PROBLEM S PREHRANOM

ŠOKANTNI PODACI Prosječni 10-godišnjak svaki dan konzumira količinu šećera preporučenu za 18-godišnjake

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 02.01.2019. u 22:00

Hands of kids taking multi colored chocolate candies from bowl. Children love sweet food. They eating colorful button-shaped chocolates. Its photo illustrating happy childhood. It is perfect for using it in commercial and advertising photography, reports, books, presentation
Getty Images/iStockphoto

Djeca u Ujedinjenom Kraljevstvu prekorače maksimalni preporučeni unos šećera za 18-godišnjake već do desete godine života, piše BBC.

Ova se spoznaja temelji na ukupnoj konzumaciji šećera od druge godine, kaže Public Health England (PHE).

Djeca konzumiraju mnogo više nego što bi trebala, oko osam kocki šećera više od preporučene količine dnevno ili 2.800 kocki na godinu.

Iz PHE-a kažu da bi trebalo razmisliti o porezu na slatkiše ukoliko prehrambene tvrtke ne uspiju reducirati količinu šećera u njihovim proizvodima. Ova organizacija želi obitelji upozoriti da moraju raditi na sprečavanju pretilosti, propadanja zuba i drugih poremećaja koji su povezani s prekomjernim unosom šećera.

Preporučeni dnevni maksimum šećera za djecu u dobi od četiri do šest godina je pet kocki ili 19 grama. Za djecu u godinama od sedme do desete povećava se na šest kocki (24 g) i do sedam kocki (30 g) za one koji imaju 11 godina i više.

Ipak, djeca u Ujedinjenom Kraljevstvu konzumiraju oko 13 kocki šećera ili 52 grama dnevno.

Polovica šećera u prehrani djece dolazi iz zaslađenih pića, slatkiša, keksa, torti, pudinga, zaslađenih pahuljica za doručak i jogurta s većom količinom šećera.

Roditelji mogu pokušati zamijeniti:

- jogurt s većom količinom šećera za onaj s manjom količinom, da bi prepolovili unos šećera sa šest kocki šećera na tri kocke.

- zaslađeni sok zamijeniti za sok bez dodanog šećera, da bi se unos šećera smanjio s dvije kocke na polovicu kocke

- doručak s pahuljicama koje imaju veću količinu šećera (zamrznute ili čokoladne pahuljice) zamijeniti s onima koje imaju manju količinu šećera, da bi se s tri kocke prešlo na količinu od pola kocke po posudi

Ovakve promjene na svakodnevnoj razini mogu ukloniti oko 2.500 kocki šećera na godišnjoj razini, ali zamjena čokolade, pudinga, slatkiša, torti i peciva za zdravije opcije kao što su proizvodi od sladnog brašna, žele bez šećera, kreme s manjom količinom šećera i pudinzi od riže mogu reducirati unos šećera u još većoj mjeri.

Postoje napori da se u Ujedinjenom Kraljevstvu u industriji hrane reducira količina šećera u hrani koju jedu djeca za 20 posto do 2020. U zadnjih nekoliko godina je porastao broj proizvoda na policama trgovina s manjom količinom šećera. Stručnjaci za hranu su razočarani što je fokus predloženih promjena u prehrani na šećeru, a ne na ukupnom broju kalorija koje ljudi dobiju prehranom, piše BBC.

Glavni izvori šećera u prehrani djece su:

- zašećerena pića (sokovi, cole i slično) 10%

- kolači, peciva, voćne pite 10%

- šećeri, uključujući stolni šećer, džemovi i zaslađeni namazi 9%

- keksi 9%

- zobene pahuljice 8%

- slastice 7%

- jogurt i slični mliječni proizvodi 6%

- sladoled 5%

- pudinzi 4%


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo