EASYJET

KAKO BI NAKON UBLAŽAVANJA MJERA MOGLA IZGLEDATI PUTOVANJA AVIONOM Šef velikog prijevoznika otkrio kako će pokušati provoditi 'socijalno distanciranje'

, Image: 331029410, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Goran Bogicevic / Alamy / Alamy / Profimedia
Goran Bogicevic / Alamy / Alamy / Profimedia

Ilustracija

Avioprijevoznik EasyJet planira srednje sjedalo u svojim zrakoplovima držati praznim nakon što se ukinu restriktivne mjere za suzbijanje širenja koronavirusa, piše BBC.

EasyJet je svoju flotu prizemljio krajem ožujka, točnije 23. ožujka kada je britanski premijer Boris Johnson objavio da u toj zemlji na snagu stupa karantena.

Čelni čovjek kompanije Johan Lundgren očekuje da će ta mjera potaknuti ljude da lete zrakoplovima.

"To je nešto što ćemo napraviti jer mislimo da je to nešto što bi naši klijenti voljeli vidjeti", rekao je. "Potom ćemo se dogovoriti s vlastima i poslušati stavove klijenata o tome što oni misle da je ispravna stvar, pogotovo odmah na početku uklanjanja restrikcija."

EasyJet je kasnije rekao da je ideja jedna sugerirana mjera koja bi se mogla poduzeti "na kraće vrijeme" dok se letenje ponovno ne uspostavi kao izvediv način putovanja.

Komentirajući kako bi socijalno distanciranje moglo funkcionirati u zrakoplovima, Lundgren je rekao da bi putnici u zrakoplovima koji imaju redove s tri združena sjedišta sjedili ili do prozora ili do prolaza, nikako u sredini.

Lundgren je rekao da bi EasyJet tu mjeru mogao implementirati jer ne očekuje da će zrakoplovi tog avioprijevoznika odmah nakon uklanjanja mjera biti puni.

"Pričamo o inicijalnoj fazi. Nitko ne zna koliko će dugo ta faza trajati", rekao je.

"Mislim da je važno da naši klijenti uvide da ovo shvaćamo ozbiljno te da brinemo o njihovom zdravlju, ali i o zdravlju našeg osoblja."

Lundgren je rekao da je tvrtka zabilježila porast zimskih rezervacija u odnosu na prošlu godinu. Tomu je tako jer su putnici koji su trebali putovati tijekom proljeća i ljeta prebacili svoje rezervacije na zimu.

No, EasyJet je naletio na kritike jer su se neki njihovi klijenti mučili s dobivanjem povrata novca. Promjena termina može se napraviti online, no povrat se mora realizirati preko poziva korisničkoj službi koja je trenutno zatrpana pozivima.

Gledajući unaprijed, EasyJet je smanjio troškove i tako što je odgodio nabavku 24 nova zrakoplova tvrtke Airbus.

EasyJet je također rekao da u prvoj polovici ove godine prije oporezivanja izgubiti između 360 i 380 milijuna funti. Avioprijevoznik će izgubiti novac na gorivu koje je već kupio za svoje zrakoplove.

Iz tvrtke su rekli da imaju dovoljno novčanih rezervi da ostanu likvidni ako bi njihovi zrakoplovi ostali prizemljeni na devet mjeseci.

"Nastavljamo smanjivati troškove, pojačavati likvidnost i ograničavati trošenje gotovinskih rezervi kako bismo zaštitili tvrtku i bili spremni nastaviti letjeti. No, u ovom je trenutku nemoguće davati financijske procjene za ostatak godine", zaključio je Lundgren.

Izdvajamo