BITKA PROTIV ŠEĆERA

SLIKE TRULIH ZUBI USKORO NA BOCAMA ZAŠEĆERENIH PIĆA Baš kao i na kutijama cigareta, na ambalaži sokova bit će upozorenja o njihovoj štetnosti

Ilustracija
 Public Domain

Vrlo eksplicitne slike trulih zubi i zdravstvena upozorenja o štetnosti zašećerenih pića na bocama mogla bi odvratiti mlade ljude od nezdravih navika, pokazala je najnovija studija, piše Independent.

Etikete slične onima na kutijama cigareta koje bi uključivale u upozorenja o dijabetesu, pretilosti i problemima sa zubima, kao i razne nutricionističke informacije, mogle bi potaknuti mlade da manje posežu za raznim sokovima i slatkim gaziranim pićima.

'Najnovija saznanja mogla bi vrlo brzo dovesti do pojave takvih upozorenja na pakiranjima slatkih pića širom svijeta', kaže profesorica Anna Peeters sa Sveučilišta Deakin u Australiji.

Posebni porez na zaslađena pića nedavno je uveden u Velikoj Britaniji, no sve je više glasova koji govore da bi trebalo poduzeti još akcija kako bi riješila kriza s debljinom.

I dok su neke kompanije odlučile primijeniti sastav svojih proizvoda, druge su bile prisiljene promijeniti cijene.

'Pravo je pitanje kakav bi utjecaj imale slike na proizvodima na epidemiju debljine. Iako ni jedna pojedinačna mjera ne može riješiti taj problem, postoje čvrste naznake koje govore da bi slike na ambalaži imale utjecaj na odabir kupaca'. Kaže profesorica Peeters.

Rezultati istraživanja bit će predstavljeni na Europskom kongresu o debljini koji će se održati u Beču i na kojem će biti prezentirani odgovori oko 1.000 Australaca u dobi između 18 i 35 godina.

Ispitanici su bili podijeljeni u pet grupa i zamoljeni da odaberu neko od 15 ponuđenih pića neka od kojih su bila zaslađena a neka nisu.

Zaslađena pića bila su ili neoznačena ili označena na jedan od četiri načina: slikom šećerom oštećenih zubi, tekstualnim upozorenjem o štetnosti slatkih pića, informacijama o količini šećera sadržanom u boci ili zdravstvenim informacijama.

Sudionici ispitivanja su u 36 posto slučajeva bili manje spremni kupiti zaslađena pića koja su na sebi imala slikovno upozorenje i u jedan posto kad je na pakiranju bilo tekstualno upozorenje o količini šećera te njegovoj opasnosti za razvoj karijesa ili dijabetesa.

Također, bili su 20 posto spremniji odbrati zdraviju opciju kad je na ambalaži pića bila istaknuta ocjena njegovog zdravstvenog učinka, nego onda kad nikakve oznake nije bilo.

Taj sistem trenutno se upotrebljava na prehrambenim proizvodima u Australiji i Novom Zelandu.

'Sve vrste oznaka imaju potencijal da smanje spremnost potrošača da kupe zaslađena pića. Čini mi se da bi takvo označavanje trebalo postati jedan od načina za ograničavanje unosa šećera', kaže profesorica Peeters.

Mnogi ljudi su slike na ambalaži pića ocijenili kao 'odvratne' i 'šokantne', a isti je efekt teško postići samo tekstualnom porukom.

'Pola bitke je već dobiveno ako uspijemo izazvati reakciju javnosti. Mislim da će oznake na zašećerenim pićima zato biti jako učinkovite', kaže profesorica Peeters.

Zaslađena pića su u fokusi znanstvenika jer nemaju gotovo nikakvu hranjivu vrijednost. No u budućnosti bi se slične oznake mogle naći i na drugim proizvodima poput fast-fooda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 23:09