MENSTRUACIJA

Kako ciklus djeluje na vas

Shutterstock

Od polovice ciklusa povećava se koncentracija progesterona, koji ima blago sedativno djelovanje

Ritam menstrualnog ciklusa određuju oscilacije razine tri hormona: testosterona, estrogena i progesterona. Kako te oscilacije djeluju na vas te što možete učiniti kako biste ih ublažili i osjećali se zadovoljno i ženstveno tijekom cijelog ciklusa?

Raspoloženje

Od 14. dana postajete ranjiviji

Čim počne krvarenje, loše raspoloženje i emotivna nestabilnost nestaju. Od prvog do trinaestog dana ciklusa u vašem tijelu povećava se razina estrogena, a taj hormon pridonosi dobrom raspoloženju i većem samopouzdanju. Otprilike na polovici ciklusa smanjuje se razina estrogena i testosterona, a povećava se razina progesterona, koji zbog svog umirujućeg djelovanja može izazvati melankolično raspoloženje, plačljivost, razdražljivost ili čak blagu depresiju.

- Što možete učiniti

Od 14. dana ciklusa za podizanje energije i raspoloženja korisne su žitarice, mahunarke, voće i povrće, a posebno celer, repa i zelena salata jer pospješuju lučenje serotonina, hormona dobrog raspoloženja.

Energija

Od 14. dana u smirenoj fazi

Od šestog do 13. dana u tijelu je najveća koncentracija estrogena i testosterona pa ćete u tom periodu biti u top formi i bez problema ćete podnositi intenzivan radni ritam. No, od polovice ciklusa energetski naboj koji su vam pružali ti hormoni počinje slabjeti i povećava se koncentracija progesterona, koji ima blago sedativno djelovanje, a uz to stvara osjećaj gladi pa ćete u ovom periodu imati potrebu više jesti.

- Što možete učiniti

Iako ćete od polovice ciklusa osjećati veću potrebu za snom nego inače, nastojte se i dalje baviti nekom fizičkom aktivnosti najmanje dva puta tjedno. Kretanje omogućava oksigenaciju tijela te potiče na rad vaš metabolizam: u tom slučaju nećete se udebljati čak i ako budete jeli više i češće.

Izdvajamo