OFF CIKLUS ZG FILHARMONIJE

STJEPAN HAUSER KAO SOLIST POBRAO OVACIJE U LISINSKOM Krcatu dvoranu oduševio program 'miješanih bombona' klasičnim i popularnim temama

 Boris Kovačev / Cropix
 

OFF ciklus Zagrebačke filharmonije nakrcao je 6. listopada dvoranu Vatroslav Lisinski! Magnet je bio violončelist Stjepan Hauser, ovaj put sam, bez kompanjona Luke Šulića i zvjezdane prašine koja već godinama praši po tandemu 2CELLOS. Hauser je privukao znatiželjne koji su ga htjeli 'provjeriti' i kao solista, no privukla su i imena onih koje je pozvao na zajedničko muziciranje. Prije svih svjetski majstor gitare Petrit Çeku, a uz njega i izvrsna slovenska violinistica također međunarodne karijere Lana Trotovšek kao i naš popularni djevojački zbor Zvjezdice. Svi su oni, uz odličan orkestar Zagrebačku filharmoniju i vrlo spretnu dirigenticu Elisabeth Fuchs ostvarili atraktivan umjetnički događaj u programu 'miješanih bombona' često tek nabacanim točkama bez ideje, no ovaj je pokazao pomnu osmišljenost i dobar ukus.

Zacijelo je sam Hauser bio idejni vođa projekta s obzirom na to da je gotovo dva puna sata proveo na podiju, jureći neumorno s mnogo energije kroz gustiš različitih stilova i ugođaja. U rasponu od meditativnih i sakralnih ugođaja do virtuoziteta, ali i liričnosti, Stjepan Hauser legitimirao se ponajprije svestranošću temeljito obrazovanog glazbenika čije prvorazredno zanatsko, dakle tehničko, umijeće oplemenjuje osobnošću i uvjerljivom izražajnosti svake interpretacije. Pri tome ležeran i šarmantan kupio je publiku na prvi mah i održao koncentraciju i glazbenika i slušatelja od prve do zadnje točke opsežnoga programa.

Zagreb, 061017.
Koncert violoncelista Stjepana Hausera uz pratnju Zagrebacke filharmonije pod dirigentskom palicom Elisabeth Fuchs u KD Vatroslav Lisinski.
Na fotografiji: Stjepan Hauser i Elisabeth Fuchs.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / Cropix
Na fotografiji: Stjepan Hauser i Elisabeth Fuchs

Dirljivo, duboko emocionalno zvučali su sakralni ulomci, 'Pie Jesu' iz Requiema A. L. Webbera (topao dječji sopran Josephine Ide Zec i orgulje Pavla Mašića), Schubertova 'Ave Maria' (harfa Mirjam Lučev Debanić), Bachov Koral 'Jesus bleibet meine Freude' i 'Panis angelicus' C. Francka, uz kristalne čiste glasove Zvjezdica (pedagozi Paulina Kelava Vidović i Dijana Rogulja Deltin), u vrlo uspjelim aranžmanima Filipa Šljivca. No zvijezda vodilja bilo je toplo Hauserovo violončelo, lirsko, samozatajno, poput svilene niti koja obavija glazbu. A tada se desila čudesna sinergija violončela i violine zajedničkim uronom u najljepšu Bachovu ariju iz Muke po Mateju, 'Erbarme dich' (Smiluj se). Violončelo je preuzelo izvorni glas mezzosoprana, usrdan, bachovski skrušen, uz nježnost violine koja baš nikoga nije ostavila ravnodušnim. Odmah nakon toga uslijedio je raspaljeni glazbeni obrat u vratolomijama Passacaglie J. Halvorsena koji je, preuzevši samo četiri takta Händelova izvornika, zaposlio oba glazbala do samih granica njihovih tehničkih mogućnosti. Stjepan Hauser i Lana Trotovšek poigrali su se kao od šale s vragometnom glazbom punom sviralačkog humora, odgovorivši vjerniku Bachu pravim raspojasanim glazbenim veseljem. No ozbiljnom Bachu Hauser se obratio i kao solist prihvativši se jedne od najtežih zadaća, majstorove Prve suite za violončelo br. 1 iz koje je Preludij odsvirao stilski i tehnički besprijekorno.

Zagreb, 061017.
Koncert violoncelista Stjepana Hausera uz pratnju Zagrebacke filharmonije pod dirigentskom palicom Elisabeth Fuchs u KD Vatroslav Lisinski.
Na fotografiji: Stjepan Hauser.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / Cropix
Na fotografiji: Stjepan Hauser

U drugome dijelu koncerta stigla je još jedna zvijezda, čarobnjak gitare Petrit Çeku podruživši se u izvrsnom zajedništvu s Hauserom u šlager temi Adagia iz Concierto de Aranjuez J. Rodriga (također odličan aranžman F. Šljivca). Violončelo i gitara vehementno su plesali i dva tanga, 'Tango en Skai' R. Dyensa i briozni 'Libertango' popularnog A. Piazzole (izvrsna prilagodba Dubravka Palanovića). Dvije autentične osobnosti Çeku i Hauser muzicirali su u perfektnom zajedništvu koje je potiralo autoritativnost pojedinca. Nakon suradnje s violinisticom, Hauser se još jednom pokazao pravi partner u oblikovanju glazbene interpretacije koja nije sama sebi svrhom.

Zagreb, 061017.
Koncert violoncelista Stjepana Hausera uz pratnju Zagrebacke filharmonije pod dirigentskom palicom Elisabeth Fuchs u KD Vatroslav Lisinski.
Na fotografiji: Zagrebacka filharmonija.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / Cropix

Bilo je još dobre i odlično izvedene glazbe u kojoj su se orkestar i dirigentica mogli iskazati. Čule su se teme iz filmova 'Forrest Gump' i 'La La Land', pompozna koračnica E. Elgara, popularni Adagio T. Albinonija, čuo se odlično pripremljen orkestar, a čulo se i puno pljeska i ovacija publike koja očito voli programske 'miješane bombone'. No oni su slatki samo ako ih oplemenjuju najbolji interpreti. Stjepan Hauser koji je svjetsku slavu stekao u tandemu 2Cellos sjajno vodi i samostalnu karijeru!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 21:03