IZNENAĐUJUĆE SUPERNAMIRNICE

Slanina spušta masnoće u krvi

Neke namirnice koje jako volimo imaju neočekivane benefite. U skromnom krumpiru ima čak 60 fitokemikalija i vitamina koji čuvaju srce te pomažu u kontroli tlaka

Kada se kaže superhrana, obično se misli na egzotično voće poput acaija, na češnjak, klice, jogurt i mahunarke koje imaju blagotvorni učinak na naše zdravlje. Ali, može li nekoliko kriški slanine, čaša crnog vina ili kuglica sladoleda učiniti štogod dobroga za nas? Više nego što mislite, tvrde znanstvenici na osnovi novih istraživanja koja su otkrila skrivene benefite ljudima omiljenih namirnica, poput čokolade, džema ili sladoleda.

Džem

Bez sumnje sadrži visoku razinu šećera, ali ima i neke neočekivano blagotvorne zdravstvene učinke. Studija britanskog Instituta za istraživanje hrane pokazala je da pektin, koji se koristi za želiranje hrane, može blokirati razvoj raka u organizmu tako da “zakvači” protein Gal3. Riječ je o proteinu koji uzrokuje rast tumora.

Slanina

Kada se umjerno jede, slanina se može smatrati superhranom. Gotovo polovica sadržaja masnoća u slanini su monosaturirane, što znači da snižavaju razinu kolestreola. Te monosaturirane masti dolaze iz oleinske kiseline, koja se nalazi i u maslinovu ulju.

Sladoled

Kuglica sladoleda može znatno poboljšati tmurno raspoloženje. Znanstvenici Instituta za psihijatriju u Londonu otkrili su da već samo jedan “liz” sladoleda dostatan je za stimuliranje dijela mozga povezanog s užitkom koji nam pružaju seks i hrana.

Krumpir

Ako ne pripremate pomfrit, krumpir može biti vrlo zdrav. Američki su znanstvenici u krumpirovoj kori identificirali 60 različitih fitokemikalija i vitamina od kojih mnoge snižavaju kolesterol i štite od srčanih oboljenja. Nadalje, britanski su istraživači otkrili da krumpir sadrži tvar kukoamin koja snižava krvni tlak.

Kava

Kofein proširuje krvne žile, što pojačava protok krvi i kisika do mišića. Jedna kava nakon napornog rada ili treninga može smanjiti bol. Kava, također, stimulira oslobađanje kolecistokinina, hormona koji pomaže u mršavljenju jer šalje signal do mozga da smo siti.

Čokolada

Da čokolada pojačava koncentraciju znamo svi koji smo je obavezno jeli prije odlaska na ispit. No, konzumacija crne čokolade pomaže u lakšem rješavanju matematičkih jednadžbi, pokazalo je istraživanje na skupini dobrovoljaca. Naime, flavonidi, kojima obiluje crna čokolada, poboljšavaju cirkulaciju krvi i omogućavaju kisiku da brže dođe do mozga. Nadalje, čokolada potiče stvaranje neurotransmitera serotonina odgovornog za osjećaj sreće i zadovoljstva, a mozak istodobno oslobađa endorfine koji djeluju umirujuće i smanjuju osjetljivost na bol. Želite li još jednu ispriku za konzumaciju čokolade, imajte na umu da neki novi brandovi te slatke napasti pomažu u probavi potičući na aktivnost crijevne bakterije.

Crno vino

Nedavno objavljena studija pokazala je da 30 grama alkohola, (velika čaša crnog vina), može pomoći u prevenciji srčanih oboljenja. Taj zaštitni učinak, međutim, nemaju ostale vrste alkoholola. Ispijanje do dvije čaše crnog vina na dan može poboljšati mentalne sposobnosti. Neurolog Clinton Wright sa Sveučilišta Columbia pokazao je da ljudi koji umjereno uživaju u crnom vinu postižu bolje rezultate u testovima mentalne oštrine od osoba koje nikad nisu probale alkohol.

Tagovi

Izdvajamo