ZA VITALNOST

SEDAM KRAJNJE JEDNOSTAVNIH METODA ZA JAČANJE MOZGA Jeste li čuli za neurobik? Pokušajte ovo i vrlo brzo ćete osjetiti značajna poboljšanja

    AUTOR:
    • Tamara Franjić

  • OBJAVLJENO:
  • 19.08.2019. u 23:49

Stavljate li pred mozak stalno nove zadatke ojačat ćete ga i poboljšati pamćenje

Da bi mozak ostao vitalan, on ne treba rutinu, nego nove izazove. Neurobik je metoda vježbanja mozga utemeljena na jedinstvenim i nerutinskim načinima razmišljanja i kretanja i njihovu djelovanju na mozak.

Redovito vježbanje neurobika može vam osnažiti mozak, popraviti raspoloženje i pamćenje te promijeniti pogled na svijet.

Jačanje neurona

Rutinske aktivnosti - poput uvijek jednakog jutarnjeg rituala, odlaska na posao istim putem i slično - postaju toliko automatske da od mozga zahtijevaju sve manji angažman. Izvanredne aktivnosti pak proizvode više neuroprijenosnika i snažnije utječu na mijenjanje i jačanje neurona i sinapsi (mjesto komunikacije između dvaju neurona).

Komunikacija između neurona kompleksna je i odvija se brzinom svjetlosti. Što su te stanice aktivnije, to postaju snažnije. Neuroni za rad trebaju kisik, gorivo (glukozu ili ketone) i poticaj. Područja mozga potičemo, odnosno aktiviramo interakcijom s onim što nas okružuje na fizičkom nivou te dubokim razmišljanjem, učenjem i vizualizacijom. Proces stvaranja novih neurona nazivamo neurogeneza.

Što je više aktivnosti u određenim stanicama mozga ili živaca, to će biti više neurogeneze u različitim živčanim putovima uključenima u proces.

Nužno je pokrenuti tijelo na izvanredan, neuobičajen način da bismo mozak stimulirali i fizički i mentalno. I to treba činiti redovito. Tu na scenu stupa neurobik koji pruža mozgu neočekivane poticaje i iskustva kombiniranjem fizičkih, mentalnih i emocionalnih aktivnosti.

Nove mreže

Takva nova iskustva potiču neurone da se uključe i stvaraju nove putove komunikacije, što od njih zahtijeva da formiraju nove živčane mreže i ojačaju slabije živčane putove. Ako kontinuirano tako izazivamo živce, poboljšat ćemo funkcioniranje mozga i živčanog sustava te smanjiti utjecaj starenja na mozak.

Nastojte barem neke od ovih vježbi raditi svaki dan da biste poboljšali raspoloženje, pamćenje, sposobnost učenja i ukupnu kvalitetu života, a pokušajte slijediti i ove savjete: okružite se predmetima u različitim bojama, rješavajte enigmatiku, hodajte bosi, upijajte podražaje iz okoline, probajte neko novo jelo ili neku novu namirnicu, smijte se, pronađite novi hobi ili preuredite stan.

Prakticiranjem ovih vježbi stimulirate neurone na rad i svoju kreativnost

Neurobik su osmislili i predstavili neurobiolozi Manning Rubin i Lawrence Katz u knjizi “Keep Your Brain Alive” (Održite mozak živim), prvi put objavljenoj 1998.  godine.

1. Novčići u džepu

U džep​ stavite​ nekoliko novčića, zatim posegnite za njima, opipajte ih i osjetite. Bez gledanja pokušajte prepoznati o kojem se novčiću radi, zatim izvadite kovanicu i provjerite. Vježba razvija osjetilo dodira.

2. Zatvorite oči

Zatvorenih očiju polako hodajte stanom pokušavajući prizvati u um sliku rasporeda namještaja. Takvim snalaženjem mijenjate rutinu i provjeravate pamćenje na potpuno nov način.

3. Smislite tekst

Upalite televizor i gledajte neku emisiju, ali bez tona. Prateći radnju, zamislite razgovor sudionika. Tako testirate svoju maštovitost i domišljatost.

4. Čitajte nešto novo

Činite stvari koje mijenjaju vaš uobičajeni obrazac razmišljanja. Primjerice, ako volite čitati magazine o kuhanju, pokušajte čitati one o putovanjima. To će usmjeriti vaš mozak na drugačiji način razmišljanja.

5. Promijenite rutu

Pokušajte na posao ići drugačijim putem od uobičajenog koji znate napamet. Promijenite li rutinu, dodatno ćete zaposliti mozak.

6. “Slabija” ruka

Pišite nedominantnom rukom. Cijeli dan ili čak cijeli tjedan, kad god trebate nešto zapisati, učinite to lijevom rukom ako ste dešnjak odnosno desnom ako ste ljevak. Pokušajte nedominantnom rukom i oprati zube. Ovom ćete vježbom aktivirati i dijelove mozga koje inače ne uključujete u obavljanje zadataka.

7. Izoštrite njuh

Za ovu vam vježbu treba desetak staklenki sa začinima. Pokušajte ih prepoznati samo mirisanjem, bez gledanja.

 

Opširnije


Izdvajamo