GLOBALNO ISTRAŽIVANJE

ZBOG DRUŠTVENIH MREŽA POSTAJEMO NEDRUŠTVENI Facebook nas čini ljubomornima, mislimo da drugi imaju puno bolji život od nas

 CC/Pixabay
Gotovo 60 posto ispitanika misli da njihov prijatelj vodi bolji život nego oni, a to zaključe pregledom aktivnosti na društvenim mrežama

Dok nam društvene mreže omogućavaju kontakt sa svojim bližnjima lakše nego ikada prije, trpi stvarna ljudska interakcija. Nedavno globalno istraživanje Kaspersky Laba otkriva da korisnici društvenih mreža komuniciraju licem u lice manje nego prije, zato što im nove tehnološke mogućnosti daju priliku da neprestano komuniciraju online. Prema rezultatima, oko trećine ljudi manje komunicira sa svojim roditeljima (31%), partnerima (23%), djecom (33%) i prijateljima (35%), jednostavo zato što ih mogu "pratiti" putem društvenih mreža. No, takav način praćenja može prouzočiti više štete nego koristi, kad se uzme u obzir lakoća kojom korisnici na internetu mogu predstaviti svoj život tako da se čini mnogo boljim nego što to doista jest.

Psiholozi upozoravaju da korisnici mogu pogrešno protumačiti poruke u online komunikaciji. Naime, ljudi se na društvenim mrežama osjećaju naročito bliske drugim osobama i usredotočuju se samo na moguće pozitivne namjere koje stoje iza poruke, a zanemaruju negativne.

Istraživanje je ispitalo kakve vrste poruka ljudi objavljuju na društvenim mrežama i kakve objave imaju pozitivan ili negativan učinak na njihovo raspoloženje. Također, ispitano je što bi ljudi bili spremni učiniti da dobiju "lajkove", uključujući objavu neprikladnih fotografija prijatelja ili kolega, te otkrivanje osjetljivih informacija o drugim osobama.

Primjećen je veliki stupanj ljubomore: gotovo 60 posto ispitanika misli da njihov prijatelj vodi bolji život nego oni, a to zaključe pregledom aktivnosti na društvenim mrežama. Gotovo polovica ljudi se uzruja kad vide fotografije s proslave rođendana svog 'mrežnog prijatelja'.

Istraživanje je utvrdilo da ljudi idu na društvene mreže kako bi se osjećali bolje. Kada ih netko "unfriend"-a (skine s popisa mrežnih prijatelja), 61 posto se osjeća gore, kao što se uznemiri 59 posto kada netko ostavi negativan ili kritički komentar na njihovom profilu.

Kada nitko ne komentira ili "lajka" fotografiju koju objave, njih 54 posto osjeća se uznemireno. Kada pak njihov prijatelj dobije više pozitivnih reakcija, 42 posto osjeća ljubomoru (samo 31 posto ne mari za broj reakcija).

Zanimljivo, 24 posto muškaraca brine da će njihovi prijatelji misliti da nisu popularni ukoliko dobiju malo "lajkova", dok tek 17 posto žena smatra isto. Kako bi dobili više "lajkova", 32 posto muškaraca kaže da bi objavili nešto smiješno o svom prijatelju, dok bi to isto učinilo 21 posto žena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 18:27