi gaje veliko poštovanje prema vašoj reprezentaciji i prema načinu na kojeg ste ih slavili jer ste im priredili doista sjajne zabave. Bilo je fantastično. Ja sam to na neki način osjetio kad sam prvi put svirao u Hrvatskoj. Lud narod s velikim srcem. Vjerujte mi da Francuzi znaju tko je Hrvatska nakon ovog SP-a i partija u "Concreteu" – rekao nam je Kone, a na njegove se riječi nadovezao Tommy Vaudecrane, predsjednik Technopola, udruge za obranu, promociju i priznavanje elektronske glazbe koja organizira Techno paradu i Paris Electronic Week.

- Počeli smo razgovarati o ovom projektu prije Svjetskog prvenstva i sada se pokušavamo ispričati. Zapravo je zabavno što se to događa ove godine jer se održao SP i sada smo opet ujedinjeni vrijednosti kao što su dijeljenje, umjetnost i glazba. Za Francusku je jako važno da se otvori drugim tržištima. Svake godine pozivamo zemlju koja ima dobru elektronsku glazbenu scenu. Zapravo, Hrvatska je već bila gost na Techno paradi 1999. tako da postoji duga povijest suradnje između Hrvatske i Francuske.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

Nadam se da je ovo prvi korak u dugotrajnoj suradnji i da ćemo dogodine imati hrvatski kamion na Techno paradi, a možda neki francuski festivali gostuju u Hrvatskoj i surađuju s hrvatskim festivalima. Jako puno Francuza ljetuje u Hrvatskoj i oduvijek smo povezani s hrvatskim narodom, zato mislimo da imamo velike šanse stvoriti dugotrajnu poslovnu suradnju između hrvatskih poslovnih ljudi, festivala, umjetnika, menadžera i onih francuskih jer želimo proširiti svoje tržište – istaknuo nam je Vaudecrane.

Hrvatska se, dakle, može brendirati preko elektronske glazbe koja, pak, može dodatno brendirati hrvatski turizam. O elektroničkoj glazbi i kroz prizmu turizma upravo je bilo govora na panelu. Paris Electronic Week je prepoznao i da hrvatska elektronička glazba može izaći iz klubova i integrirati se u druge društvene tijekove, kao što su turizam, ekonomija i kultura itd.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

- Mi smo već prepoznati kao festivalska destinacija. Ako je Ibiza clubbing destinacija, onda je Hrvatska definitivno festivalska destinacija za ljeto. I sad, na tome bi trebalo ozbiljnije i strateški zajašiti, i to bolje pozicionirati. Analizirajući brojeve za ovu prezentaciju, vidio sam da u Hrvatskoj ima najviše privatnog smještaja. Ako znamo da oni ništa ne u ulažu u marketing i u destinacije, znači da su prepušteni tome kako se snalaze turisti. Inicijative u clubbingu koje dovode turiste sigurno mogu donijeti rezultate jer oni onda prodaju svoje smještaje i tu je uloga lokalnih turističkih zajednica i lokalne uprave koje onda koordiniraju te aktivnosti na obostrano zadovoljstvo – kazao nam je moderator panela Sergej Lugović koji kao DJ nastupa pod imenom Sergej Snooze i nastupio je u “Concreteu”, zajedno s Perom Fullhouseom aka Skeptikom i Harisom Čustovićem.

Raspravu na panelu došla je poslušati i direktorica Hrvatske turističke zajednice u Francuskoj Danijela Mihalić Đurica.

- Prezentacija ovog projekta je bila sjajna. Mi imamo izuzetno velik broj upita upravo za festivale u Hrvatskoj i bilježimo velik broj dolazaka upravo zbog festivalskih događanja francuskog emitivnog tržišta. Posljednjih godina bilježimo konstantni rast, po godišnjoj stopi negdje između pet i deset posto.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

Prošle godine smo ostvarili 14 posto, ove godine smo u prvih osam mjeseci, to su pouzdane brojke, u prvih osam mjeseci imamo sedam posto više dolazaka više od pet posto više noćenja u odnosu na prošlu godinu koja je već bila rekordna po dolascima i po noćenjima.

Mislim da to ima jednu tendenciju stalnog rasta i sa ovih tržišta možemo očekivati još brojnije dolaske. Francuzi su izuzetno zahvalni gosti upravno za te neke naše najveće komparativne prednosti koje volimo nuditi, pa zašto među njima ne brendirati i tu klupsku, odnosno festivalsku scenu – ističe Mihalić Đurica.

Svakako, Francuzi su se raspitivali za Hrvatsku na našem štandu u sklopu Paris Electronic Weeka. Tamo smo na "dežurstvu" zatekli Matea Nekića, zadarskog DJ-a i jednog od osnivača "Less is more" organizacije. Štand je jedan od najopremljenijih što se tiče promidžbenih materijala i sadržaja: CD-ovi, flyeri, neke ploče.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

Tu je prodefiliralo nekoliko stotina ljudi zainteresiranih da pogledaju što je hrvatska scena, što mi nudimo i predstavljamo, kakva je glazba i kakvi su festivali. Dosta ljudi je zainteresirano da posjeti naše festivale, ali i pokazalo interes za ulaganje u hrvatski turizam.

- Francuzi su nas pohvalili da imamo najraznolikiji i šarolikiji spektar promidžbenih materijala i stvari kojima se predstavljamo. Puno toga smo podijelili, ljudi su zainteresirani, raspituju se, razmijenjeni su kontakti. Najviše ih zanimaju kontakti raznoraznih organizatora evenata, festivala. Prije par minuta smo imali čovjeka koji se bavi produkcijom i izdavanjem pop glazbe pa je zainteresiran za suradnju s hrvatskim kolegama. Mnogi od njih su se registrirali za nagradnu igru za osvojiti karte za neki festival poput “Moondancea”. Uglavnom, ljudi su zainteresirani za Hrvatsku u svakom smislu – kazao nam je Nekić, u što smo se i sami uvjerili kad smo popričali s nekim od posjetitelja.

Jedan od njih je Theo Barnes koji živi u Parizu i sklada glazbu, a došao je na Paris Electronic Week s djevojkom.

- Otišli smo vidjeti predavanja lokalnih DJ-eva, a potom hrvatski štand. Naravno da želimo posjetiti Hrvatsku nakon što smo vidjeli štand, za početak smo ispunili prijavnice za festivalske karte – veselo će Theo.

U posjetu hrvatskom štandu zatekli smo i Estelle DeMarcke koja radi u kontroliranom partnerstvu s različitim festivalima u Francuskoj i Švicarskoj.

- Lijepo je naučiti o elektroničkoj glazbenoj kulturi u Hrvatskoj. Samo sam jednom bila u Hrvatskoj, kad sam bila mlađa, u Dubrovniku. Rado bih to ponovila, ali na način da posjetim Hrvatsku i uživam u festivalima i glazbi vaših, ne samo stranih DJ-eva, posebice mladih – izrazila je želju De Marcke.

Mladim dalmatinskim DJ-evima poput Makaranina Marijana Babicza, Zadranina Lovre Milina, te triju Šibenčanina Lovre Kanjera aka Lawrencea Kleina, Ante Šmita (VJ) i Tonka Mikulandre (Nicehell) koji je odigrao ulogu fotografa i ovjekovječio svaki trenutak u Parizu, gostovanje na Paris Electronic Weeku moglo bi otvoriti mnoga vrata u svijetu elektroničke glazbe.

Tonko Mikulandra (Nicehell)

- Ovo je jedna velika odskočna daska za diplomatske odnose među DJ-evima i producentima za nešto dugoročno ako se ovo nastavi, a moglo bi. Tu upoznajemo raznorazne ljude i nikad ne znamo gdje nas ta poznanstva mogu odvesti. Tek ćemo još vidjeti kakve se suradnje mogu ostvariti. Svakako jedan događaj sa puno potencijala i mogućih prilika koje čuče u grmu – vjeruje Babicz koji je osvojio Ambasador za newcomera 2016. godine.

Želja urednika portala klupskascena.hr i osnivača Ambasador elektroničke glazbe Gorana Tomaševića jest da naše institucije shvate da je elektronička glazba budućnost i da Hrvatska mora poticati mlade kreativce da ostaju kod kuće, a ne da odlaze u Berlin i Amsterdam da bi tamo stekli prilike.

- Smatram da smo dovoljno destinacija, ujedno i zemlja s umjetnicima i glazbenicima i kroz takva neka predstavljanja imamo priliku dati više posla našim izvođačima tako da smo prvi put prošle godine počeli raditi na prvom zajedničkom i organiziranom predstavljanju Hrvatske u inozemstvu na poziv udruge Technopol iz Pariza, gdje je cijelu inicijativu pokrenuo Jean-Marie Kone, francuski DJ, zaljubljenik u Hrvatsku. Dobili smo poziv da predstavimo Hrvatsku kao festivalsku destinaciju na Pariz Electronic Weeku i u sklopu 20 godina održavanja Techno Paradea.

Zemlja poput Francuske nam može biti samo inspiracija i netko od koga možemo naučiti kako elektronička glazba može utjecati na mlade ljude i kako mladi kreativci mogu ostati u Hrvatskoj, a isto tako naše institucije mogu vidjeti kako se ta kultura percipira u Francuskoj i kako se to može prenijeti u Hrvatsku koja je sada jedna od najatraktivnijih festivalskih destinacija. Mi imamo dovoljno potencijala i moramo razvijati domaće centre kulture gdje se ljudi mogu obrazovati i steći dobra iskustva. Ostati se tu razvijati kao umjetnici.

Tako da mi kroz ova gostovanja poput Pariza i možda u budućnosti Amsterdama ili nekih drugih gradova, možemo naučiti puno i to kao udruga koja se brine o sceni možemo prenijeti na našu publiku. Važno je i što smo dobili potporu Hrvatske turističke zajednice iz Pariza koja vidi ovakve manifestacije kao odličnu priliku za predstavljanje Hrvatske kao festivalske destinacije svijetu tako da ćemo ovu našu ekspediciju dogodine pretvoriti u još bolju manifestaciju s puno većim dolaskom naše scene i puno većim angažmanom kroz medije za te naše festivale. Uglavnom, ovo je dobar nagovještaj za iduću stepenicu u projektu, da Hrvatska ima svoj kamion na Techno paradi, a sve zbog toga da Techno parada jednog dana dođe i u Hrvatsku – rezimirao je Tomašević.

Dostojno predstavljena scena

Među hrvatskom delegacijom bili su i etabilirani DJ-evi mlađe generacije kao David Rončević (System Divine), Domagoj Jakić (Yakka) i Tomislav Brusač (Tom Bug), ali i veterani Petar Dundov i Pero Fullhouse, obojica zadovoljni.

- Hrvatska je dobila veliku ekspoziciju i promociju, a uvjeren sam da će se plod ove suradnje vrlo brzo pretočiti u nešto mjerljivo u broju posjetitelja i novih investicijskih projekata. Francuska je dobila sve relevantne informacije o prošlom i trenutnom stanju elektronske scene u Hrvatskoj, te kretanju tržišta, u svrhu boljeg upravljanja rizicima u budućim potencijalnim projektima - govori Dundov.

- Hrvatsko predstavljanje je postiglo željeni rezultat. Bilo je puno prisutnih i zainteresiranih za našu scenu. Od medija, artista do organizatora. Mislim da smo dostojno predstavili scenu i da su mnogi od prisutnih bili ugodno iznenađeni. Sada slijede konkretne komunikacije i eventualni dogovori s lokalnim promotorima i organizatorima. Već postoje najave za slijedeću godinu – otkriva Fullhouse.

Na Paris Electronic Weeku zatekli smo i štand za edukaciju gostiju koji se zabavljaju na festivalima, ali i za edukaciju ljudi po svijetu, ne samo na glazbenima festivalima koji koriste stimulanse. Ono što je trenutno trend je prevencija, u smjeru edukacije koja je pokazala da ima puno više efekta i rezultata nego zabranjivanje i naplaćivanje kazni. Upitali smo direktora Pozitivnog ritma Vedrana Menigu da nam to pojasni.

- Uspoređujući to sa našim društvom, i situacijom na našem lokalnom području, rekao bih da smo mi miljama udaljeni od toga. No, predviđam za jedno pet-šest godina da bi domaće institucije i ljudi koji rade evente, također, mogli očekivati da će to stupiti na snagu jer je to nešto korisno i vezano je uz čitavu kulturu, trenutni tempo i način života. Na primjer, kad ulazite na španjolski Sonar, jedan od najvećih festivala u Europi koji je ove godine imao preko 60 tisuća ljudi, glavni ulaz je jedan veliki, široki hodnik, koridor od 100 metara gdje je postavljen laboratorij.

Ljudi koji nabavljaju stimulanse bilo kakve vrste mogu donijeti te stimulanse na ispitivanje bez ikakvog straha od zabrane. Laboratorijskim putem se ispituje kvaliteta i sastav samih stimulansa te oni koji su loši i sadrže neke štetne tvari, odmah se označavaju kao nepovoljni i ljudima se sugerira da ih ne koriste. Edukacija zapravo garantira prevenciju nekakvih tragičnih slučajeva jer nažalost ljudi zbog interesa, kapitala i svega ostaloga prodaju svašta i mladi ljudi koji prvi put dolaze na festivale nisu dovoljno upoznati sa situacijom. I na veliku žalost, u Europi u zadnjih nekoliko godina možemo svjedočiti i nekoliko smrtnih slučajeva zbog toga što mladi ljudi koriste stimulanse bez dovoljno znanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:23