MATEO VIDEK

'Plakao sam glumeći bolesnu osobu i autora biste Lijepa naša'

    AUTOR:
    • Ivana Mikuličin

  • OBJAVLJENO:
  • 09.01.2019. u 14:49

Zagreb, 050119.
Glumac Mateo Videk, fotografiran u ZKM-u.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovacev / CROPIX

Mateo Videk, mladi glumac ZeKaeMa, ušao je u finale nagrade Zlatni Studio u kategoriji Novo lice u kazalištu koja se dodjeljuje za glumce do 30 godina, budući da je ulogom Ivana u predstavi “Huddersfield”, prema tekstu Uglješe Šajtinca, a u režiji Renea Medvešeka, oduševio publiku ulogom psihički pomućena mladića koji se uzalud želi lišiti usamljenosti. Videkovi najveći glasači u nagradi žirija i publike Zlatni Studio su njegova obitelj i prijatelji.

- Puno ljudi mi je čestitalo na nominaciji, stalno govore da su glasali za mene i imam osjećaj da su ponosni na mene. Podrška mog ZeKaeMa je svakodnevna, tako da se već i osjećam kao pobjednik - zadovoljan je glumac koji je vješto u “Huddersfieldu”, predstavi koja se u finalu Zlatnog Studija natječe za najbolju kazališni naslov, utjelovio lika u nekoj domeni psihoze, koji se liječi, koji se nekoć bio odveć udubio u new age postulate, a sada je strastveni katolik. Koji je zlatnog srca, ali izgubljen...

- Uloga Ivana jest bila izazovna jer sam želio vjerno prikazati lik duševno nestabilnog čovjeka. Ivan je za mene ranjena osoba koja unatoč svemu u životu nikad nije odustala. On brine za druge i, kao i svi mi, traži pažnju i privrženost. Ivan je puno toga proživio, ali je ostao oličenje ljudskosti. Bilo mi je zahtjevno pretočiti Ivanovu kompleksnost u nešto vrlo jasno i čitljivo, a opet zadržati njegovu težinu i ispričati njegov problem - govori Mateo Videk.

U predstavi prema tekstu Uglješe Šajtinca utjelovio je lika koji je, kao i njegovi prijatelji koje u komadu susrećemo, pripadnik poslijeratne izgubljene generacije. U “Huddersfieldu” autor je 2004. godine pisao o generaciji koja je tada imala 30-ak godina, a danas bi bila u 40-ima. Međutim, slične sudbine onima iz komada nalazimo u realitetu i među Videkovim vršnjacima koji su desetljeće mlađi od poslijeratnih junaka koji se sjećaju vremena primanja u pionire, a sad nemaju ozbiljne poslove i ovise materijalno o roditeljima ili su se pak odselili u Huddersfield, kako naslov spominje.

- Da, gotovo sve likove uspio sam pronaći u sebi i u mnogim ljudima oko mene. Svi smo mi nekad frustrirani, izgubljeni ili smo zapeli i ne možemo se pokrenuti. Primjerice, lik Ratka, Ivanova prijatelja, ljut je na cijeli svijet i ne uspijeva se ni za što uloviti u životu. Ivan kroz odnos s njime pokazuje koliko je važan dio njegova života i predstavlja vrline pravog prijatelja. U otuđenim vremena trebamo se osloniti jedni na druge i to je jedna od najvažnijih poruka koju naša predstava nosi - govori o naslovu u kojem se pojavljuje groteskna skulptura “Lijepa naša” koja govori i o kiparskom umijeću junaka predstave, ali je i kritika posrnule Hrvatske.

- Skulptura viče, opominje, prekorava i nešto je boli. Skulptura je naivna, apsurdna, ali stvarna i iskrena. Mene je taj specifičan trenutak u predstavi bezbroj puta ganuo i rasplakao jer je istinit. Skulptura je za mene poziv upomoć, glasna poruka da se trebamo trgnuti i najvažnije - vjera u bolje sutra - govori Videk koji mlađim generacijama iskreno preporučuje predstavu “Huddersfield”.

U finale Zlatnog Studija, u kategoriji Novo lice u teatru, ušle su i Dajana Čuljak iz Komedije i Elizabeta Brodić iz varaždinskog HNK. 


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo