LJUBAV I SEKS U DIGITALNOM DOBU

Istraživanje otkrilo što ne smijete raditi ako tražite ljubav i seks putem mobilnih aplikacija

 Mike Blake / REUTERS

Migracija ljubavnih života ljudi u online sferu učinila nam je potencijalne romantične partnere dostupnijima nego ikad, ali i nekako, potrošnima, piše Washington Post.

Istraživački centar Pew 2015. godine utvrdio je da je 15 posto odraslih Amerikanca te čak jedna trećina svih onih starih između 18 i 24 godine koristilo aplikacije i internet za pronalazak ljubavi.

Međutim, kako online servisi i aplikacije svojim korisnicima nude naočigled nepreglednu količinu potencijalnih partnera, može biti teško utvrditi tko bi za koga mogao biti dobar par te kako se prezentirati dobrom prilikom.

Kako biste se istaknuli među gomilom pretendenata, mogli biste se naći pred kušnjom da pretjerujete u samohvali i isticanju svojih dobrih strana. Koliko god to paradoksalno zvuči, novo istraživanje sugerira da to nije dobar pristup.

U nedavno objavljenoj studiji autori sa Sveučilišta u Iowi proveli su eksperiment kako bi otkrili kako određeni sadržaj koji korisnici dijele o sebi putem online servisa i aplikacija za traženje ljubavi utječe na percepciju drugih korisnika.

Otkrili su da je prevelik trud u želji da se impresionira nekoga česta greška.

Eksperiment koji su proveli uključivao je kreaciju četiri različita profila koji su se razlikovali u dvije bitne stavke. Jednu su stavku istraživači nazvali 'selektivna samo-prezentacija', a ona predstavlja stupanj do kojeg korisnici naglašavaju svoje najbolje aspekte, a skrivaju najgore. Drugu stavku nazvali su 'jamstvo', a ona uključuju mogućnost online provjere svake tvrdnje koju je osoba o sebi u svom profilu napisala.

Istraživači su tada nacionalno reprezentativnom uzorku od 316 korisnika online servisa i aplikacija za pronalazak ljubavi pokazali četiri profila - jedan s izraženom 'selektivnom samo-prezentacijom', drugi s manje izraženom 'selektivnom samo-prezentacijom', treći s puno 'jamstava' i četvrti s malo 'jamstava'. Ispitanici su tada morali reći koji od tih profila im je bio društveno privlačniji i koji je ulijevao više povjerenja te je li to utjecalo na njihovu želju da s njima izađu na spoj.

'Selektivna samo-prezentacija' jako je česta u online svijetu - sjetite se samo koliko vam vremena treba da snimite 'savršen' selfie ili koliko ste se puta odtagirali s fotografija na kojima se uhvaćeni u nelaskavoj pozi.

Razlozi za takvo ponašanje su razumljivi: Ljudi žele naglasiti svoje najbolje kvalitete, a prikriti one manje poželjne. No, istraživanje je pokazalo da bi takav pristup mogao biti kontraproduktivan.

Ispitanici su osobe s izraženom 'selektivnom samo-prezentacijom' procijenili kao hvalisavce te su oni percipirani kao manje privlačni ljudi koji ne ulijevaju povjerenje. Najgore od svih prošli su oni koji su 'jamčili' da je njihovo hvalisanje istinito. Njih su ispitanici ocijenili arogantnima i nepoželjnima.

Kombinacija niske 'selektivne samo-prezentacije' i izraženog 'jamčenja' - odnosno korištenje jednostavnog jezika te konkretnih i provjerljivih podataka - pokazala se najpoželjnijom. Ljudi su cijenili one koji su bili skromni i konkretni te koji su pustili drugima da ih hvale. Oni su ocijenjenji iskrenima i pristupačnima.

Moguć razlog za to je da su korisnici koji koriste online servise oprezni prema profilima koji obećavaju previše.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 04:59