BILO JEDNOM U HOLLYWOODU

ŠEZDESETE SU PONOVNO HIT Kako je Tarantino u modu vratio safari jakne, havajske košulje i go-go čizme

    AUTOR:
    • Đenada Kučković

  • OBJAVLJENO:
  • 01.08.2019. u 23:05

 

Devetom filmu Quentina Tarantina, “Bilo jednom u Hollywoodu”, koji u naša kina stiže 8. kolovoza, u SAD-u, gdje je počeo igrati još 26. srpnja, kritičari i publika pjevaju hvalospjeve. Odlično stoji na kinoblagajnama.

Priča filma vrti se oko fiktivne zvijezde westerna Ricka Daltona kojem karijera polako ide prema dolje (glumi ga DiCaprio) i njegova dvojnika, kaskadera Cliffa Bootha (Brad Pitt) koji mu je s vremenom postao vozač, najbolji prijatelj, pouzdanik, rame za plakanje... Njih dvojica pokušavaju se snaći u promjenama koje zahvaćaju Hollywood i industriju zabave, na samom kraju 1960-ih.

 

Najtraženiji par

Tu je i paralelna priča: dvojac živi preko puta najtraženijeg para tog vremena koji vodi lud, zabavan život. Margot Robbie glumi Sharon Tate, stvarnu osobu, glumicu, suprugu redatelja Romana Polanskog. Nju je u osmom mjesecu trudnoće, s još troje ljudi, ubila banda Charlesa Mansona u njihovu domu u Hollywoodu, u kolovozu 1969. godine.

Kritičarima se sviđa režija očarani su epskom pričom, ozračjem, vizualnim dojmom i posebno - savršenom kostimografijom koju potpisuje iskusna, za Oscar dva puta nominirana, Arianne Phillips, poznata po suradnji s Madonnom i Tomom Fordom. Sada joj se, čini se, smiješi i treća nominacija.

 

Tarantino je jednom rekao da je jedan od znakova da je film dobar kad nakon gledanja poželite odjenuti se poput likova koje ste upravo vidjeli. Rekao je i da mu je krivo što ni jedan njegov kostimograf nije dobio Oscara, no to je zato što on ne snima “povijesne drame s balovima i stotinama statista”. Stvari bi se sada mogle promijeniti.

U “Bilo jednom u Hollywoodu” kostimografija je svojevrsna umjetničko-sociološko-povijesna studija stvorena rukama vrhunskih znalaca. Nema jednog komada odjeće, jednog modnog dodatka koji nije pomno promišljen, koji ne potiče na razmišljanje ili ne krije simboliku. Phillips je za Hollywood Reporter rekla je da je istog trenutka kad je pročitala Tarantinove opise likova i scena, osjetila povezanost s njima. Vratila se u djetinjstvo, jer je, baš kao i režiser, u vrijeme događanja radnje filma imala šest godina.

Znanstveni pristup

Osim što je, kao i većina ekipe filma, pogledala desetke filmova i serija iz te ere, proučavala je knjige, novine i časopise koji su govorili o Los Angelesu na prijelazu dva desetljeća, kopala i istraživala na internetu i u buticima koji prodaju vintage odjeću. Na kraju, ponudila je Tarantinu detaljnu razradu njegove vizije tog vremena i likovima koji nose priču dala dubinu.

To što se naveliko govori o kostimografiji u “Bilo jednom...” pokazuje da je napravila sjajan posao, a odjevni predmeti, kao što su traper jakne, havajske košulje i vruće hlačice ili asesoar poput velikih sunčanih naočala i nakit iz tog razdoblja, postali su zanimljivi trendseterima koji pretražuju online-trgovine i second hand dućane u potrazi za pravim komadima. Zahvaljujući Tarantinu (i Arianne Phillips), trend modnog povratka na kraj 60-ih i početak 70-ih sve je jači.

Leonardo DiCaprio

(Rick Dalton)

GQ pohvalio jaknu, trgovci trljaju ruke

Arianne Phillips je u jednom intervjuu rekla kako je Tarantino napisao da Dalton “nosi kožnu jaknu”.

- No, trebalo je pronaći pravu kožnu jaknu. Pregledali smo fotografije mnogih glumaca koji su igrali kauboje u 60-ima, poput Edda Byrnesa, Steve McQueena i mnogih drugih. Neki su uspjeli postati velike zvijezde, neki nisu. Sašili smo brojne komade i spojili neke sjajne vintage komade u jedan. Bilo je tu mnogo maratonskih proba odjeće jer se Dalton često presvlači u filmu - rekla je Phillips.

Britanski GQ je smeđu kožnu jaknu u safari stilu, kakvu nosi DiCaprio, proglasio “it” komadom za muškarce koji se razumiju u modu. Online trgovci brzo su reagirali pa se jakne u stilu Ricka Daltona mogu kupiti po cijenama od 200 dolara na više.

Muški magazini modno osviještenima predlažu i druge Daltonove kombinacije - svijetle sakoe s bijelim košuljama i tamne hlače, ili jesenske jakne od vunene tkanine s četiri našivena džepa. Tu je i nešto za one hrabrije, kožna jakna-sako boje duhana te tanke dolčevite boje senfa.

Phillips je objasnila i zašto DiCaprijev lik nosi veliki prsten na malom prstu i lančić sa zlatnim privjeskom - medaljonom.

- Smatrala sam da Rick mora imati muževan nakit. Steve McQueen na mnogim fotografijama ima lančić s privjeskom. Sviđalo mi se to, smatrala sam da je to seksi. Smatrala sam da Rick mora imati takav nakit i tako je dobio privjesak s ugraviranim slovom R. A prstenjak s lavom osmislili su naš scenski majstor Chris Call, Leo i Quentin. To je samo vrlo cool komad nakita koji dobro izgleda na njemu.

 

Brad Pitt

(Cliff Booth)

Isprintali mu košulje s palmama po mjeri

I pri osmišljavanju izgleda lika koji igra Brad Pitt, kostimografkinja se pridržavala Tarantinovih naputaka. Pisalo je, rekla je, “stariji tip u havajskoj košulji”.

- No, boja, uzorak... To nije havajka s palmama....Odabrala sam motiv inspiriran japanskom vintage košuljom. Košulje koje Brad nosi u filmu napravljene su baš za njega i digitalno isprintane. O boji smo Quentin, Brad i ja dugo razmišljali. Imali smo pred sobom velik izbor i pokušavali dokučiti tko je taj lik. Likove poput Cliffa vidimo na setovima filmova, to su ljudi iza kamere, kaskaderi. Oni su samopouzdani, snažni i jedinstveni likovi, odjeveni jednostavno i praktično. Cliff nosi mokasinke, traper... U filmu nosi vintage Levi’sice i vintage Wranglerovu jaknu sa zatvaračem. Tražili smo je dugo, no baš sam željela takvu.

Kako je traper na traper poprilično moderan, Boothov stil nije teško kopirati, posebno ako se kombiniraju vintage komadi. Mnogi od njih mogu se naći i u high-street dućanima, baš kao i havajske košulje - na sniženjima ih ima već za 199 kuna. Tu su i majice s natpisima u retro stilu, poput Cliffove “Champion” (koje je Brad Pitt posebno volio). Cliff Booth u modu vraća i remene s velikim kopčama, ali i “indijanske mokasinke”, meke visoke cipele od brušene kože boje duhana, za kojima je online potražnja porasla već s pojavom prvih fotografija iz filma.

Pitt, baš kao i DiCaprio, u filmu nose velike sunčane naočale, a taj je dio modnog precrtavanja najjednostavniji jer glumci nose klasične Ray-Banove avijatorice.

 

Margot Robbie

(Sharon Tate)

Sharonina sestra posudila joj nakit

Sestra Sharon Tate, Debra, koja se dandanas bori da ubojice njezine sestre ostanu zauvijek u zatvoru, bila je vrlo zadovoljna suradnjom s Tarantinom te izborom Margot Robbie za ulogu njezine sestre, a pomogla je i Arianne Phillips u prikazivanju njezina lika.

Sharon Tate i njezin suprug Roman Polanski bili su it par, vrlo glamurozan, a Sharon prava modna ikona, nosila je najpoznatije dizajnere svojeg vremena - mnoge kombinacije koje Margot Robbie nosi u filmu Arianne Philips mogla je precrtati s fotografija tragično preminule glumice. Također, Debra Tate posudila je dio sestrina nakita za potrebe snimanja filma. Nakit je kombiniran s vintage odjećom i komadima posebno sašivenim za film. Žute vruće hlačice, koje Robbie nosi u nekim scenama, primjerice, pripadale su Sharon Tate.

U cijelom filmu, mnogo je žute boje, kako u scenografiji, tako i kostimografiji.

- Za mene, žuta je vesela boja, to je kalifornijska boja. I Quentin i ja smo tako mislili. A žuta je sjajno izgledala na Margot. Djelovala je poput daška svježeg zraka, moćna i životna, baš onakva kakva je bila i Sharon Tate - rekla je Phillips. Minice, svileni kratki topovi, rebraste dolčevite, go-go čizme kakve nosi Margot Robbie traže se na webu, a gotovo da nema trgovine odjećom koja ove sezone ne nudi kratke traper hlačice i obične prugaste majice. Među sljedbenicima mode bit će dovoljno smjelih da odjenu kopiju predmeta u koji se i Tarantino posebno zaljubili - dugi ogrtač s uzorkom zmijske kože koji je Sharon Tate (tj. Margot Robbie) nosila na premijeri “Rosemaryne bebe”.

 

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo