ODUŠEVILI EKIPU

KAKO SMO POKORILI LAS VEGAS Hrvati organizirali ludu paradu: 'Gradonačelnica nam je rekla da želi da naš party na kamionima bude najveći na svijetu'

 

Las Vegas je svjetski centar zabave, grad koji nikad ne spava, mjesto koje je samo po sebi proslava života i svega što on nudi. Reklo bi se da je nemoguće osmisliti tip zabave koji tamo već ne postoji, no upravo je to uspjelo trojici Hrvata – Gabrijelu Krstanoviću, Marijanu Gaguliću i Damiru Lovriću – koji su nedavno organizirali prvo izdanje Vegas Electric Paradea.

- Na svojevrsnom demo izdanju parade bilo je 10 tisuća ljudi. Zakupili smo sedam ulica u art districtu, zatvorili promet i pustili pet kamiona s razglasom, svjetlosnim efektima, DJ-ima... – pričaju nam Gagulić i Lovrić, koji su se nedavno vratili iz Vegasa, dok je Krstanović, inače i idejni začetnik Paradea, već dvadesetak godina stalni stanovnik svjetske metropole zabave.

Publika

Stanovnicima Vegasa i mnogobrojnim turistima koji se u milijunima dolaze diviti njegovim blještećim svjetlima paradne su zabave, tumače nam ovi stručnjaci za evente koji su u marketinškoj industriji već 15-ak godina, relativno nepoznat pojam. Za razliku od Europe, gdje postoji snažna tradicija ovakvih festivalskih događanja koja su u nekim slučajevima poput Love Paradea u Berlinu imala i jako političko značenje, Amerikance je ovakav vid zabave zaobišao.

- Kod njih postoje parade s malim kamionima, gdje ljudi sa strane sjede na stolicama i plješću, što je daleko od partija kakvog smo mi priredili. S druge strane, tu su noćni klubovi u kojima se konstantno nešto događa. Prije Vegas Electric Paradea došli smo obići nekoliko klubova. Ispred jednog je stajala tabla “A” oblika, slična onima što ih postavljaju pred restorane da napišu što je danas za gablec, a na njoj je pisalo da večeras svira David Guetta. U klub stane tek 500 do tisuću ljudi. Kada smo ušli unutra, doista je svirao Guetta. Kod njih su takvi velebni nastupi svakodnevica. Na dan kada smo mi imali event, u blizini su svirali Zaz, Steve Aoki i Marshmellow. Baš zato nam je bilo nevjerojatno povjerovati da smo doista pronašli nišu koja ih je zaobišla – kažu nam, pa dodaju: želja im je educirati Amerikance o tom novom tipu zabave.

Njihova ciljana publika nisu bili turisti, nego regularni stanovnici Vegasa.

- Iako je bilo i turista, iznimno nam je drago da smo uspjeli privući lokalce, kao i ljude iz okolnih gradova. Tamo nije ništa neobično prijeći i po nekoliko stotina kilometara radi izlaska – kažu Gagulić i Lovrić, pa dodaju da su informacije o karakteristikama svoje publike dobili preko interneta. Iako je njihova parada bila besplatan event, posjetitelji su morali online preuzeti svoje ulaznice s kojima su dobili narukvice. Samo oni s narukvicama mogli su biti dio parade, a ostali su smjeli samo stajati na trotoaru.

Organizacija

Upravo je takva vrsta organiziranosti, kažu Gagulić i Lovrić, koji inače rade u marketinškoj agenciji Playbox, ono po čemu se organizacija partija u Vegasu najviše razlikuje od organizacije u Hrvatskoj.

- Vlasti u Vegasu su se pokazale kao jako suradljive. Nakon eventa gradonačelnica je pokazala interes da se projekt i dalje razvija. Vegas je svjetski centar industrije zabave, pa žele da kod njih sve bude u superlativima. Gradonačelnica je rekla da želi da se naš event kroz godine razvije u najveću paradu na svijetu – pričaju.

Tehnički su uvjeti za organizaciju ovakvog događaja, kažu, jako strogi. Procedura s dozvolama za korištenje javnog prostora je duga, sigurnosni uvjeti moraju biti na najvećoj razini, a sve mora biti unaprijed predviđeno. - No, s druge strane, zapravo imaju sluha za sve događaje i vrlo su brzo u našem projektu pronašli i svoj interes. Promatrali su to kao događaj koji u suradnji s nama daju na dar svojim stanovnicima. Također, birokracija im je puno jednostavnija od hrvatske. Odgovori na sva pitanja su brzi. Recimo, u dogovorima o sigurnosti s policijom smo dobili broj mobitela osobe koja je bila zadužena za naš projekt i koju smo mogli zvati kad god nam je nešto trebalo. Oko takvih pitanja nam je puno značilo i to što je Gabrijel već dugo u Las Vegasu pa je točno znao na koja vrata treba pokucati, a nama samima trebalo bi puno vremena da shvatimo u koju uopće zgradu moramo ući – kažu Lovrić i Gagulić.

Na svojem su eventu imali oko 30 DJ-a iz raznih dijelova svijeta. Nisu to bila velika i razvikana imena jer nisu htjeli “da zvijezde zasjene sam događaj”. - Htjeli smo da to bude slavlje glazbe, a ne jedne persone. Žanrovski se radi većinom o EDM-u, sličnom onome koji je na repertoaru Ultre. Možda malo žešćem od toga – objašnjavaju.

Kada ih se pita o planovima za iduće izdanje, kažu da su u pregovorima s potencijalnim partnerima.

- Planovi su veliki. Možda će svoje kamione na paradi imati festivali ili klubovi. No važno nam je da se ne razvodnimo kroz promociju kompanija ili drugih brendova, nego da to ostane prvenstveno muzički događaj – naglašavaju, pa dodaju da su vrlo zadovoljni jer su čuli da se čak i u velikom Vegasu o njihovom događaju pričalo i tjednima nakon što je prošao.

Kako bi što bolje pripremili Vegas Electric Parade u 2020., Lovrić i Gagulić tamo su iznajmili kuću i planiraju tijekom godine često odlaziti put SAD-a. - Najveći je izazov bio upravo to što smo došli na nepoznat teren, dok, recimo, kada radimo nešto u Hrvatskoj, često to činimo surađujući s ljudima s kojima smo u poslovnim odnosima i po desetak godina. Ima tu i drugih kulturoloških razlika. Vegas je podijeljen na turistički dio i dio gdje živi domicilno stanovništvo. “Domaći” rade, često u turizmu, koji se jako gura.

Planovi

Nakon posla gotovo bez iznimke odlaze doma. Nemaju toliko bogat društveni život, ne druže se svaki dan i ne piju pivu nakon posla. No, s druge strane, sve ti je dostupno. Nije važno želiš li oprati odjeću ili otići kod vulkanizera, servisa i usluga ima u abnormalnoj količini i to u svako doba. Ljudi imaju drugačiji svjetonazor. Kada je riječ o novcu, oni troše ono što imaju. Ne ulažu u skupe kuće, automobile... Sve je stalno u optjecaju. Kroz promociju parade smo shvatili i da tamo ljudi nemaju naviku planirati, nego se razmišlja vrlo kratkoročno. S marketingom nam je zato bilo bolje ići u posljednji trenutak nego mjesecima unaprijed – pričaju.

Za ovo su se premijerno izdanje, kažu, kratko pripremali, no iduće godine planiraju u svoj program uključiti i neke hrvatske umjetnike. Parada će se – kako bude rasla kao projekt – možda održavati i u nekim drugim gradovima osim Vegasa. Zagreb je na vrhu liste njihovih želja. Pa će možda i oni koji ne uspiju otići u Vegas moći partijati kao da su tamo, a istovremeno i posvjedočiti jednoj hrabroj poduzetničkoj priči čiji su se protagonisti odvažili najprije otisnuti u svijet, a potom i najbolje od onoga što su tamo napravili dovesti kući.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 04:31