PROFILM DAYS

VELIKA FILMSKA KONFERENCIJA U ORGANIZACIJI JUTARNJEG LISTA I ZAGREBAČKOG FILMSKOG UREDA 'Svjedočimo rastu kvalitete u našoj audiovizualnoj industriji'

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 11.10.2019. u 11:50

Zagreb, 111019.
Kaptol Butique Cinema.
Prva filmska konferencija u Hrvatskoj u organizaciji novootvorenog Zagrebackog filmskog ureda i Jutarnjeg lista, uz HAVC, HTZ i TZGZ kao partnere.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX

 

U kinu Kaptol Boutique Cinema trenutno se odvija konferencija PROFilm Days u organizaciji Jutarnjeg lista i Zagrebačkog filmskog ureda, uz HAVC, HTZ i TZGZ kao partnere, koja po prvi puta okuplja filmske profesionalce, kao i predstavnike drugih industrija nužnih za snimanje filmoma i TV serija.

Sudionici su međunarodni producenti, predavači i predstavnici hrvatskih ministarstava gospodarstva, kulture, financija i turizma.

Zagreb, 111019.
Kaptol Butique Cinema.
Prva filmska konferencija u Hrvatskoj u organizaciji novootvorenog Zagrebackog filmskog ureda i Jutarnjeg lista, uz HAVC, HTZ i TZGZ kao partnere.
Na fotografiji: Goran Ogurlic
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX

Goran Ogurlić, glavni urednik Jutarnjeg lista

 

Konferenciju su otvorili glavni urednik Jutarnjeg lista, Goran Ogurlić, i voditeljica Zagrebačkog filmskog ureda, Mia Pećina Drašković, najavljujući današnji program koji uključuje velika filmska imena Europe i svijeta, poput poznatog filmskog producenta Jonathana Olsberga sa zavidnom 37-godišnjom karijerom i Tomasza Dąbrowskog, regionalnog voditelja produkcijskih procesa Netflixa u regiji EMEA.

Zagreb, 111019.
Kaptol Butique Cinema.
Prva filmska konferencija u Hrvatskoj u organizaciji novootvorenog Zagrebackog filmskog ureda i Jutarnjeg lista, uz HAVC, HTZ i TZGZ kao partnere.
Na fotografiji: Nina Obuljen Korzinek
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX

Nina Obuljen Koržinek

 

Konferenciju podupire i Ministarstvo kulture, a publici u dvorani se obratila i ministrica Nina Obuljen Koržinek.

"Mislim da svi svjedočimo jednom rastu kvalitete u našoj audiovizualnoj industriji, pogotovo od 2012. godine zahvaljujući poticajima koji se u našoj zemlji nude i stranim produkcijama. Time smo privukli velik inozemni kapital. Sustav poticaja postao je presudan za odabir filmske destinacije. Moram istaknuti da moramo voditi računa između poticaja o izvozu filmskih usluga i kontinuiranog rasta ulaganja u nacionalnu produkciju jer iz niza razloga jedno bez drugog ne može i ne smije ići", izjavila je ministrica.

Zagreb, 111019.
Kaptol Butique Cinema.
Prva filmska konferencija u Hrvatskoj u organizaciji novootvorenog Zagrebackog filmskog ureda i Jutarnjeg lista, uz HAVC, HTZ i TZGZ kao partnere.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX
 

Važnost otvaranja filmskih studija za određenu destinaciju naglasio je u svom predavanju Jonathan Olsberg kazavši kako njegova tvrtka Olsberg-SPI trenutno radi studiju o tome zašto i gdje graditi filmski studio u Hrvatskoj te je li stigao pravi trenutak da se taj projekt napokon realizira.

Prisutnima je objasnio kako različite zemlje pristupaju sustavu poticaja navodeći pozitivne primjere Novog Zelanda i Sjeverne Irske koji su tako privukli i velik broj turista.
 

 


Kao glavni predavač najavljen je Tomasz Dabrowski, regionalni voditelj produkcijskih procesa Netlixa u regiji EMEA.

"U Hrvatskoj radimo već dosta projekata, zahvalan sam Chrisu Marchichu što smo dobili poticaje za nove i nadam se da ćemo ih donijeti sve više jer se Hrvatska pokazala kao jedna od najboljih europskih lokacija", rekao je Dabrowski.

U okviru svoje prezentacije o "ulozi Netflixa u europskom audiovizualnom ekosistemu", podsjetio je da Netflix ima oko 150 milijuna pretplatnika, no vjeruje da je barem četiri puta više onih koji konzumiraju njihove sadržaje, s obzirom na mogućnost da se gledaju na četiri ekrana.

"Netflix je prisutan u više od 190 zemalja, snimamo u više od 100 zemlja, sadržaj je prilagođen na 27 jezika, a važno je što lokalne priče, na lokalnim jezicima donosimo globalnoj publici", istaknuo je Dabrowski.

Dodao je kako je njihova produkcija u Europi počela 2016. godine, a  EMEA je postala najbrže rastuće tržište izvan Sjeverne Amerike. "Ponosni smo što možemo poduprijeti europske talente, pomoći u lansiranju njihovih karijera. Prošle godine oko 50 tisuća ljudi radilo je na Netflixovim originalnim produkcijama", naglasio je.

Tijekom dana održat će se i okrugli stol pod nazivom “Filmska industrija i turizam” te još i dvije panel-diskusije “Why Croatia?” te “Gradovi-filmske kulise?”.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo