IPAK UČINKOVITI

10 VITAMINSKIH DODATAKA KOJI DOISTA MOGU POMOĆI Provjerite što bi ipak trebali imati u ormariću

    AUTOR:
    • Tamara Franjić

  • OBJAVLJENO:
  • 30.12.2013. u 12:05

Ilustracija

Mnogi ljudi počnu dan gutanjem multivitaminske tablete. Nažalost, više je nego dovoljno dokaza da multivitamini ne pružaju apsolutno nikave dobrobiti za zdravlje, štoviše, postoje i nepobitni dokazi da mogu nanijeti štetu.

Zbunjuje i što svaka vrsta multivitaminskog dodatka ima različit sastav i različite omjere vitamina, ali i sastojke koji nemaju veze s dobrom stranom vitamina (i minerala). Primjerice, često sadrže magnezij stearat, za koji biste mogli pomisliti da je oblik minerala magnezija, ali to je zapravo industrijski lubrikant, čija je uloga spriječiti ljepljenje kapsula tijekom proizvodnje (pokazalo se da narušava funkcioniranje imunosnog sistema).

Zapravo postoji vrlo malo suplemeneta koje bi trebalo uzimati svaki dan. Osoba koja uzima suplemente trebala bi o svom ormariću s lijekovima razmišljati kao o kutiji s alatom. Dakle, ne treba ih koristiti svaki dan niti uzimati preporučenu količinu, nego samo onda kada su potrebni organizmu. U tekstu koji je objavio The Daily Beast navode se neki suplementi koji spadaju u tu skupinu.

Jutarnji.hr ima novu rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr

10 suplemenata koji doista mogu pomoći

1. Probiotici - Mnoge bolesti razvijenog svijeta, smatra se, rezultat su prečistog okoliša koji nas čini neotpornima. Probiotici su dobre bakterije koje pomažu regulirati probavu, pojačavaju imunosni sistem i održavaju dobro zdravlje organizma. Ako ne jedete redovito fermentiranu hranu kao što je kiseli kupus ili kefir, većinu dana biste trebali uzimati probotike te podvostručiti dozu ako uzimate antibiotike.

2. Vitamin D3 - Većina nas sigurno je pročitala da nam vjerojatno nedostaje vitamina D ako smo uglavnom zakopčani do grla i radimo u zatvorenom prostoru. Nadalje, ako naša prehrana ne sadrži odgovarajuće količine masnoća nećemo biti sposobni pravilno procesuirati vitamin D, (kao ni A, E i K). Prema tome, većina ljudi trebala bi uzimati određene suplemente vitamina D (naravno, u dogovoru s liječnikom). To se ne odnosi samo na one koji mnogo vremena provode vani, na suncu. Vitamin D trebalo bi uzeti ujutro, jer može remetiti san, budući da utječe na proizvodnju melatonina.

3. Ulje račića - Kao i riblje ulje, ulje račića može pomoći smanjenju upala u organizmu i sniziti kolesterol. Istraživanja su pokazala da se ulje račića bolje apsorbira u tijelu, pa su i drugi njegovi učinci, poput regulacije šećera u krvi i mogućeg smanjenja razine masnoća, zamjetniji.

4. Astaksantin - Crveni pigment iz lososa snažan je zaštitinik kože. Osim toga, trebao bi pomagati i zdravlju očiju te borbi protiv upala.

5. Fenokan - Glavni je sastojak kurkurmina. Smanjuje bolove i ima vrlo snažno protuupalno djelovanje.

6. Ulje origana - Sadrži karvakrol, sastojak koji snažno i učinkovito uništava bakterije, pa ga je dobro uzeti čim osjetite da vam se javlja prehlada.

7. Kozji kolostrum - Kolostrum je prvo mlijeko, ono koje se stvara prva dva ili tri dana i sadrži sve što je važno za izgradnju snažnog imunosnog sistema i zdravog tijela. Preporučuje se kozji kolostrum, jer je kozje mlijeko po sastavu mnogo sličnije ljudskom od kravljeg.

9. Ksilitol - Alkoholni šećer snažnog antibakterijskog djelovanja.

10. Aktivni ugljen - Ponekad pojedete ili popijete nešto i brzo poželite da niste. Brzu pomoć u takvim slučajevima pruža aktivni ugljen. Valja progutati nekoliko tableta aktivnog ugljena, on će vezati toksine na sebe i brzo ćete ih izbaciti iz tijela.

Izdvajamo