INTERVJU NA EXITU

Lovre Kanjer: 'Popeti se na jedan od najvećih stageova u Europi je neopisiv osjećaj, odmah sam osjetio veliku pozitivnu energiju'

    AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 15.07.2019. u 19:17

Exit festival

Forniva i Lawrence Klein

 

Još se prepričavaju dojmovi s 19. izdanja Exita, koji je u Novom Sadu u četiri dana okupio preko 200 tisuća ljudi. Vjerojatno najposjećeniji od 40-ak stageova na velebnoj srednjovjekovnoj tvrđavi je Dance Arena, koja okuplja crème de la crème svjetske techno scene. Među velikim se imenima našao i Šibenčanin Lovre Kanjer, koji nastupa pod umjetničkim imenom Lawrence Klein.

Jedini Hrvat koji se u setu kojeg je pripremio skupa s kolegom iz BiH Fornivom predstavio na najvećoj Exitovoj pozornici je ime koje je itekako u usponu. Nedavno smo ga, osim na Exitu, slušali i na Sea Staru, a gotovo da nema velike pozornice koja će ga ovoga ljeta zaobići - čekaju ga Forestland, Jigo festival, Nox, Fresh Wave, Dimensions – tako da smo morali iskoristiti priliku i porazgovarati s perspektivnom šibenskom zvijezdom.

Kakav je bio osjećaj nastupiti na ogromnoj Dance Areni?

- Divim se imenima kao što su Solomun, Tale of Us i Adriatique, a njihov mi je rad i velika inspiracija. Tako da je s njima podijeliti pozornicu bila velika čast, ali i potvrda kvalitetnog rada te motivacija za još veći napredak i rad na sebi kao glazbeniku. Zadovoljstvo je bilo tim veće što smo ujutro skupa i pojeli burek, haha.

Popeti se na jedan od najvećih stageova u Europi je neopisiv osjećaj - odmah sam osjetio veliku pozitivnu energiju. Gomila ljudi koja koja pleše pred tobom te gura u nestvarno dobar osjećaj. Nastup na Dance Areni je jedan od snova koji mi se ostvario, a da nisam ni očekivao da će se to dogoditi tako brzo.

Što kažeš na Exit općenito, kakvi su ti dojmovi, što ti se najviše svidjelo?

- Exit je primjer vrhunske profesionalne organizacije koja konstatno raste i ulaže u svoj napredak. Obožavam doći na Exit jer to je najbolja prilika u regiji da se susretnete s vrhunskim profesionalcima iz cijeloga svijeta, podružite se sa prijateljima i upoznate nove kolege. Najviše me se dojmilo što Exit, bez obzira koliko velik bio, i dalje ima svoju toplinu i srčanost, te gomilu pozitivne energije. Isto tako, Novi Sad je domaćinski grad u kojem se lako osjećati ugodno i lijepo.

Exit je najveći regionalni festival koji ima i veliki značaj u drugom smislu osim glazbenog (promocija mira, ljubavi, jedinstva, bio je važan za Srbiju jer su zapravo prve slike koje su nakon rata dolazile u svijet bile one s Exita i sl). Što kažeš na to? Koliko, po tebi, festivali općenito mogu promijeniti stanje u društvu, ne samo za scenu, nego i generalno?

- Istina, Exit je stvarno pozitivan primjer toga kako se prezentirati svijetu i otvoriti put novim ljudima da upoznaju neku zemlju ili grad. Festivali su oaze pozitivne energije, ljudi dolaze sa svih strana svijeta da bi se zabavljali i opustili i onda to vlastito pozitivno iskustvo šire po svojim zemljama i gradovima, što je velika stvar, koja, među ostalim, doprinosi i rušenju predrasuda, međusobnom razumijevanju i povezivanju. Ništa nije ravno takvoj usmenoj promociji. Glazba povezuje ljude  bez obzira na vjeru, državljanstvo ili bilo što drugo.

Mislim da je i Hrvatska po tome pitanju također napravila veliki iskorak u turizmu i dobila vrhunsku reklamu diljem svijeta isključivo zbog festivala kojh je sve više.

Ove je zime šibenski klub Tunel u kojem si rezident privukao priličnu pažnju na hrvatskoj elektroničkoj sceni. Koja je razlika kada puštaš glazbu, recimo, u nešto intimnijem klubu kao što je Tunel i na velikoj festivalskoj pozornici poput Dance Arene?

- Razlika je poprilična jer su na festivalu uvijek kraće satnice sviranja. Zbog toga od DJ-a zahtijevaju energičniju glazbu i preskakanje dubokog uvođenja u priču te instantno pokretanje publike na ples. Isto tako, razlika je i u publici. Ljudi u klub dolaze ciljano poslušati određenog glazbenika i većinom su prilično upućeni u njegov rad, dok je publika na festivalu šarolika. Došli su prvenstveno zbog festivala i njegovog ukupnog sadržaja. Mislim da DJ može puno više istaknuti i predstaviti vlastiti umjetinčki izričaj u klubu nego na festivalu, ali je, s druge strane, prednost festivala što otvaraju vrata prema novoj publici – daju ljudima priliku da čuju nove izvođače, pa ih onda eventualno i zavole i počnu pratiti.

Koji su ti idući ciljevi u karijeri?

- Svakako želim održati kvalitetu u DJ-ingu i nastaviti ovaj dobar zamah koji mi se upravo događa. Svakako planiram početi intenzivnije raditi na produkciji vlastite glazbe, što bi trebao biti još veći iskorak za napredak u karijeri i dolazak do još šire publike diljem Europe. Neka izdanja, koja sam napravio skupa s kolegama iz Outcomea, su već spremna. U današnjoj glazbenoj industriji elektronske glazbe nemoguće je biti samo DJ i uspjeti se probiti na inozemno tržište. Gotovo je imperativ da DJ mora biti i uspješni producent. Tako da upravo to planiram i postati i posvetiti se stvaranju glazbe što je više moguće, iako će moja prva strast uvijek biti DJ-ing.

Privatna arhiva

Solomun i Lovre nakon nastupa na bureku

 

Čekamo Nox, festival kojeg na šibenskoj Martinskoj u prvom vikendu kolovoza organiziraš sa svojim kolektivom RatCat. Što je, po tebi, posebno kod tog projekta?

- Najbolje je to što je stvoren iz strasti i želje da se svi osjećaju kao kod kuće na magičnoj lokaciji rta Martinska. Bit će to ples od tri dana kojeg će predvoditi 30-ak glazbenika sa četiri kontinenta, uz podršku najboljih regionalnih i hrvatskih DJ-a. Sa velikim uzbuđenjem čekam Nox, koji je stvarno veliki projekt kada se u obzir uzme da je nastao spontano, iz čistog entuzijazma i strasti udruga RatCat i Nota.

Mislim da je poseban po tome se radi o domaćem festivalu koji već prve godine održavanja ima tako jak i veliki inozemni line up. U Hrvatskoj se održava more festivala, ali ih je velika većina u rukama stranih vlasnika i investitora, dok su festivali domaćih prostora s ovako ozbiljnim svjetskim imenima parava rijetkost.

Izdvajamo