POVRATAK FRANCUSKOJ LITERATURI

OPERNA PRODUKCIJA Stotinu nadarenih studenata Sveučilišta u Zagrebu donosi djelo jednog od najizvođenijih francuskih opernih skladatelja

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 04.03.2020. u 16:43

Matej Jurčević

Operu Pepeljuga, poznato djelo jednog od najizvođenijih francuskih opernih skladatelja na pozornicu Koncertne dvorane Blagoja Berse i Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu u subotu 7. ožujka 2020. godine u 19:30 sati donosi preko stotinu nadarenih studenata Sveučilišta u Zagrebu.

Reprizne izvedbe opere u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa održat će se i u ponedjeljak 9. ožujka i u srijedu 11. ožujka 2020. godine u 19:30 sati.

Predstava će gostovati i u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu u petak 13. ožujka u 18:30 sati te u subotu 14. ožujka 2020. godine u 18:30 sati.

Ovogodišnju produkciju izvest će studenti uz mentorstvo profesora i suradnika Sveučilišta u Zagrebu, u režiji Saše Anočića, pod dirigentskom palicom Darijana Ivezića i uz suradnicu za scenski pokret, Mateju Pučko Petković.

Pepeljuga (fr. Cendrillon), opera je u četiri čina koju je 1896. godine skladao Jules Massenet, jedan od najpoznatijih i najizvođenijih opernih skladatelja. Massenet je autor čak 34 opere. Libreto je nastao prema istoimenoj bajci Charlesa Perraulta, a za operu ga je priredio Henri Caïn.

Praizvedena je u pariškoj Opéri-Comique. Osim standardne priče o Pepeljuzi, pokazuje i zamršenost ljudskih odnosa – kako onih unutar-obiteljskih, tako i ljubavnih.

Opera označava i svojevrsni povratak francuskoj literaturi, nakon iznimno uspjelih međuakademskih opernih produkcija Bizetove Carmen 2011. godine (dir. Mladen Tarbuk, red. Dora Ruždjak Podolski) te Stravinskijeva Slavuja 2013. godine, koji je izveden i unutar zagrebačkog Biennala (dir. Darijan Ivezić, red. Dora Ruždjak Podolski).

Međuakademska suradnja započela je 2009. godine na inicijativu tadašnjih dekana triju akademija – Mladena Janjanina, Enesa Midžića i Slavomira Drinkovića operom Čarobna frula u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Uslijedile su: S. Prokofjev: Ivan Grozni, KDVL, 2010., G. Bizet: Carmen, KDVL, 2011., I. Stravinski: Slavuj, KDVL, 2013., Ch. W. Gluck: Orfej i Euridika, KDVL, 2014., I. pl. Zajc: Momci na brod, Mala scena, 2014., B. Papandopulo: Madam Buffault, HNK, 2015. i 2018., G. C. Menotti: Amelija ide na ples, Mala scena, 2015., G. F. Haendel: Agrippina, HNK, 2016., L. Janaček: Lukava mala lisica, HNK, 2017., W. A. Mozart: Cosi fan tutte, HNK, 2018. i Koncertna dvorana Blagoje Bersa 2019., G. Mahler: Dječakov čudesni rog, Koncertna dvorana Blagoje Bersa, 2019. godine.

Ova suradnja predstavlja dragocjeno iskustvo za studente kojima su ovakvi projekti često i diplomski ispiti te njihova ulaznica u profesionalni svijet. Prema mišljenju kritike i publike ovi su operni projekti u svakom segmentu na visokoj profesionalnoj razini.

Uz mentorstvo svojih profesora, preko stotinu nadarenih studenata Sveučilišta u Zagrebu donose još jednu opernu uspješnicu, s ciljem razvijanja međusobne suradnje, primjenjivanjem stečenog znanja u praksi i postizanja izvrsnosti na umjetničkom području.

Izdvajamo