Divinity: Dragon Commander

Divinity: Dragon Commander

Već nakon samo nekoliko sati provedenih sa Dragon Commanderom, ostali smo dojma da igramo kultnu igru koju će neki uzdisati u nebesa, a drugi govoriti da je u najbolju ruku prosječna. Nama se pak najviše čini kao neobrušeni dijamant koji bi, da se dodatno ispolirao, izrodio pravi ljetni hit, no ovako ostajemo sa relativno prosječnom igrom s neiskorištenim potencijalom.

Političke intrige i zmajevi na mlazni pogon

Carstvo je u rasulu! Cara koji je ujedinio zemlju izdaju i ubijaju vlastita djeca. Vi ste vanbračno dijete kralja kojem je majka bila ni više ni manje nego zmaj te se upuštate u okršaj sa svojom braćom i sestrama za prevlast nad cijelom zemljom. To bi ukratko bila premisa u kojoj se nalazite kada započinjete ovu vrlo jedinstvenu igru. Sve navedeno je smještano u fantasy steampunk svijet, gdje su jednako zastupljene magije i lude mehaničke kreature kojima ćete se boriti na zemlji te u vodi i zraku.

Cjelokupni gameplay je podijeljen na tri glavna aspekta, kretanje jedinica na mapi slično onome u Total War serijalu (samo s manjim brojem jedinica), RTS borbe za prevlast nad pokrajinama te najzanimljiviji politički aspekt koji se odvija između poteza u sučelju vrlo sličnom onome iz Starcrafta 2, koje se odvijalo između misija. Sigurno vam se u ovom trenutku čini kako je sadržaja možda i previše, no igra ima tendenciju da vas uvuče u svoj svijet te će vam se potezi koje budete radili činiti prirodnima i nećete imati osjećaj “popunjavanja prostora” što zna biti slučaj sa nekim naslovima.

Kao što smo već rekli, najzanimljiviji aspekt igre je politički gdje zapravo upravljate carstvom. Treba napomenuti da se u zemlji nalazi šest različitih rasa te su sve zastupljene u vašem vijeću. Vi predstavljate ljude, a ostale rase su: impovi koji se zalažu za tehnološki napredak, gušteri koji zapravo uvijek pokušavaju naći zlatnu sredinu u raspravama, patuljci koji se brinu o financijama, vilenjaci koji zahtijevaju zaštitu prirode te undeadovi koji su zapravo živući kosturi (ne zombiji) te predstavljaju religijske fanatike. Kako vaša kampanja bude tekla, vama će se obraćati sa raznim pitanjima i problemima koje ćete morati rješavati te naravno živjeti sa posljedicama svojih odluka. Teme rasprava će varirati od deportiranja kriminalaca pa sve do zdravstvenog osiguranja. Svaki će zastupnik imati svoje mišljenje, a nikad nećete moći usrećiti sve prisutne. Osim toga, bitno će vam biti voditi interakcije sa svojim generalima, udovoljavati zahtjevima svoje princeze i slušati savjete čarobnjaka koji vam je desna ruka. Ovakva detaljnost političkih aktivnosti se viđa samo u “teškim” simulacijama vođenja gradova ili država pa nas je ugodno iznenadila u jednoj igri više namijenjenoj mainstreamu.

Nakon što riješite sve političke zavrzlame, slijedi ratovanje. Na mapi gradite građevine koje vam donose razne bonuse, gdje je moguće povećavate vojsku te naravno manevrirate svojim trupama. Ono što je specifično je uporaba bonus karata koje vam jednokratno daju određene prednosti u obliku dodatnih jedinica ili pak sabotiranja neprijateljskih jedinica na tom području. Probleme bi vam mogao zadavati neobičan način odigravanja poteza. Naime, vi ne možete započeti bitku u svome potezu, već vi odradite svoje manevre, završite potez, nakon toga protivnici odrade svoje manevre, a tek onda započinje borba. Na taj način se protivnici nalaze u taktičkoj prednosti jer reagiraju na vaše poteze te ćete se naći u situaciji da gubite trupe jer je protivnik dodatno pojačao poziciju nakon što ste mu ušli u teritorij.

Sama borba se može automatski realizirati na mapi, gdje će ju predvoditi neki od vaša četiri generala, ili se možete boriti na mapi u RTS okruženju. Nažalost automatsku realizaciju možete koristiti samo jednom po potezu, što vas ograničava, te vas tjera da se borite u bitkama koje su daleko u vašu korist. RTS borba je poprilično rudimentarna – imate jedan resurs koji se obnavlja, a zauzimanjem građevina se obnavlja brže, što znači više jedinica. Jedinice možete graditi u samoj borbi, ali poslije borbe zadržavate samo one koje su ušle u borbu sa mape, a takvih je naravno bolje imati što više. Ono što vas čini nadmoćnim je mogućnost preuzimanja kontrole nad zmajem (sa jet-packom) te sijanja straha po bojnom polju, što direktnim napadima, što raznim magijama koje su vam na raspolaganju. Nažalost dok kontrolirate zmaja praktički je nemoguće kontrolirati trupe, pa ćete zmaja ipak koristiti sporadično kako biste u ključnim trenucima prevagnuli skale u svoju korist.

Neiskorišteni potencijal

Likovi koje ćete susretati te mapa na kojoj ćete se kretati izgledaju vrlo dobro te se vidi određeni artistički dizajn. Lip-sync je također iznenađujuće dobar te se svi likovi čine realnima. Iste se pohvale ne mogu u potpunosti reći i za same bitke, gdje nam se mape čine kao da su rađene copy/paste principom, što zna biti zamorno kod dužeg igranja, a i jedinice su mogle biti malo raznovrsnije, barem nakon ugrađenih pojačanja.

Kao što smo već rekli na početku, nemamo sumnje da će ovo postati kultna igra, jer neke stvari radi stvarno izvrsno, dok se kod drugih vidi ili manjak vremena ili manjak financija. Možda neke buduće zakrpe poprave određene stvari, no do onda će vrlo vjerojatno privući samo strogo ciljanu skupinu igrača. Unatoč svemu, uvjereni smo da oni koje uspije uvući u svoj svijet dugo iz njega neće izaći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 16:52