'MOČVARA I PRIČA O URK-u'

SKRIVENI SVIJET KULTNOG ZAGREBAČKOG KLUBA Nakon 22 godine Močvara izdaje knjigu plakata, fotografija, stripova, crteža i raznih priča

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 09.05.2017. u 13:44

Promo

Klub Močvara i Udruženje za razvoj kulture (URK) koji ga vodi, pokrenuli su na platformi Indiegogo crowdfunding kampanju za izdavanje knjige ‘Močvara i priča o URK-u’. Radi se o knjizi koja će na preko 400 stranica uz puno plakata, fotografija, stripova, crteža i raznih priča pokušati dočarati što su sve i kako radili od osnutka URK-a 1995. godine.

Ideja je predstaviti specifičnost organizacije koja je u protekle 22 godine ostavila doista jak trag u kulturnom životu grada, dajući istovremeno pogled na širu scenu u kojoj ona djeluje. Iako u površnoj percepciji funkcionira kao glazbeni klub, Močvara i URK su puno više od toga, a ova knjiga će pokušati predstaviti taj raznolik i ponekad pomalo skriven svijet.

U samo prva 24 sata prikupljeno je već 2.136 dolara, odnosno 31% od potrebnih 7.000 dolara.

20 godina nezavisne kulture na jednom mjestu

Knjiga Močvara i priča o URK-u predstavit će bitne momente ove organizacije, dajući istovremeno pogled na širu scenu u kojoj ona djeluje. Na preko 400 stranica velikog formata (21*28), uz sjajan omot Igora Hofbauera, raspoređeno je preko 70 što većih, što manjih poglavlja. Sadržaj ove bogate knjige predstavlja zajednički rad više od stotinu autora, pa tako sadrži sjajne tekstove (Jura Šiftar, Feđa Vukić, Ante Perković, Marko Pogačar...), već klasične plakate (Igor Hofbauer, Ivan Eror, Darko Kujundžić, Tomislav Vranić...), ali i neke novije (Željka Tkalčec, Krunoslav Nemčić Rakun, Lovro Škiljić, Benjamin Beljan Žac..), stripove (Igor Hofbauer, Aleksandar Zograf, Helena Klakočar) te mnoge fotografije (Mladen Pobi, Ratko Mavar, Nives Milješić...).

Prilog knjizi je vinilna single ploča ‘Mekani hitovi za mekani grad’ s neobjavljenim pjesmama Milana Manojlovića Mancea.

Knjiga počinje pričom o Galeriji ESCE 1990. godine

Knjiga je strukturirana tako da poglavlja obuhvaćaju neke važne aspekte rada, ali bez namjere ispisivanja točnih i potpunih kronologija događanja. Najmanji i najveći ovdje su u istoj ravnini i u šarolikoj, ponekad nepredvidljivoj priči.

Promo

Poster Igora Hofbauera

 

Početna poglavlja govore o prostorima nastalim znatno ranije, koji su imali važnu ulogu u razvoju scene. Tako je opširno predstavljen zaboravljeni period rada Galerije ESCE iz razdoblja 1990/91. koji je utjecao i na koncept rada Močvare. Također su se prisjetili jedinstvene epizode iz 1994. godine o Kuglani, prvom zagrebačkom skvotu, koji je bio poticaj za daljnje pothvate.  

Pored brojnih plakata koji prate pojedina poglavlja kroz knjigu se stalno isprepliću i dijelovi posebno posvećeni dizajnerima plakata u ukupno 14 mapa radova. Dijelovi knjige posvećeni su ljudima važnima Močvari, a kojih više nema - Ivici Baričeviću Bari, Marku Čakloviću, Draganu Pajiću Paji i Željku Zorici Šišu.

S obzirom da je uz brojne druge interese glazba ipak jedan od dominantnijih, predstavljeni su i neki zanimljivi autori i bendovi koji su gostovali, kao što su na primjer Jonathan Richman, The Residents, Einstürzende Neubauten, Figli Di Madre Ignota, Gogol Bordello, Black Rebel Motorcycle Club, Khebez Dawle, Shellac, Mike Watt ili česti gosti Let 3.

U knjizi su predstavljeni i zanimljivi i važni projekti koje URK i Močvara redovito provode, kao što su Galerija Močvara, Human Rights Film Festival, Kum – kazalište u Močvari, Močvarni laboratorij, Začarana Močvara, Primijenjena u Močvari. Tu su i neki bivši projekti kojih se svi rado sjećaju - Otokultivator na Visu, te festivali Ponikve i Nikad čuo.

Također, uključen je i jedan strip Igora Hofbauera o dogodovštinama imaginarnog benda kojeg već godinama možete sresti na zidovima pored šanka.

No, da bi se sve do kraja realiziralo, potrebna im je pomoć. Unatoč dijelu osiguranih sredstava koja su uložili u digitalizaciju plakata, dizajn, produkciju i mnoge druge troškove, nedostaje ukupno $7000 potrebnih za tisak. Odlučite li sudjelovati u kampanji, možete si osigurati nekoliko nagrada - knjigu, jedinstven Hofov plakat, godišnji upad u Močvaru ili što već poželite s liste nagrada.

Sve detalje saznajte na ovom linku. Kampanja traje do 8. lipnja.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo