DRUŠTVENA MREŽA KAO ONLINE TRGOVINA

Uskoro ćete moći putem Instagrama sve one stvari koje vam upadnu u oko i kupiti

Malini Agarwal, blogger-in-chief of missmalini.com, uses her mobile phone to check messages, to tweet and upload Instagram pictures as she travels home in a car after a cover photo shoot in Mumbai, January 17, 2013. Agarwal, 35, exemplifies what aspirational India is all about - She's bubbly, energetic, and describes herself as
Vivek Prakash / REUTERS

Prema dosadašnjim istraživanjima, ljudi čini se nisu zainteresirani za kupovinu putem društvenih mreža, piše Wired. Istraživačka tvrtka GlobalWebIndex prošle je godine proveo anketu koja je otkrila da je svega 14 posto ispitanika u dobi od 16 do 64 zainteresirano za kupovinu predmeta direktno putem Instagrama.

Brojke su još gore kada se radi o Facebooku i Twitteru. 'Trenutne informacije koje imamo kažu da društvene mreže nisu dobre kao posljednja točka prije financijske transakcije na internetu', kaže Jason Goldberg, potpredsjednik zadužen za trgovinu u tvrtki za digitalni marketing Razorfish.

No, društvene mreže to pokušavaju promijeniti.

Instagram će naime od sljedećeg tjedna određenim maloprodajnim lancima dopustiti da putem tagova na fotografijama označe proizvode koji se mogu kupiti. Korisnici Instagrama, kojih u cijelom svijetu ima 500 milijuna, moći će kliknuti na tagove i dobiti dodatne informacije o proizvodu. Ako kliknu proizvod drugi put, moći će ga putem internetske stranice maloprodajnika i kupiti.

Ovaj Instagramov potez dolazi nakon što je Pinterest u svoju platformu integrirao mogućnost kupovine. Premda su druge društvene mreže kao što su Twitter i Facebook isprobavali slične opcije, u Instagramu vjeruju da je njihova platforma pogodnija za to zbog orijentiranosti društvene mreže na fotografije.

'Sadržaj koji konzumirate na Instagramu uključuje fotografije i priče vaših prijatelja, obitelji i interesa. Često ljudi niti ne znaju što traže kada su na Instagramu, a ako uzmemo u obzir orijentaciju društvene mreže na vizualno, smatramo da je Instagram idealno mjesto za otkrivanje novih stvari', kaže Vishal Shah, upravitelj poslovnih i oglašivačkih proizvoda u Instagramu.

Instagram trenutno surađuje s 20 američkih brendova na ovom projektu i za sada nije bilo govora o dijeljenju prihoda između Instagrama i maloprodajnih lanaca. Instagram kaže da je trenutno samo zainteresiran za prikupljanje podataka o novom sustavu. Tvrtka Curalate pokušala je u Instagram integrirati mogućnost kupovanja, no ovaj projekt predstavlja prvi Instagramov pokušaj omogućavanja kupovine putem svoje platforme.

Goldberg dovodi u pitanje potencijalni uspjeh projekta. 'Ne očekujem da će imati veliki financijski učinak', rekao je. Goldberg međutim dodaje da potez i dalje smatra dobrim jer će Instagram uz pomoć takvog alata prikupiti još podataka o svojim korisnicima. 'Integracija tog alata mogla bi dovesti do bolje sistematizacije sadržaja na Instagramu', dodaje Goldberg.

Instagram će u svakom slučaju nakon integracije mogućnosti kupovine moći svojim korisnicima prikazivati bolje oglase, što je, naravno, jedan od glavnih ciljeva Facebooka i Instagrama.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo