HEDONISTI

NIKA ČUIĆ Nova nada domaće avangardne mode žari i pali europskom modnom scenom

    AUTOR:
    • Petra Plivelić

  • OBJAVLJENO:
  • 27.12.2017. u 10:47

Boris Kovačev / Cropix

Britanski i talijanski Vogue, poljski Harper’s Bazaar, njemački Kaltblut, svi su oni oduševljeni našom 26-godišnjom dizajnericom Nikom Čuić, novom nadom domaće modne scene. Ona je Zagrepčanka svjetske slave i stoji iza brenda Nika Tom, koji je osnovala prije dvije godine, kada je završila studij modnog dizajna. Do tada je studirala ekonomiju.

- Ekonomija je bila ziheraški upisan faks, a za dizajn mi je trebalo malo ohrabrenja. Kada sam odrasla i sazrela, shvatila sam da na ekonomiji nemam što raditi - povjerava nam se dizajnerica, iza koje su već četiri uspješne kolekcije. Posljednja nosi naziv Peripetije.

- Kolekcije su osobne, a svaka je različita. Zapravo imam sebičan odnos s modom jer kroz nju se izražavam, no cilj mi je da su kolekcije što nosivije, odnosno da jedan komad estetski traje - kaže Nika koja proizvodi limitirane kolekcije od tek nekoliko istih odjevnih komada. Njezin je kreativan proces poprilično turbulentan, pun uspona i padova. Kaže da je to zato što se cijelo vrijeme bori sama sa sobom - je li to što stvara najbolje od nje u tom trenutku?

S radom kreće rano ujutro, u 6 sati. Kaže da tada najbolje radi jer je najsvježija. Produktivnost ovisi o tome kako se osjeća taj dan, koliko još posla ima, kada je rok...

- Svaka kolekcija ima desetak modela i na sreću sve stignem sama napraviti. No priznajem da imam problem s povjerenjem. Čini mi se da nitko to ne bi znao napraviti isto kao ja - rekla nam je Nika, koja je s revijama počela u Zagrebu i Beogradu, no ubrzo je shvatila da ovdje za nju, kako kaže, nema kruha pa se odlučila prijaviti i na neke modne manifestacije izvan regije.

- Prošle godine u rujnu sam se prijavila na Berlin Alternative Fashion Week i upala. Tamo su svoje kolekcije predstavljali renomirani dizajneri i sve se odvijalo na vrlo visokoj razini, a ja sam bila najmlađa i najmanje poznata. Predstavila sam svoju kolekciju S101 u kojoj sam spojila modu i djela francuskog umjetnika Pierrea Soulagèsa - rekla nam je Nika te priznala da je Berlin za nju bio odskočna daska jer je nakon tog nastupa dobila veliku medijsku pozornost zahvajujući kojoj je njezin brend predstavljen i u svibanjskom izdanju britanskog Voguea. O njoj su pisali i svi domaći mediji, a bila je nominirana i za ovogodišnje nagrade Elle Style Awards i A’ Design Award.

Ove je, pak, godine svoj dizajn predstavila u Nizozemskoj na Fashionclash Festivalu gdje je bila među deset One To Watch dizajnera prema odabiru njemačkog indie magazina Kaltblut. Ima svoj profil i na globalnoj online platformi Not Just A Label koja mladim neovisnim dizajnerima pruža prostor za virtualni showroom i spaja ih s potrošačima.

Međutim, nije sve tako divno i krasno. Treba se probiti u nemilosrdnoj modnoj industriji, a mlade dizajnere, među kojima je i Nika, često sputava manjak financija iako imaju neosporiv talent.

- Već su me dva puta pozvali na tjedan mode u Vancouver, no morala sam odbiti jer je to izvan mojih financijskih mogućnosti. Isto se dogodilo sa Šangajem i Londonom - povjerila nam se. No ne tuguje i ne zamara se. Nika ima svoj plan.

- Važno mi je da imam zadovoljstvo u radu i da od toga mogu koliko toliko živjeti. Želim da moj dizajn i dalje ostane dio mene, da se moj pečat ne izgubi u količini - ističe Nika za čiju je ljubav prema modi zaslužna baka koja ju je naučila šivati. Iako je u dizajnerske vode krenula s Halloween kostimima za sebe i sestru, danas nerado nosi svoj dizajn. Više je veseli vidjeti nekog drugog da ono što je ona osmislila. Ipak, na zagrebačkim ulicama teško će se susresti nekoga u njezinim kreacijama jer Nika ne cilja na hrvatsko tržište. Naime, krajem lipnja pružila joj se prilika da svoje komade prodaje u jednom showroomu u Japanu.

- Ovdje ne mogu postići cijenu ni blizu onoj koju mogu u Japanu, gdje za moje odjevne komade postoji veći interes - objašnjava svestrana Nika koja trenutačno radi kao kostimografkinja na jednom domaćem igrano-dokumentarnom filmu, a uskoro planira i izložbu istraživanja kroz tekstil.

Izdvajamo