OPASNI RAJ

SIŠČANKA KOJA JE RADILA NA NAJVEĆEM KRUZERU NA SVIJETU: Sve je lijepo u resortima, a kad se makneš... Na Haitiju sam doživjela jednu od najgorih scena

Profimedia, Huber images

Siščanka Marija Tkalčić koja je radila na najvećem svjetskom cruiseru koji plovi pod zastavom Royal Carribeana za Punkufer ispričala je kako je bilo pet mjeseci raditi na brodu na kojeg stane 8500 ljudi i i živjeti u kabini od 10 kvadrata.

Marija je nakon intervjua putem Skype dobila posao na recepciji. Smjene su bile po 8, 9 sati, ali dvokratne, pa vremena za istraživanje mjesta u kojima se brod zaustavljao i nije bilo previše, kaže.

- Bućnula bih se u more, nešto pojela, a onda je već bilo vrijeme za povratak. Kad bih mogla, uglavnom nakon noćnih, išla bih na ekskurzije koje smo organizirali za goste, jer sam ih kao djelatnica na recepciji prodavala. Tako smo mi mogli besplatno ići da se upoznamo s programom i znamo gostima objasniti što kupuju. Obišla sam Bahame, St Thomas, Jamajku, St Martin... - kazala je i dodala kako većinu mjesta kako treba nije ni vidjela.

- Royal Carribean ima svoje pristanište, a ona mjesta koja su osobito opasna, ograđena su kako gosti s cruisera ne bi hodali okolo, ali i da drže stanovništvo s druge strane. Sve je lijepo u resortima, ali kad se makneš vidiš siromaštvo, bijedu. Tako je na cijelim Karibima - govori.

- Smaragdna plaža u St Thomasu glasi kao jedna od najljepših u svijetu. Mene se nije osobito dojmila. Na Haitiju sam doživjela jednu od najgorih scena. Zemljište Royal Carribeana bilo je ograđeno staklenom stijenom. Gosti i posada su tu jeli, tako i ja, a izvan ograde bilo je djece koja su pokazivala da su gladni. Stavila sam im nešto hrane i pokazali su mi rupu u ogradi kroz koju sam im mogla dodati tanjur. Zbog toga sam mogla dobiti otkaz - ispričala je, pa nastavila:

- U Falmouthu na Jamajci čim izađeš iz ograđenog dijela osjetiš se ugroženo. Za tobom hodaju dileri marihuane. Stvari na plaži obavezno netko treba čuvati jer uvijek netko vreba. Ipak, priroda je prekrasna. Bila sam na Dunns River Falls, rijeci koja teče niz kaskade. Tura kreće na plaži i penješ se po stijenama do gore oko sat i pol.

- Plaže baš i nisu čiste. Kad se 6000 gostiju s cruisera spusti na pješčanu plažu, samo se mulj digne i more od tirkiznoplave postaje smeđe. Lokalna hrana me isto razočarala. Sve je isto, hamburgeri, hot dog i marinirana grilana piletina. I jedan takav obrok još dođe 20 dolara (140 kuna).

- Najviše od svih destinacija mi se svidio St Martin jer je najeuropskiji. Prekrasne kolonijalne građevine, a tamo je i Maho, popularna plaža kraj koje je aerodrom. Baš sam bila s prijateljem na ručku kad smo čuli da će slijetati Air France tamo pa smo požurili da to vidimo.

- U Meksiku sam plivala s dupinima, što je bilo predivno iskustvo, ali se više nikada neće ponoviti jer sam, nažalost prekasno, vidjela dokumentarac kako u Japanu dupine tjeraju u zaljev gdje ih odvajaju od mladunčadi. Dio odvajaju i prodaju za zabavne parkove, a ostatak ubiju.

- U Meksiku smo pristali na otoku Cozumel i išli do restorana Abuelo Heraldo. Kad ono, tamo je više Hrvata nego Meksikanaca, svira Oliver Dragojević, hrana je kao domaća i to mi je bio jedan od najboljih ručkova. Riba na žaru i blitva - ispričala je za Punkufer.

Royal Carribean ima dvije ture. Istok: Bahami, St Thomas, St Martin i zapad: Haiti, Jamajka, Meksiko. Ukrcaj i iskrcaj se obavljaju nedjeljom, a najviše je gostiju Amerikanaca, 3000 do 4000, ima i Meksikanaca te nešto Kanađana i Europljana. Cijene krstarenja su od 650 pa do nekoliko tisuća dolara, ovisno o kabini i paketima koji se uzmu. Hrana je uključena, a na brodu su bife, restoran, pizzerije, kafići, brza hrana, sladoledi, krafne… Dio pića je uključen, a dio se može kupiti u paketima, primjerice za 400 kuna dnevno neograničeno piće.