LA FURA DELS BAUS

SLAVNA ŠPANJOLSKA KAZALIŠNA SKUPINA NASTUPA U ZAGREBU Oni pretvaraju pozornicu u igralište puno opasnosti, zabave, komedije i fantazije

La Fura dels Baus

U Lisinskom gostuju s predstavom “Free Bach 212”, koja je zapravo slobodna interpretacija Bachove “Seljačke kantate” iz 1742. godine

U Lisinski 7. i 8. prosinca dolazi skupina La Fura dels Baus, za koju se još od njihova osnutka govori da pomiču granice teatra te da pretvaraju pozornicu u igralište puno zabave, komedije, opasnosti i fantazija.

Njihov pristup novom osmišljavanju kazališnog prostora i publike smatra se pionirskim, a tijekom vremena zadržali su znatiželju kada je riječ o istraživanju novih umjetničkih trendova, jedinstvenom stilu, ali i estetici. U Lisinskom gostuju s predstavom “Free Bach 212”, predstavom u kojoj su pjesmu i ples pomiješali s dvorskim strukturama, čime su otvorili prostor zavođenju, putenosti i hedonizmu.

- Za razliku od mnogih drugih predstava naše kompanije, koje su više kazalište, ova je zapravo glazbeni performans baziran na Bachovoj glazbi, koji osim toga uključuje i elektroničku glazbu, flamenco pjevanje i španjolski ples, a sve je povezano u originalnu videokreaciju. Jako smo sretni jer su rezultati te neobične kombinacije oduševili publiku. Osim toga, volimo misliti, i rekao bih da se usudimo misliti, da bi se i samom Bachu svidjelo ovo što smo napravili - kažu direktor Miki Espuma, co-director David Cid i producentica Marta Coll, koji čine menadžment grupe.

La Fura dels Baus
 

Drugo gostovanje

La Furi ovo nije prvi put da gostuju u Zagrebu. U grupi kažu kako su 80-ih godina prošlog stoljeća nastupili pred našom publikom s jednom vrlo energičnom predstavom, koja je bila pomalo divlja za to vrijeme. Publika je, kažu, odlično reagirala i dobro su prihvatili njihov nastup.

- Dosta je vremena prošlo od tada, mi smo se razvili i narasli, no zadržali smo sam bit onoga što je grupa oduvijek bila. Ovaj put u Zagreb dolazimo s predstavom koja je manje divlja, a više intimna i intelektualna, ako to možemo tako nazvati. No, ona je istodobno i dalje veoma smiona - kažu u menadžmentu.

Kažu kako ih mnogi pitaju koja je tajna njihova uspjeha, a oni vjeruju da ona leži u činjenici da neprestano rade. Surađuju s drugima, razvijaju se, sve strahove koje imaju kao pojedinci, ali i grupa, uključili su u svoj rad, baš kao i nove ideje, elemente, načine rada... La Fura ima čak pet umjetničkih direktora, a iduće će godine, ponosno nam kažu, proslaviti 40 godina otkako su počeli nastupati. Sve te godine, dodaju, vjeruju u slobodu stvaranja i poštuju umjetnost u svim njenim oblicima.

Što publika najviše voli, pitamo ih očekujući da će reći kako je mnogo takvih predstava, da se ukusi publike mijenjaju s vremenom, da to ovisi od zemlje do zemlje... No, iznenađuju nas odmah odgovorivši: riječ je o projektu Mickyja Espume pod nazivom “Freebach”.

- Riječ je o glazbenom performansu koji uključuje različite stilove i discipline. Svi oni se još uvijek mijenjaju i evoluiraju i to će tako, vjerujemo, biti uvijek - kažu Espuma, Cid i Coll.

La Fura dels Baus
 

Energija na sceni

S obzirom na to da postoje i nastupaju već niz godina, i imaju nastupe diljem svijeta, pred zaista različitom publikom, zanimalo nas je zamara li to. Iskreno priznaju, ponekad im postane zamorno i ima trenutaka kada u sebi ne mogu pronaći onu strast kojom inače pristupaju umjetnosti. No, ti trenuci kratko traju i publika ih nikad ne vidi.

- Zapravo volimo nastupati i gostovati, to nam daje energiju. Uz to, iskreno vjerujemo da je naš posao zapravo privilegij, jer obogaćuje naše duše i razvija nas i kao umjetnike i kao ljude. Mislimo da je to također zaslužno za naš uspjeh - kažu u menadžmentu grupe.

La Fura dels Baus osnovani su 1979. godine u mjestu Moia, nedaleko od Barcelone i od samog početka radili zaista svašta: od drama, preko digitalnog i kazališnog teatra, imali su suvremene performanse i opere. Svjetsku slavu stekli su nastupom na spektaklu otvorenja Olimpijskih igara u Barceloni 1992. godine, koje je gledalo više od 500 milijuna ljudi. Od 2000. do 2010. godine fokusirali su se na ulično kazalište, u kojem su ohrabrivali publiku da aktivno sudjeluje u predstavama. Dosta kontroverzi su izazvali kada su 2011. godine nastupili na proslavi 35. rođendana čečenskog diktatora Ramzana Kadirova.

Izdvajamo