Finstagram je novi trend na društvenim mrežama koji je zaokupio svjetsku javnost, a radi se o načinu komuniciranja koji se veže uz generaciju Z i milenijalce te podrazumijeva stvaranje alternativnog Instagram profila (Finstagram = Fake Instagram) koji će moći posjećivati korisnikovi bliski prijatelji, a na kojemu se on neće morati pretvarati, već će moći biti svoj.
Dakako, Finstagram profil korisnik neće nazvati svojim imenom i prezimenom, i on neće biti dostupan široj javnosti, već samo uskom krugu ljudi koje korisnik odobri.
Privatnost
Ovakva doza privatnosti omogućuje korisniku i grozan selfie (stvar koja je nedopustiva, primjerice, na Instagramu), iznošenje nesavršenih detalja i momenata iz života te ležerniju i opušteniju komunikaciju s onima s liste prijatelja. Brojni poznati su se već okrenuli lažnom Instagramu, odnosno otvorili su alternativni profil, što je za njih i razumljivo, jer na službenim profilima koje prate milijuni moraju održavati “pristojnu” razinu komunikacije s fanovima. Ostali se korisnici, prije svega oni iz mlađe generacije, također okreću novom načinu Instagram komuniciranja, vjerojatno iz razloga što ih mama tako teže može pronaći i stalkati, ali i zbog zasićenosti simulacijama sebstva koje su odavno preuzele primat u klasičnim društvenim mrežama gdje su razni filteri zamijenili originalnost, spontanost i unikatnost koje, očito, upravo opet postaju top teme - na Finstagramu.
Da su društvene mreže odavno postale sastavni dio naših života poznata je stvar, kao što je poznato i to da su mnogi poprilično zagrezli u njih te u svoje cyber pojavnosti koje svakodnevno održavaju uljepšavajući ih raznim filterima, beauty efektima i slično. Kada su prije nešto više od desetak godina razni Instagrami i Facebookovi postali opće prihvaćena stvar, za mlađe generacije gotovo i norma, nitko nije mogao predvidjeti da će u narednoj dekadi opsesija oko društvenih mreža u određenim dijelovima društva postati svojevrsna moderna bolest. A kad smo već kod bolesti, krenula su se nedavno raditi i istraživanja koja su dokazala kako na društvenim mrežama provodimo po nekoliko sati dnevno, a one nas u konačnici čine nesretnima.
Uzrok? Činjenično je stanje kako su društvene mreže izgubile prvotni smisao (komuniciranje s ljudima i prijatelja koji su otišli iz sredine u kojoj živimo) te postale inkubator za zgrtanje novca i samopromociju. Preko noći se promijenio čitav diskurs: odjednom je postalo bitno koliko su “lijepi” naši profili, koliko imaju pratitelja te koje objave polučuju najveće uspjehe u vidu likeova, shareova i slično.
Nije stoga čudno da su mnogi od onih koji nisu uspjeli prihvatiti tu simulakrumsku paradigmu društvenih mreža počeli nestajati s istih te se okretati, primjerice, načinu komuniciranju koji se uokvirio na Finstagramu. Influenseri, lajkovi, sponzorski paketi i imitacija života su zamijenili opuštenu komunikaciju s prijateljima te održavanje poslovnih i privatnih kontakata.
Nema uljepšavanja
Na klasičnim društvenim mrežama sve se počelo svoditi na filtere, uljepšavanje, promišljenost u objavama te općenitu histeriju oko internetske reprezentacije, a razonoda i opuštenost su davno prestali biti glavni cilj. Štoviše, oni koji inzistiraju na istima, predmet su ismijavanja.
Očigledna se zasićenost ovako postavljenim društvenim mrežama očituje u sve većem odmaku dijela mladih od Facebooka, Instagrama te ostalih mreža. Pronalaze se alternativni okviri internetskog komuniciranja, a koji će podsjećati na društvene mreže prije negoli je nastupio teror imitacije vlastitog života.