PREHRANA

PET OBROKA IZ HRVATSKIH PEKARNICA OD KOJIH NEĆETE DOBITI KILOGRAME Mnogi na poslu naručuju ćevape ili pohana jela, ali pojavila se zdrava alternativa

Supetar, 230313.
8. Biser Mora u Supetru.
U Supetru na Bracu odrzava se medjunarodna gastro manifestacija 8. Biser Mora na kojoj sudjeluju kuhari iz Hrvatske, Bosne, Srbije, Makedonije, Poljske, Ukrajine, Grcke, Turske, Crne Gore, Slovenije, Slovacke itd. Natjecatelji moraju spraviti predjelo, glavno jelo i desert.
Na fotografiji: cevapi u somunu.
Foto: Jadran Babic/ CROPIX
Foto: Jadran Babić / CROPIX

 

Svatko tko odrađuje klasični radni tjedan barem jednom se našao u dilemi što pojesti za ručak.

Neprestano sjedenje za računalom i konzumiranje prženih, pohanih ili pak na zapršci pripremljenih jela sve većem broju ljudi utječe na zdravlje, uzrokuje tromost i pospanost te nakupljanje suvišnih kilograma pa se među našim građanima pojavila potreba za zdravijim izborom.

Kako bi ponudili rješenje i bili u skladu sa svjetskim trendovima, sve veći broj hrvatskih proizvođača pekarskih proizvoda odlučio je u ponudu posljednjih godina uvrstiti salate kao gotove obroke nakon kojih nećete osjećati težinu, niti grižnju savjesti zbog još jednog “nezdravog” ručka.

Primjerice, od 2015. godine građani salate mogu kupiti i u Dubravici, jednom od vodećih lanaca pekara u Hrvatskoj. Dubravica u ponudi trenutno ima pet različitih salata, od ukupno osam koje se rotiraju ovisno o ponudi svježih namirnica i sezoni.

- Salate nam čine 2,8 posto prihoda maloprodaje te njihovoj proizvodnji posvećujemo veliku pažnju. Izrazito nam je bitna izbalansiranost proizvoda kao i kvaliteta namirnica - objasnila nam je Maja Raca, koordinatorica maloprodaje u Dubravici u kojoj odnedavno imaju u ponudi i vegansku salatu baziranu na kvinoji.

Na četiri lokacije u Hrvatskoj, od čega tri u Zagrebu, salate prodaje i lanac bistroa Good Food koji u ponudi ima 6-7 salata i kupcima omogućuje, ovisno o poslovnici, da odaberu sami svoje omiljene sastojke i slože si idealnu salatu: - Kad zatopli, ljudi se počinju više odlučivati za naše salate jer dobiju poriv zdravije jesti i skinuti kile. Pritom su naše salate obilne i često sadrže meso pa se od njih čovjek može i dobro najesti.

Imamo puno stalnih kupaca naših salata, no u prosjeku se za njih više odlučuju žene - rekla nam je Melanie Tvrdinić, jedna od direktorica brenda Good Food. U Klari Premium Storeu pak ističu da njihove salate vole i sportaši, trudnice i svi koji paze na svoju prehranu jer u ponudi imaju i salate s niskim glikemijskim indeksom.

I dok podaci o tome koliko se salata proda dnevno ulaze u domenu poslovnih tajni, našim je sugovornicima bilo teško izdvojiti čak i koje su im najpopularnije jer, kako su nam objasnili, svaka salata nađe svoga kupca. Odlučili smo obići pet mjesta i testirati različite salate. U obzir smo uzimali hrskavost i svježinu salate, cijenu, količinu, kvalitetu sastojaka te sveukupni dojam.

 

 

Nisu dovoljne samo svježe namirnice: tajna je u njihovoj kombinaciji

Kako biste dobili salatu koja je hranjiva i uravnotežena, nije dovoljno samo imati svježe namirnice, potrebno ih je i pravilno kombinirati! Evo na što morate pripaziti dok stvarate svoju savršenu salatu!

Količina proteina - hrana je naše gorivo, a proteini su ti koji nam omogućuju da naše tijelo funkcionira kao dobro podmazani stroj. Ako ste već sat vremena nakon što ste pojeli svoju salatu gladni, to znači da niste unijeli dovoljno proteina. Kad pripremate svoju salatu, nemojte preskočiti izvore proteina, bilo to meso, tofu, sir ili pak tvrdo kuhano jaje, odnosno leća, grašak ili grah.

Različito povrće - proljeće je počelo i ponuda povrća na tržnicama je doista bogata pa umjesto da se cijeli vaš obrok temelji isključivo na nekoj lisnatoj salati, neka vam ona bude osnova kojoj ćete dodati još barem dvije ili tri druge vrste povrća - što šarenija salata, to bolje.

Zdrave masnoće - izbjegavajte kupovne umake za salatu koji u sebi često skrivaju suvišni šećer i umjesto toga sami pripremite idealnu kombinaciju kiselkastog octa i masnoće u obliku maslinova ili pak bučina ulja. Zdrave masnoće svojoj salati možete dodati i pomoću badema koji će joj pritom dati i hrskavost, ili pak kriškama avokada kojima ćete salati dodati i kremastu teksturu.

Doza škroba - škrob u jelima pomaže stvoriti osjećaj sitosti, a u salatama to možete postići dodavanjem slatkog ili pak klasičnog krumpira, kukuruza, cjelovitih žitarica (poput kvinoje ili riže) te njihovih prerađevina kao što je primjerice tjestenina, važno je samo da ne pretjerate.

Kombinacija začina - svježi začini poput bosiljka, korijandera ili mente salati će dati zanimljivost, a suhe začine koristite u pripremi ukusnog pečenog povrća kojima možete inače dosadnoj salati dati malo okusa. Svježe voće i orašidi također predstavljaju izvrstan dodatak kojim ćete podići svoju salatu na višu razinu.

 


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo