ZANIMANJE SA STIGMOM

ŠTO VAM JE POTREBNO DA BISTE POSTALI MODEL? Manekenka koja je postala lovac na talente otkriva što modne agencije traže i kako se u poslu opstaje

OBJAVLJENO:
  • 29.05.2018. u 20:00

  • Guadalupe Pardo / REUTERS

    Odgovoriti na pitanje što čini dobrog manekena ili manekenku teže je nego što se misli. Robyn Bright, djelatnica britanske modne agencije Models 1 zadužena za pronalazak novih talenata nastoji na to pitanje odgovoriti svaki dan. "Ne volim razmišljati da tražimo jednu stvar", kaže za BBC. "Lijep je osjećaj kada pronađete nekoga tko se stvarno ističe."

    "Kao netko tko traži nove talente, uvijek ću prvo uočiti onu djevojku koja nije našminkana, glasna i koja se ne gura u pravi plan. Unatoč tome što se čini kao da je neprimjetna, takvu djevojku ću uvijek prvo vidjeti", objašnjava Bright koja je prije 20 godina otkrivena ispred jedne trgovinu u londonskoj ulici Oxford.

    Direktor modne agencije Models 1 John Horner kaže da se u 20 godina koliko je prošlo otkad je Bright otkrivena nije puno toga promijenilo. Manekeni i manekenke se i dalje otkrivaju na ulicama, trgovinama, natjecanjima i glazbenim festivalima. "Naravno, imamo i one koji baš žele raditi ovaj posao. Svake godine nam dvije tisuće takvih pokuca na vrata", objašnjava Horner i otkriva koliko je takva taktika uspješna. "Ugovor potpišemo s njih možda 100. Međutim, od njih 100 u poslu opstane njih 15-20. Kad kažem opstane, mislim da se kod nas zadrže barem nekoliko godina. Uz to, svake godine zaprimimo i oko 20 tisuća online prijava za posao."

    Činjenica da ste potpisali ugovor s modnom agencijom ne znači da ćete sutra osvanuti na naslovnici Voguea. "Manekeni i manekenke tek nakon tri godine vježbe nauče kako pravilno raditi ovaj posao", dodaje Horner. Direktor agencije kaže da su svi uspješni manekeni i manekenke prije svega samopouzdane osobe koje se znaju nositi s odbijanjem. "Puno više puta će vas odbiti nego što će vam dati posao. Na to morate biti spremni", kaže Horner. Ako ćete hodati modnom pistom, to morati naučiti, ako ćete raditi kao fotomodel, morate se naučiti ponašati pred kamerom. "Na kraju, morate imati odličan portfelj odnosno 'book'. Njime se predstavljate klijentima i on mora biti slika vas kao modela."

    Bright dodaje da manekenke i manekeni izgled moraju održavati praktički cijeli dan i svaki dan. "Sve naše manekene i manekenke potičemo da se brinu za svoju kosu i kožu", kaže i dodaje da odmah može prepoznati djevojku koja puši. "Na porama im sve 'piše'. Naravno dio izgleda kože otpada na genetiku, međutim pušenje je u pravilu nešto što se ne može prikriti."

    Što je s težinom? "Jesmo li nekoj manekenki ili manekenu rekli da smršavi. Jesmo. Međutim, puno toga ovisi o tome kako nešto kažete. Mi podržavamo snagu, a ne žgoljavost. Ako osobi i kažemo da smršavi, pokušavamo joj reći da se utegne, odnosno da promijeni svoj oblik", pojašnjava Bright i dodaje da agencija ima trenera i nutricionistu koji njihovim manekenkama i manekenima pomaže održavati željenu formu.

    Horner pak tvrdi da oglašivači diktiraju kakvi će se modeli pojavljivati u reklamama. "Klijenti žele modele koji će naglasiti njihovu odjeću na najbolji način. Današnji manekenke i manekeni puno su manje proporcionalni nego što je to nekad bio slučaj. Naravno tu su i manekenke i manekeni s izraženim oblinama. U našoj agenciji oni su u posebnom odjelu. No, većinom su ipak svi vitki", dodaje Horner i naglašava da oni uvijek traže prirodno mršave, a ne nezdravo mršave osobe.

    Horner kaže da Models 1 ima manekenke i manekene izraženih oblina zbog sve veće potražnje za raznovrsnim modelima. "Stvari se u (Velikoj Britaniji) polako mijenjaju. U Sjedinjenim Američkim Državama taj segment cvjeta. Stvar je u tome da se bujnije djevojke sve do nedavno nisu imale gdje pošteno obući. Većina takvih žena i dalje pretežno kupuje preko interneta jer im je neugodno u trgovini otići u odjel za žene s oblinama. Za takve je žene kupovina i dalje izazov, a prema istraživanju 45 posto Britanki nose veličinu 16", pojašnjava Horner i dodaje da je povećanje broja specijalnih trgovina dovelo do većeg broja kampanji s bujnijim manekenkama i manekenima.

    Direktor Models 1 smatra da kupci na manekenke koje vide projiciraju svoje želje, a ne realno stanje svojih tijela. "Oni će možda reći da žele nešto realno, međutim na kraju dana mi im pokazujemo ženu koja je njihova težnja", konstatira Horner. Bright ipak smatra da se manekeni i manekenke još neko vrijeme neće riješiti stigme koja ih prati. "Nitko ne želi slušati lijepe ljude, nikome ih nije žao pa nisam siguran da će se situacija promijeniti."

    Izdvajamo