VELIKI TEST

REPORTERKA LIKE-A ISPROBALA JE NOVU FORD FIESTU TITANIUM Za put do Osijeka suputnike je potražila na BlaBla Car platformi

 Vlado Kos / HANZA MEDIA

Već 11 godina vozim isti automobil, no kada se prošlog vikenda pojavila prilika da testiram Ford Fiestu, jedva sam čekala da sjednem za volan tog automobila. Kako će izgledati, hoće li biti udoban, pregledan samo su neka od pitanja koja sam si postavljala sve dok nisam preuzela crvenu Ford Fiestu MCA Titanium 1.0 GTDi 100KS s petorim vratima.

Odmah sam sjela u Ford Fiestu i detaljno pregledala sve gumbiće - gdje se pale svjetla, gdje namještam bočne retrovizore, kako palim klimu i sve ostale "sitnice" koje su mi bitne za ugodnu vožnju. Nakon vožnje po gradu odlučila sam da Ford Fiesta zaslužuje pravo testiranje, po autocesti.

Odlučila sam krenuti istočno, u Slavoniju, kamo rijetko imam priliku otići. Zagreb - Osijek, to mi se činila zgodna ruta, no počela sam razmišljati o troškovima. Do Osijeka ima 283 kilometra, cestarina iznosi 116 kuna, a benzina mi sigurno treba barem 20 litara, što će biti 200 kuna. Hm, 321 kuna do Osijeka za jednu osobu je dosta novca.

Sjetila sam se kako sam negdje na internetu naišla na BlaBla car i odlučila sam se malo pobliže upoznati s tom platformom. Riječ je o svojevrsnoj zajednici koja okuplja putnike - bilo one koji nude prijevoz ili one kojima je prijevoz potreban, a uglavnom je riječ o međugradskim putovanjima, baš kao što je relacija Zagreb - Osijek, a putnici međusobno dijele troškove.

Ako povedem dvoje suputnika, od kojih će svatko sudjelovati sa 90 kuna, koliko se najčešće na BlaBla Caru naplaćuje ruta Zagreb - Osijek, uštedjet ću 180 kuna, što mi se svakako isplati.

Jednostavno sam se registrirala na stranicu i ispunila podatke te krenula popunjavati informacije o putu kako bih lakše našla suputnike i podijelila troškove. Upisala sam subotnji datum i vrijeme kada planiram krenuti iz Zagreba. Također, stavila sam imena ulica - Koturaške u Zagrebu i Županijske u Osijeku, gdje je planiran ukrcaj i iskrcaj i, naravno, cijenu od 90 kuna po putniku.

Ubrzo nakon registacije i objavljivanja ponude dobila sam SMS od putnika koji su rezervirali svoje mjesto u Ford Fiesti koju sam dobila na korištenje, a više podataka o njima našla sam na platformi.

U subotu prijepodne stigla sam na dogovoreno mjesto i putnici Marko i Žana ubrzo su stigli. Upoznali smo se, ubacili kofer u prtljažnik automobila, u koji komotno stanu dva veća kofera i još nekoliko torbi te lagano krenuli prema Osijeku u crvenoj Ford Fiesti.

Već na početku vožnje Žana i Marko su platili dogovoreni iznos te smo prije izlaska iz Zagreba stali na benzinsku crpku i natočili benzin kako bismo mogli bezbrižno voziti do Osijeka.

Kada smo stigli na benzinsku, shvatila sam da nisam pitala što trebam natočiti, no nisam mogla pogriješiti. Fiesta ima Ford Easyfuel sustav točenja goriva sa zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva, točnije i da sam htjela staviti diesel gorivo u ovaj, očito benzinac, ne bih mogla jer ugrađena zaštita propušta samo "pištolj" benzina, a ne onaj širi od diesela.

Vožnja je trajala tri sata, a usput smo popili i kavu. Fiestu je bio pravi gušt voziti. Iako izgledom malen auto, ovaj automobil prava je jurilica. Autocestom smo vozili 130 kilometara na sat, a osjećaj je bio kao da vozim 60 kilometara na sat.

Ono što je meni bilo jako bitno, to je udobno sjedalo i pregledno vjetrobransko staklo, a to ova Fiesta ima. Dok smo pričali o samom automobilu i o tome kako nam se sviđa, suputnik Marko požalio se kako nije napunio mobitel, a nitko od nas nije ponio punjač za mobitel. Malo smo gledali po vozilu i shvatili da nam nije potreban jer u autu postoji utor za USB kabel te se mobitel tako direktno može puniti bez punjača za automobil. To je bio veliki plus za nas, generaciju koja si ne može dopustiti da nam se mobitel ugasi.

Dok sam vozila, zapažala sam još stvari koje su mi bitne u vožnji - udobnost i sigurnost vozača, ali i putnika, brzina kočenja, što je jako korisno kod vožnje na autocesti jer se često dogodi da iz ispred vas netko počne kočiti pa morate brzo reagirati. Ford Fiesta taj je test prošla odlično. Vrlo laganim pritiskom kočnice automobil već reagira, a isto je i s gas papučicom. Vrlo ih je lagano za stiskati i ne treba ih, kao na starijim i težim automobilima, stiskati do kraja.

Ford Fiesta pravi je sportski auto i nosio se s mnogo većim "zvijerima" na autocesti. Dok sam mirno vozila, a u početku mi nije bilo svejedno što vozim neki drugi auto, ali sam se vrlo brzo opustila, moji suputnici i ja lijepo smo razgovarali.

Žana se malo požalila da je naslon za glavu na stražnjem sjedalu žulja, ali smo zaključili da ga nije podignula i prilagodila glavi te je nakon toga ugodno namjestila glavu. Tijekom vožnje imala sam osjećaj kako vozim mnogo veći automobil nego što sama Fiesta zaista jest te sam se na odmorištu, dok sam se okrenula provjeriti jesam li zaključala, iznenadila kada sam shvatila koliko je zapravo Fiesta manja od ostalih automobila.

Tijekom cijele vožnje klima je radila odlično, radiostanice mijenjala sam s volana, što je olakšalo vožnju. Komandna ploča vrlo je pregledna i bilo je vrlo lako uočiti što mi treba. Ford Fiesta ima ugrađeno i putno računalo kojim se također može upravljati preko gumbića na volanu, a nama se sviđalo to što smo na komandnoj ploči u svakom trenu mogli vidjeti koliko prosječno litara benzina trošimo pri određenoj brzini.

Meni osobno, kao vozaču, sviđalo se što ima mjesta za pohranu stvari. U naslonjač sam mogla staviti sve što bi mi moglo zatrebati tijekom vožnje, poput sunčanih naočala, a Fiesta ima i dva držača za čaše pa smo mogli držati bocu s vodom, baš kao i kavu, bez straha da će nam se napitak proliti.

U Osijek smo stigli nakon tri sata vožnje. Vrijeme nas je poslužilo, baš kao i automobil. Razišli smo se u Županijskoj ulici, tik kod osječke katedrale, i nastavili svatko svojim putem. Suputnici na svoja odredišta, a ja još malo na vožnju u Fiesti po Slavoniji. Fiesta je oduševila i u zavojima.

Nakon puta prijavila sam se ponovno na BlaBla Car kako bih ostavila komentar i ocjenu jer se upravo suputnici i vozači biraju na temelju iskustva drugih koji ostavljaju komentare i ocjene.

Što se tiče same vožnje, jako sam bila zadovoljna. Fiesta je kod mene prošla test, ali i test s vremenom. Prilikom povratka u Zagreb dočekala me snažna kiša na pola puta prema kući, a zapela sam i u koloni. No, uz dobru muziku i ugodan automobil ni čekanje u koloni nije bilo teško. Iako se put natrag u Zagreb dosta odužio i već sam bila umorna, ključ Ford Fieste nevoljko sam vratila i ušta u svoj stari automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 13:21