IZVEDENA DRUGA DRAMSKA PREMIJERA

ODBROJAVANJE Dubrovački svadbeni biznis kao apsurdna scenska igra

    AUTOR:
    • Bruno Lucić

  • OBJAVLJENO:
  • 03.08.2018. u 11:54

Marko Ercegović

 

Dubrovnik je, uz to što je postao kulisa za “Igru prijestolja”, “Robina Hooda”, “Zvjezdane ratove” i druge filmske spektakle, postao i kulisa za vjenčanja. Najistaknutiji primjer je “vjenčanje stoljeća” Fabiole Beracasa i Jasona Beckmana koje se održalo u lipnju 2014. i koje je bilo predstava za sebe.

Mladi redateljski trio Lea Anastazija Fleger, Marina Pejnović i Hrvoje Korbar poveli su Dubrovčane na posebno, scensko pirovanje u vidu druge dramske premijere na 69. Dubrovačkim ljetnima igrama - “Odbrojavanje - na piru s Držićem i Nalješkovićem“. Komad počinje na najvišoj dubrovačkoj utvrdi Minčeta, nastavlja se unutar utvrde, potom duboko u njezinim katakombama, a završava na igralištu ispred nje.

Veliko finale

Scenski svadbeni ceremonijal počinje taktovima “Svatovske” pjesme Maje Šuput te uz neizostavne svadbene rekvizite poput goleme zastave i boce. Gluma mladih glumaca pomalo je mlaka i otegnuta. Slijedi nastavak na stepeništu utvrde gdje gledatelji postaju još jedna tura vrlo uvjerljivo odglumljenog turističkog vodiča. Grupa turista sudara se s Britankom koja planira vjenčanje, sudaraju se tu stari i novi Dubrovnik, perperi i euri, renesansni i suvremeni dijalozi, do izražaja dolaze prve mladenačke iskre energije.

Marko Ercegović
 

Nastavak se odvija u katakombama, gdje je u svakoj niši, svakoj grupi serviran određeni fragment priče. Veliko finale se pak odvija ispred tvrđave gdje su gledatelji podijeljeni na dvije strane svadbenog stola kao VIP gosti slavnog vjenčanja. Stvar je dovedena do bizarnosti jer se slavi spoj između Japanke i Saudijca, i to uz stihove pjesme “U boj, u boj”.

Kostimografiju i scenografiju zadužena Zdravka Ivandija Kirigin. Dramaturginje su Nikolina Rafaj i Nina Bajsić, scenski pokret potpisuje Ema Crnić, a produkciju studentica produkcije Romana Brajša. Predstavu izvode studenti Odsjeka glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu: Maruška Aras, Boris Barukčić, Lucija Dujmović, Vini Jurčić, Rok Juričić, Iva Kraljević, Filip Mayer i Tin Rožman. U predstavi sudjeluju i Ana Cvitanović, Paula Japunčić, Matea Šišić, Jelica Čučević, Rela Petric, Mislav Stanković, Aida Machiedo, Matilda Perković, Igor Jurinić, Vid Ćosić, Marko Capor te Matija Vojvodić.

Plaćanje zraka

Prvi dijelovi predstave uopće se ne izdvajaju nekim upečatljivim glumačkim interpretacijama, ali zato se na piru, kad su svi akteri na pozornici, točno vidi kako među njima itekako ima glumačkih potencijala. Gledatelji kroz engleski jezik upijaju pir kao što stranci preko engleskog upijaju Dubrovnik, naplaćuje se i dubrovački svadbeni zrak, a tradicija je u svrhu profita krivo prezentirana i(li) izokrenuta do apsurda. Predstava se dotiče i te cijele ”svadbene mašinerije”, odnosno biznisa koji se razvio u Dubrovniku. Salvu panegirika ovaj komad ne zaslužuje, ali zaslužuje ohrabrenje. Inovativan je u svojom ambijentalnom istraživanju i redefiniranju povijesnih lokacija, a najveći je uspjeh ove predstave što su mlade snage obogaćene za jedno korisno iskustvo. Solidan je ovo studentski prikaz često izopačene dubrovačke pirne stvarnosti koji jednako tako animira, propituje, nasmijava te ismijava.

Izdvajamo