ANTIAGEING PREHRANA

KAKO OSTATI MLAD Ugledna hrvatska doktorica ima 11 savjeta za pomlađivanje: 'Hrana može biti i naš prijatelj i neprijatelj...'

AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 05.07.2018. u 23:10

  •  

    Knjiga “Antiageing prehrana” rezultat je kombinacije dugogodišnjeg praćenja najnovijih znanstvenih istraživanja i praktičnog rada s pacijentima i njihovim problemima, iz kojih je doktorica Lejla Kažinić Kreho pokušala napraviti ultimativnu enciklopediju koja objašnjava koji se procesi događaju u našem tijelu kada se hranimo (ne)zdravo i na koji se način to odražava na naš izgled.

    - Hrana može biti i naš prijatelj i neprijatelj. Ona je naša najintimnija veza sa svijetom, a u posljednje vrijeme sve više i lijek, trend, moda. Prije na nju nismo obraćali toliko pažnje. Ja sam se, recimo, sa 26 godina odlučila da ću specijalizirati kliničku nutriciju. Tada se to to još nije smatralo toliko važnim pa se moj otac nefrolog osjećao kao da sam otišla u kuhare - kaže kroz šalu Kažinić Kreho, koja je diplomirala na King’s Collegeu u Londonu, a i danas je član nekoliko britanskih zdravstvenih udruženja.

    1. “Šećer izaziva ovisnost veću od kokaina” i zato je najveći tihi ubojica, ali i narušivač našega zdravlja i izgleda. Probajte ksilitol, koji  ima niski glikemijski indeks – GI mu je 7 te je pogodan za osobe s dijabetesom, a sadržava 40 posto manje kalorija i 75 posto manje ugljikohidrata od šećera. Usto, taj 5-karbonski šećer ima antimikrobiološka obilježja, što sprečava rast bakterija.

    2. Riješite se umornog lica i probajte antiaging tonik sa zelenim čajem. U borbi protiv umora zeleni čaj je bolji izbor od kave. Zeleni čaj sadržava dovoljno kofeina da potakne proizvodnju hormona adrenokortikotropina koji pospješuje lučenje kortizola, a sadržava i flavonoid EGCG koji smiruje organizam i pojačava koncentraciju.

    3. Povremeni post, koji se sastoji od unosa 500 do 600 kalorija u danu preporuka je liječnice za jedan ili dva puta u tjednu. “Tijelo će, ako ga naviknemo na određeni broj kalorija pa ga onda dva puta u tjednu iznenadimo jako niskim kalorijskim unosom, potaknuti učinkovitije izgaranje masti”, objašnjava.

    4. Za sjajan i prozračan ten odličan je eksfolijator od zelenog matcha čaja. Znate li da jedna šalica matcha čaja ima više antioksidansa od 10 šalica običnog zelenog čaja? Sadržava veliku količinu antioksidansa uključujući katehin, vitamine A, B, C i E te minerale magnezij, kalcij, cink, bakar. Preporuka je popiti ne više od dvije šalice matcha zelenog čaja na dan. Sadržava veću količinu kofeina nego kava.

    5. Aktivni ugljen mnoge slavne osobe stavljaju u napitke, dodaju ga eksfolijatorima, ali i pastama za zube kao učinkovito prirodno sredstvo za zdravlje zuba i desni. Aktivni se ugljen primjenjuje ambulantno kod trovanja hranom ili otrovima jer ima sposobnost da veže toksine u probavnom sustavu te tako potiče i ubrzava njihovo izbacivanje iz organizma.

    6. Jabuka, marelica, paprika, celer, nektarina, jagoda, višnja, krumpir neke su od namirnica koje se najviše tretiraju raznim preparatima i pri čijoj bi kupnji bilo poželjno da budu iz domaćeg uzgoja. Ananas, avokado, kivi, mango, lubenica, papaja, luk i kupus, pak, imaju debelu koru i ne trebamo se toliko uzrujavati oko toga gdje su rasli. Postupak za micanje teških metala iz povrća sličan je kao onaj kod mesa: u posudu vode treba dodati nekoliko žlica octa, ostaviti da malo stoji, isprati pa pojesti.

    7. Za zdravlje kože potrebno je u organizam unositi vitamine C i E. Ako se borite s masnom kožom, nedostaju vam vitamini B grupe i cink, dok je za suhu kožu ključan nedostatak vitamina A i E. Pucanje usana pokazatelj je nedostatka B2, B6 i/ili B12 vitamina, a ako se koža ljušti na tjemenu, kapcima, nosu i iznad nosa, može biti da imate gljivičnu infekciju i da ste pod prevelikim stresom. Tada biste trebali prestati jesti ljutu, začinjenu hranu, piti bijelo vino i šampanjac.

    8. Mrkvu, crvenu jabuku i bobičasto voće valja jesti da bi se postigla karotenoidna boja kože koju su u istraživanjima pokazali najprivlačnijom.

    9. Nedostatak vitamina B grupe, i to B2 i B12 koji kontroliraju proizvodnju sebuma, može za posljedicu imati masnu kosu (kao i kožu). I za kosu i za kožu važno je vrijeme u kojem hranite svoje tijelo - zadnji obrok bi trebao biti lagan jer se koža hrani od ponoći do četiri ujutro i treba joj dopustiti da se naspava. Kosa se, pak, najbolje hrani doručkom.

    10. Ako, pak, imate problema s velikim opadanjem kose ili vam je kosa rijetka i nije sjajna, uzimajte biotin, cink, keratin, ali i, primjerice, klice mladog graška. Ako mislite da ste prerano počeli sijediti, moguće je da se radi o genetskoj predispoziciji, ali o nedostatku bakra u organizmu. Ovaj mineral možete nadoknaditi jedući krumpir, grožđice, breske, zeleni grašak i kikiriki.

    11. “Đumbir ima protuupalno i antihipertenzijsko djelovanje, što ga čini idealnom namirnicom kod metaboličkog sindroma”. Gdje ima đumbira, nema celulita, a vrlo je djelotvoran i za našu kožu, pa u dva tjedna pijenja đumbirovog ekstrakta možete primijetiti umanjenje oštećenja nastalih sunčanjem, a u tri tjedna koža je već vidno zaglađena i prozračnija.

    Izdvajamo