Jedna od najvećih zabluda o modnim dizajnerima jest da se bave proizvodnjom 'isključivo prelijepe odjeće'. Ljepota u dizajnu ne mora biti nešto što je 'vašem oku ugodno' i što biste obavezno obukli na važan događaj. Dizajneri su umjetnici, i u svoju odjeću prenose puno više od 'lijepo kombinirane boje i materijala'.
- Ništa nije tako dosadno kao nešto lijepo - rekao je dizajner Dries Van Noten u intervjuu koji je 2012. godine dao za Elle.
- Volim ružne stvari, stvari koje vas mogu iznenaditi, izjavio je.
Rekao je i da često svoje kolekcije započinje tako što prvo koristi boje koje mrzi i onda na temelju njih nastoji dalje graditi kreacije i ideje.
U ovom trenutku u modi prolazi ono što bi se inače nazvalo 'ružnim'. Možda ste se ponekad i sami ulovili kako se zgražate nad modelima ili kreacijama koje ste vidjeli u galerijama fotografija sa svjetskih modnih pista. Tako nešto ne biste nikad sami obukli za odlazak na posao, zar ne?
Ljepota je u svijetu mode, naime, postala previše izlizana. Desetljećima se od modela tražilo da budu lijepi - imaju savršene mjere, kožu, zube, kosu i neupadljive crte lica. To je vrijedilo i za muške i za ženske modele. Danas je imperativ biti drugačiji, pa makar nekome nečija riđa kosa ili jako udaljene oči bile 'ružne'. To su kreacije i revije koje šokiraju, intrigiraju, tjeraju vas da gledate još koji trenutak dulje i da zastanete na baš toj fotografiji.
Neka od imena koja su već prigrlila ovaj koncept su Gucci, Van Noten, Balenciaga... Bivši Quartzov autor Melvin Backman jednom prilikom opisao je situaciju u kojoj je na ulici naišao na mladića koji je imao kapu na šilt, majicu sa skicom mobitela na preklapanje, traperice visokog struka i neke Adidas tenisice.
- U bilo kojoj drugoj situaciji rekao bih da izgleda glupo. No, u tom trenutku sam već pročitao previše članaka o uličnoj modi, i znao sam da je zapravo 'ubio' u tome koliko se dobro obukao. Mrzio sam se zbog toga što to znam - napisao je Backman objašnjavajući nove trendove koji se bore za to da budu sve samo ne obični.
Miuccia Prada, 'vjerojatno jedna od najvećih zagovarateljica ružnog' - kako je opisuje Quartzov Marc Bain, rekla je da je 'istraživanje ružnoće puno zanimljivije nego ideja ljepote'.
- A zašto? Pa zato što je ružno - ljudski. Dodiruje lošu i prljavu stranu ljudi, kaže.
Bain svoj osvrt završava zaključkom:
- Koliko god da je ružnoća i takozvani 'loš ukus' trenutačno hit, jasno je da nije samo privremeni trend. To je konstanta koja će se provlačiti i kroz rad onih koji su poznati po kreiranju ljepote. Vjerojatno nije ni fer ružnoću nazvati čistom suprotnosti od ljepote. To dvoje se isprepliće, i oboje je zavodljivo na svoj način.