CYCLE U AQUARIUSU

U ZAGREB STIŽE MARKUS TONE 'Postoji toliko nevjerojatne glazbe koja zaslužuje da ju se otkrije, ponovno aktualizira i svira'

    AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 28.11.2019. u 12:20

Jess Smith

 

U Aquariusovom A1 klubu sutra se održava drugo ovosezonsko izdanje klupske večeri Cycle. Uz Matiju Duića i Jana Kinčla, koji organiziraju Cycle, za DJ pultom će se naći još dva glazbenika. Dolazi im gost koji to nije, jedan od njihovih glazbenih istomišljenika i prijatelja - Antonio Žuža iz Imogen Recordingsa - te Markus Tone, DJ iz Berlina kojem je ovo prvi puta u Hrvatskoj. Prije leta s Markusom smo razmijenili nekoliko riječi. Između ostalog, ispričao nam je čime se konkretno bavi, kako je raditi u event industriji u umjetnički najživljem europskom gradu te kakva očekivanja ima od Zagreba. Više u nastavku.

Jazz, disco, soul… Zvuk koji njeguješ je prilično old school, prošlo je neko vrijeme otkada su se ti žanrovi prvi puta pojavili. Kako objašnjavaš činjenicu da i dalje uvijek postoji još glazbe koja čeka da bude otkrivena ili reinterpretirana?

Jako dobro pitanje.

Vidim svoj rad svoj rad kao nešto što se događa danas, kao nešto što radim s aspiracijom da moja selekcija bude suvremena, aktualna. Kroz veliku količinu glazbe moderne produkcije koju volim puštati, tijekom godina sam otkrio puno i o njezinim korijenima. Istraživao sam originale od kojih dolaze sampleovi, tražeći ih nakon što bih čuo edit, odnosno njihovu novu, uređenu verziju.

Mislim da generalno postoji jako puno glazbe koja još nije uopće ili ponovno otkrivena. Vremenski faktor igra ključnu ulogu u cijelome procesu. Neka vrsta glazbe može biti desetljećima zaboravljena, da bi ju otkrile generacije koje dolaze. To je posebno vidljivo sa svime što je nastalo u prošlom stoljeću, kada nije postojao internet koji bi umanjio velike geografske udaljenosti. Ploče koje su tiskane su bile zaboravljene, a originalne snimke izgubljene. Spašavanje izgubljenih blaga je zadatak koji zahtijeva ogromnu količinu truda i mrežu koja podrazumijeva ljude na svim kontinentima.

Danas su važne i platforme poput Discogsa koje otvaraju kompletno drugačiji pristup prema skrivenom blagu. Cijeli proces potrage opisuje fascinaciju i količinu vremena koja je u to uložena.

I to je, po mojem mišljenju, pravedno. Postoji toliko nevjerojatne glazbe koja zaslužuje da ju se otkrije, ponovno aktualizira i svira. Uzmimo za primjer brojne produkcije iz perioda od sredine 70-ih do ranih 80-ih – bilo je to vrijeme instrumentalno izvođene plesne glazbe, koja je već u sebi sadržavala brojne elemente glazbenog jezika koji ke popularan danas.

Između ostalog, u Berlinu organiziraš Wedding Soul večeri. Koji je koncept iza tih evenata?

Wedding Soul je projekt koji sam pokrenuo skupa s kolegama iz Beatkollektiva, a koji je baziran u kvartu Wedding, po kojem je i dobio ime.

Serijal je nastao najprije iz želje da stvorimo pozornicu sebi samima i glazbi koju volimo jer smo imali osjećaj da nismo uvijek prezentirani onako kako bismo htjeli biti kada nas netko drugi bookira. Počeli smo 2012., s motom „Soulful music we like“, koji dobro opisuje i sam koncept. Ideja iza svega je bila donijeti širi i slobodoumniji spektar (ne)poznate glazbe iz različitih desetljeća, kao i one koja nastaje danas. Želimo glazbu koja je izvan mainstreama dovesti na plesni podij i smjestiti u klupski kontekst.

Od početka je bilo važno da svi skupa svaku večer dobro nastupamo. Da pokažemo svu tu glazbu na eklektičan, moderan način, s ozbiljnim umijećem DJ-anja i jasnom linijom, smjerom kojim idemo kroz noć. Kada je show postao popularniji, počeli smo bookirati i druge umjetnike koje cijenimo i graditi sve više nacionalnih i internacionalnih odnosa.

Danas više ne radimo Wedding Soul na mjesečnoj bazi, nego nešto rjeđe, jer svi imamo vlastite projekte ili DJ nastupe, ali još uvijek surađujemo preko Wedding Soul labela. Ta je ideja još živa. Idući event planiramo za početak 2020. godine.

Berlin je na glasu kao grad koji ima jednu od bogatijih umjetničkih scena u Europi. Koji su izazovi, a koji blagoslovi rada u glazbenoj i event industriji u tako velikom, raznolikom i živom gradu?

Da, to je istina. Doista brojni umjetnici dolaze živjeti i raditi ovdje na određeni period ili na duže vremena. Uvijek se iznenadim kada čujem tko je sve u gradu. Za razvoj glazbe je takva vrsta razmjene odlična stvar. Puno se toga događa; puno je evenata, klubova, koncerata, partija, glazbena i klupska scena je vibrantna, a kvaliteta je na visokoj razini.

U tome uvijek postoji određena količina kompeticije, ali je zapravo zaista blagoslov imati priliku vidjeti i čuti nastupe svih sjajnih glazbenika.

Tijekom godina, posebno u posljednih desetak, scena postaje sve raznolikija. Danas u klubovima ima apsolutno svih vrsta glazbe, mladi kolektivi rade svoje evente, grade pokrete, grupiraju ljude - odnosno publike… I ponekad je teško vidjeti širu sliku.

Dio koji je izazovan je očito biznis dio. Na primjer, klubovi i druga zdanja su vrlo tražena za bookinge pa se može dogoditi da duže čekaš za datum. Većinom je sve zauzeto barem mjesec dana unaprijed. Zbog toga su rezidencije i redoviti nastupi vrijedniji, a stabilna partnerstva iznimno važna. Osobno u Berlinu imam nekoliko mjesta koja smatram svojima, s kojima redovito surađujem, tako da se doista mogu fokusirati na svoj rad i ne moram se svakodnevno boriti. Imam sjajne partnere i kolege s kojima zaista uživam raditi.

Činjenica da je u gradu više umjetnika nego što za njih možda doista ima mjesta može također biti pokretačka energija za kreativnost. Ljudi tako počinju kreirati vlastite prostore, stvarati svoja mjesta ili jednostavno raditi evente i festivale na otvorenome. Sve je uvijek u pokretu, što je definitivno uzbudljivo i obogaćujuće za gledati i doživjeti. Sve u svemu, vidim više prednosti života u takvom gradu no što vidim mana, iako postoje određeni izazovi. Osjećam da je baš Berlin pravo mjesto za moj muzički rad.

 

Radiš i kao svojevrsni event creator u baru Klunkerkranich. Što mi možeš reći o tome mjestu? Kojim se principima vodiš prilikom odabira umjetnika koje želiš vidjeti tamo?

Klunkerkranich je postao važno mjesto za realizaciju različitih vrsta projekata. To je ogromna rooftop terasa na zgradi u kojoj je parking za automobile u jednome od fancy kvartova, Neuköllnu. Na vrhu zgrade su dvije kućice koje izgledaju poput velikih skijaških koliba, a koje funkcioniraju kao prostor za evente. To je mjesto u kojem su dobri ljudi otvorenoga uma, koje ima i brojne internacionalne posjetitelje i odličan pogled na zalazak sunca preko grada. Dijelimo istu ljubav za afrobeat, soul, jazz i elektroničku glazbu.

Osobno organiziram evente različitih formata. Jedan od njih je s poznatim Jazzanova kolektivom. Odlične smo koncertne događaje imali i u suradnji sa Southern Soul Festivalom, radili smo njihovo berlinsko lansiranje. Planovi za 2020. su već tu i veselim se početi nadolazeću sezonu.

Bookinge većinom radim vrlo individualno. Postoji ideja prema kojoj pokušavam saznati koga bih želio pozvati. Trudim se da to uvijek budu ljudi koje sam čuo kako izvode glazbu.

Janina Steinmetz
 

Koja je tvoja konekcija s ekipom oko Cyclea? Kako ste se upoznali i povezali?

Eddy Ramich sada već neko vrijeme živi u Berlinu, često se družimo i DJ-amo, imamo istu glazbenu obitelj. Kako je on izvor informacija o hrvatskoj glazbi, pokazao mi je glazbu koju radi Jan Kinčl. Odmah sam se oduševio. Kasnije je Jan došao na XJAZZ festival, gdje su on i Regis Kattie radili svoj live show, pa smo se tamo i upoznali. Nekoliko dana kasnije smo i svirali svoj prvi zajednički gig. Otada smo DJ-ali skupa nekoliko puta – dvaput u Berlinu, a kasnije na istom stageu na Southern Soulu u Crnoj Gori. Sada će mi Jan pokazati svoj hood i glazbenu obitelj.

Jesi li čuo išta o Zagrebu? Što očekuješ od ljudi, vibre, arhitekture, glazbe…

Vrlo sam uzbuđen oko dolaska u Zagreb jer će mi to biti prvi puta kod vas. Zanima me kako izgleda grad. Čuo sam samo dobre stvari i ljudi iz Hrvatske koje sam upoznao su prilično dragi. Općenito ne istražujem previše kada negdje putujem, preferiram si ostaviti mogućnost da stvorim vlastitu sliku, da upoznam ljude i vidim mjesta uživo. Očekujem mladi, moderni europski grad, odličnu klupsku večer u jednom od boljih klubova u Zagrebu. Govoreći o glazbi, baš sam nedavno dobio priliku preslušavanja jedne nadolazeće kompilacije suvremenih hrvatskih glazbenika. Jako mi se sviđa njihov topli, sunčani ukus. Vidim tu glazbu kao sliku Mediterana pretvorenu u zvuk.

Više na Jutarnjem...


Tagovi

Izdvajamo