FUTURISTI

MATIJA KOPIĆ Skromni poduzetnik koji se probio menadžiranjem krava, a sada radi na prvom humanoidnom robotu

AUTOR:
    • Tomislav Novak

  • OBJAVLJENO:
  • 27.12.2017. u 10:48

  • Vlado Kos / HANZA MEDIA

    Nakon šest intenzivnih godina osječki inovator uspješno je prodao Farmeron, svoj prvi startup, i osnovao novi, Gideon Brothers, čime je iz agrotecha prešao u sferu robotike i umjetne inteligencije

    Kad bi se u moru izbora za najbolje poduzetnike u Hrvatskoj nagrađivala skromnost, Matija Kopić imao bi vitrinu punu trofeja. Čovjek je koji samopromociju jednostavno nema ukodiranu u svoj karakter.

    “Mislim da u ovom trenutku ima puno drugih ljudi koji više od mene zaslužuju naći se na popisu najvažnijih u zemlji”, prvo je što nam je odgovorio kad smo mu javili da je izabran za našu listu najboljih u Hrvatskoj. I dodao: jednostavno ne osjećam da trenutačno ovdje pripadam.

    No godina na izmaku za Kopića je bila velika. I ne samo za njega, već za cjelokupni domaći startup ekosustav. Nakon šest intenzivnih godina, uspješno je prodao Farmeron, svoj prvi startup, i osnovao novi, Gideon Brothers, čime je iz agrotecha prešao u sferu robotike i umjetne inteligencije.

    Na početku karijere zvali su ga, zapravo prilično pogrešno, mladićem koji je pokrenuo tamo neki Facebook za krave. Vizija mu je bila sasvim drugačija: da Farmeron izraste u globalno poznatu cloud aplikaciju za menadžment mljekarskih farmi. I naglo je rastao, do te mjere da je prilikom jednog intervjua prije dvije godine objasnio kako “upravlja” s već više od milijun krava muzara na planetu, i s preko 10 posto američkih mljekarskih farmi.

    Istovremeno, domaći su mediji pisali kako Farmeron vrijedi desetke milijuna dolara, zbog čega je došao na radar Forbesa i CNN-a. Kopića su, kao i uvijek, manje zanimali dolari i slava, i umjesto toga satima bi objašnjavao kako ima viziju poboljšati planet.

    “Nahraniti svijet, brže, bolje i učinkovitije. Iz proizvodne jednadžbe izbaciti ljudsku pogrešku. To je cilj. Novac je samo nusprodukt onoga što radimo”, govorio je. Bio je obični tip u trapericama i neupadljivoj pamučnoj majici, glave pune velikih ideja koji renta stan od roditelja i vozi običan Golf. Diskretni srebrni lančić s malim križićem bio je sav nakit koji je nosio.

    Kao klinac odrastao je obiteljskoj farmi u Viljevu kraj Donjeg Miholjca. Iako je diplomirao na varaždinskom FOI-ju, prvi “posao” bilo mu je “menadžiranje” stada ovaca, a prvi poslovni partner - majka. Tu se i rodila ideja o Farmeronu, koji je ove godine postao Kopićeva prošlost.

    Prodao ga je dotadašnjim partnerima, američkom Virtus Nutritionu, za nikad službeno potvrđeni iznos od “najmanje nekoliko desetaka milijuna kuna”.

    Matija se, kažu, suprotno savjetima i prilikama, iz rodne Slavonije nije htio preseliti u SAD i upravljati operacijama svoje tvrtke. Radije je okrenuo novu stranicu u životu.

    Gideon Brothers, u kojem nastavlja s prijateljem Krunom Stražancem, smješten je u Osijeku, i počeo je s 25 zaposlenih, koji su ga svi odreda slijedili iz Farmerona. U kolovozu im se kao CGO pridružio i Milan Račić, još jedan povratnik iz Amerike, kojeg su mnogi u vrijeme Tihomira Oreškovića vidjeli kao Mostovog ministra gospodarstva. Bave se kompjuterskim vidom, senzorskom obradom podataka i kretanjem robotskih jedinica.

    Ili još konkretnije - jedan od prvih Gideonovih proizvoda bit će hrvatski humanoidni robot - kućni pomagač. Gideonovci, naime, žele stvoriti robota koji će pomagati nepokretnima i invalidima da im olakšaju svakodnevicu.

    “Roboti će odrediti našu budućnost”, rekao je pritom Kopić, “htjeli mi to ili ne, i moramo biti spremni”.

    U SAD-u je bio nebrojeno puta, i u njemu je mogao ostati živjeti i raditi, ali iz Slavonije se ne da.

    “Nikad nisam dvojio oko toga trebam li ostati. Osjećam dozu odgovornosti za ovu zajednicu, i sve drugo, osim da ovdje ostanem i razvijam dobru priču za ovaj kraj, bilo bi duboko pogrešno.”

    Izdvajamo