METROSEKSUALCI SU OUT

Seks, nogomet, šlampava odjeća, pivski trbuh, neobrijana brada... Zbog recesije ponovno je in biti klasično muško!

    AUTOR:
    • Ana Lulić

  • OBJAVLJENO:
  • 16.08.2011. u 09:13

Nina Djurdjevic / CROPIX

Glatko izbrijani muškarci počupanih obrva s besprijekornom frizurom i garderobom stvar su prošlosti. Nakon desetljeća vladavine metroseksualaca na red je došao njegov pandan - retroseksualac. Naime, brojna istraživanja potvrdila su da žene sve više privlače “pravi” muškarci koji, za razliku od “ženskastih” metroseksualaca, troše što je moguće manje vremena i novca na svoj izgled i životni stil.

Izraz “retroseksualac” prvi put je upotrijebio 2003. godine britanski novinar Mark Simpson, koji je za taj tip muškarca kao najbitniju karakteristiku naveo da je “klasično muško”.

Sport i žene

Retroseksualci provode minimalnu količinu vremena brinući se o svom izgledu te uživaju u “pravim” muškim aktivnostima, poput lova i grubih sportova kao što je nogomet i boks. On je antimetroseksualac, no to ne znači da ima zastarjele poglede na žene, nego se jednostavno ne zanima za različite kozmetičke proizvode i najnovije dizajnerske krpice.

Zagovornika nove “vrste” muškaraca je sve više i u Hollywoodu pa “šlampavo” odjevene i malo dlakavije filmske zvijezde s pivskom škembicom više nisu tako neobična pojava na crvenom tepihu.

Muževno šarmantni

Najbolji primjer retroseksualca je američki glumac Vince Vaughn, koji se često pojavljuje u javnosti potpuno zapušten, a žene svejedno padaju na njegov muževni šarm. Njegov kolega Zach Galifianakis, zvijezda filmova “Mamurluk” i “Termin”, također je kilometrima daleko od njegovanog izgleda Davida Beckhama, ali činjenica je da njegovo obraslo lice i zaobljeni trbuščić postaju vodeći trend u holivudskoj tvornici snova.

Novi trend odlučili su prigriliti i u kozmetičkoj industriji pa je tako L’Oreal za svoje zaštitno lice odabrao britanskog glumca Hugha Laurieja, najpoznatijeg kao mrzovoljnog, neurednog i neobrijanog doktora Housea, koji je potpuna suprotnost od dosadašnjih savršeno njegovanih muških modela.

Ispred trendova

Era “sve staro je opet novo” je pred nama, a svjetski celebrityji su prvi na redu za makeover. Izgleda da je domaća scena ispred trendova jer su retroseksualci, i u vladavini metroseksualaca, bili puno brojni.Domaći retroseksualci, naime, već godinama pomno njeguju kult ‘pravog’ muškarca.

Osjetni pad prodaje muške kozmetike

Svjetska ekonomska kriza pogodila je i kozmetičku industriju, tvrde najnovija istraživanja. U zadnjih par godina prodaja proizvoda za oblikovanje kose, poput gela, voska i pjene, pala je za gotovo 15 posto, dezodoransa za deset, a preparata za njegu kože za 1,8 posto. Čak je i prodaja britvica pala za sedam posto. Istraživači tvrde da je industrija muških proizvoda za dotjerivanje ove godine ostvarila manju dobit od 1,4 posto u odnosu na prošlu, a predviđa se da će se taj trend nastaviti i u idućoj godini.

IN:

- muževan, snažan, hrabar

- atletski razvijen, ali nemaran kad je u pitanju tjelovježba

- manje se brine za izgled i starenje

- ne prati trendove i nije modno osviješten

- hranitelj obitelji

- seksualno agresivan, iskusan, status samca prihvatljiv

- neemocionalan, stoičan, ne plače

- logičan, racionalan, praktičan

- vođa, ambiciozan, sklon natjecanju

- vješt s alatom, zna “popravljati stvari”

OUT:

- voli se gledati u zrcalu, ali voli da ga i drugi gledaju

- izrazito je pedantan u brijanju i depiliranju

- uživa u shoppingu, sam kupuje kozmetičke preparate, rublje, odjeću i obuću

- ranije definirane “ženske” boje poput ružičaste postaju prihvatljive, čak poželjne

- ima frizuru koja kao da je izašla iz neke reklame za šampon za kosu

- nosi samo dizajnersku odjeću, ni mrtav ne bio obukao kopiju

- mora imati lijepo oblikovano i skladno građeno tijelo

- nosi nakit, poput naušnica, lančića, prstena i slično

- redovni odlasci u kozmetičke salone radi depilacije, čupanja obrva, pedikure, manikure, šminkanja, umetanja umjetnih trepavica...

- uz kozmetičke salone, najviše vremena provodi u teretani

Izdvajamo