TEŠKA HRANA

MALO STE PRETJERALI ZA VRIJEME BLAGDANA? Nutricionisti savjetuju kako vratiti probavu u normalu nakon festivala pečenog mesa, teških umaka i kolača

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 28.12.2017. u 23:37

, Image: 10345476, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Food and Drink Photos
Profimedia, Food and Drink Photos

Tradicionalna blagdanska hrana obavezno uključuje mnogo pečenog mesa, teške umake i kalorične deserte, piše njemački Die Welt. No posljedica toga je da se mnogi ljudi osjećaju loše, zlo im je i boli ih trbuh. Što učiniti kad se pretjera sa životinjskim proteinima?

Isabelle Keller s njemačkog Instituta za nutricionizam savjetuje da se na svakom koraku pokuša smanjiti unos kalorija.

'To počinje već s doručkom. Možda biste kroasan mogli zamijeniti šnitom kruha od cjelovitog zrnja ili malo zdjelicom žitarica s voćem', kaže Keller.

Također, ako znate da ćete biti pozvani na bogate večere, ostale obroke u danu pokušajte smanjiti. Salata ili povrtna juha te pečena riba, mogu biti jako dobra alternativa pečenom mesu. Nutricionisti savjetuju da obratite pozornost na energetsku vrijednost hrane i češće jedete povrće, voće, grahorice i cjelovite žitarice.

'Imajte hrabrosti pokušati nešto novo: ljuta juha kao predjelo, juha od leće s mladom salatom i rajčicama, mala porcija lososa, a kao desert pečena jabuka umjesto teških kolača', kaže Keller.

Christian Kessler, liječnik u bolnici Immanuel u Berlinu, preporučuje određena razdoblja posta nakon božićnog prejedanja.

'Dobra je ideja priuštiti tijelu da se odmori od hrane barem na 14 sati kako bi božićno obrok moglo probaviti u miru. Također, ne zaboravimo ni pravilo od barem četiri sata pauze izmđđu obroka koje se pokazalo kao korisno', kaže Kessler.

Nakon blagdana možete pokoji obrok i zaboraviti. 'Nema ništa loše u tome da dan započnete kavom ili čajem ako ujutro ne osjećate glad. Također, priuštite si vegetarijanski dan te koristite mnogo začinskog bilja poput ružmarina, đumbira, piskavice, pimenta, kurkume i kumina u vašoj kuhinji. Na taj čete način svojem nepcu prirediti pravu eksploziju okusa, a probava će vam biti zahvala što je ne opterećujete toliko', kaže Kessler.

Tagovi

Izdvajamo