KAZALIŠTE TREŠNJA

RENE MEDVEŠEK POSTAVLJA POZNATI NJEMAČKI KLASIK ZA DJECU 'Postoje darovi i vrline koji su nezamjenjivi. Danas se to posebno dobro može razumjeti'

Damjan Tadić/Cropix / Damil Kalogjera/Kazalište Trešnja

 

Rene Medvešek režira predstavu 'Timm Thaler ili prodani smijeh', koja će premijerno biti izvedena u Kazalištu Trešnja 22. ožujka. Riječ je o priči o Timmu Thaleru, siromašnom dječaku zvonkog imena i zvonkog smijeha, koji nesmotreno, potpisavši ugovor s barunom Garvom, gubi najvrjedniji dio sebe - svoj neodoljivi, zarazni smijeh. U zamjenu za smijeh Barun mu daje jednu sasvim novu sposobnost dobivanja svake oklade. Iako mu ta sumnjiva trgovina donosi u život prije svega bijeg iz siromaštva, a s jednom nemogućom okladom postaje i najbogatiji dječak na svijetu, Timm vrlo brzo shvaća da je s gubitkom svog smijeha zapravo izgubio sebe te da mu bogatstvo koje mu sada stoji na raspolaganju ne može zamijeniti njegov gugutavi smijeh.

U predstavi glume Matija Čigir, Ivan Horvat, Luka Bulović, Tvrtko Jurić, Dubravka Lelas, Jure Radnić, Silvio Mumelaš, Aleksandra Naumov, Paško Vukasović... Dramaturginja je Jelena Kovačić, scenografkinja Tanja Lacko, a skladatelj glazbe Matija Antolić.

- 'Timm Thaler ili prodani smijeh' poznati je njemački klasik za djecu, koji je preveden i na hrvatski i objavljen prije pedesetak godina. Knjiga je u Njemačkoj doživjela i nekoliko ekranizacija, ali kod nas je zaboravljena i može se naći tek nekoliko dotrajalih primjeraka po knjižnicama. Mnogima koji su je čitali kao djeca ostala je snažno utisnuta u sjećanje, pa se tako i ravnateljica Trešnje Višnja Babić sjetila tog naslova i odlučila ga postaviti na repertoar - kaže redatelj Medvešek i pojašnjava da je zaključio kako je priča o prodaji smijeha, odnosno o prodaji unutarnje slobode, aktualna.

Damil Kalogjera / Kazalište Trešnja

Scena iz Predstave 'Timm Thaler ili prodani smijeh' Renea Medvešeka

 

Riječ je, pojašnjava, o kompromisima zbog kojih se odričemo najvrjednijih dijelova sebe, a danas je svi posebno dobro mogu razumjeti jer su tržišni odnosi proželi svaku poru našeg društvenog života i materijalne vrijednosti su agresivnije nego ikada te se nameću kao ultimativni smisao postojanja.

- Riječ je o priči koja nije namijenjena samo djeci, dapače, riječ je o prilično zahtjevnom romanu koji pokušavamo svesti na mjeru prihvatljivu osnovnoškolskom uzrastu. Od mnoštva motiva kojima obiluje, gradimo predstavu koja bi sačuvala osnovnu poruku, a zadobila lakoću i razumljivost neophodnu za uzrast kojemu je namijenjena - pojašnjava Medvešek.

Zagreb, 131114.
Glumac Rene Medvesek.
Foto: Damjan Tadic / CROPIX
Damjan Tadić / CROPIX

Rene Medvešek

 

Kaže kako je sigurno da će različita dob gledatelja uvjetovati shvaćanje predstave na različitim razinama te da će ona na svoj način biti višeslojna.

- No, osnovna poruka o tome da postoje darovi i vrline koji su nezamjenjivi, nenaplativi i koje je od životne važnosti sačuvati pod svaku cijenu, univerzalna je i može djelovati i kao upozorenje da te vrijednosti tijekom odrastanja čuvamo, ali i kao poticaj da se za njih kao odrasli borimo i učinimo sve da ih, u slučaju da smo ih putem zagubili ili prodali, otkupimo i obnovimo - ističe Medvešek.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo