U ADRENALINU JE LOVA

RADIO JE U DRŽAVNOJ TVRTKI, A ONDA JE BEZ KONKRETNOG PLANA OTIŠAO U KINU S KARTOM U JEDNOM SMJERU Nakon pet godina, vraća se u Hrvatsku...

Bivši državni službenik nakon poslovnog uzleta u Aziji vraća se u Hrvatsku s novim adrenalinskim sportom koji vrijedi milijune

Kada je Marko Martinović (34) prije pet godina otišao u Kinu, nije imao konkretniji plan od onoga da želi nove izazove. Osjećao je da raspolaže određenim potencijalom, za koji je smatrao kako ga zbog raznih okolnosti ne može do kraja pokazati u Hrvatskoj. I nije pogriješio.

- Kinu sam odabrao zbog snažnog multikulturalnog tržišta. Zemlja je rasla, ekonomski i društveno, a procijenio sam i kako će kineski jezik postati vrlo važan za budućnost, zbog čega sam ga želio naučiti. Napustio sam sigurnost državne tvrtke u Hrvatskoj i jednostavno otišao. Pomogao mi je moj avanturistički duh - uveo nas je u priču Martinović koji je otišao u Kinu bez unaprijed dogovorenog posla i s kartom u jednom smjeru. Radeći honorarne poslove učio je jezik, da bi se nakon 7 mjeseci zaposlio na menadžerskom poslu u jednoj multinacionalnoj kompaniji. Uskoro su mu, međutim, na pamet počele padati i druge ideje.

Tisuće stranaca

Mjesto radnje? Grad Suzhou u regiji Jiangsu, blizu Šangaja. Grad od kakvih 11 milijuna stanovnika.

- U gradu radi barem pedeset tisuća stranaca, u raznim tvrtkama. S obzirom da sam već bio svjestan jako dobrog ekonomskog standarda lokalnog stanovništva i stranaca, kao i slabe ponude sportskih evenata u tom gradu, shvatio sam da bi mogla postojati potražnja za eventima s borilačkim sportovima. Tako sam 2015. godine osmislio koncept “black tie boxing”, inače poznat u zapadnom svijetu kao “white collar boxing”. Imajući vrlo mali budžet i vjerujući da Kinezi neće prihvatiti koncept zbog nepopularnosti boksa tamo općenito, odlučio sam privući prvo strance procijenjujući da će se onda kasnije i Kinezi zainteresirati, jer tradicionalno prate dosta zapadne trendove.

Tako sam pozvao i brata da dođe u Kinu i uključi se u tada naš mali tim i tako je tek pokrenuti start-up počeo ubrzano rasti. Koncept eventa je da nudimo menadžerima tri mjeseca boksačkih treninga, koji kulminiraju jednim gala događanjem u luksuznom hotelu gdje ih dočeka ring, publika i protivnik. Tako se oni osjećaju kao najveće boksačke zvijezde na jedan dan - pojasnio je Martinović koncept kojime je osvojio Kinu.

Mediji poludjeli

- Zbog velikog interesa i rasprodanosti svakog našeg eventa, okupili smo i internacionalni tim od 60tak ljudi koji rade na eventu. Boksače dolaze podržati u velikom broju i kolege, prijatelji, obitelj, kao i ostali zainteresirani ljudi. Kako je događanje raslo brojem ljudi i popularnosti, uključio se i veliki broj tamošnjih medija koji nas prate. Od samog početka događanja uključili smo i humanitarni aspekt u naš projekt. Financijski pomažemo potrebitima, a i sami sudionici eventa se rado uključe, koliko mogu.

Tako smo i sav svoj prihod od našeg drugog eventa dali u humanitarne svrhe što je direktno pomoglo jednoj curici koja je trebala hitno liječenje – nastavio je Martinović, koji i sam dolazi iz boksačke obitelji, budući da mu se tim sportom bave brat, ujak, a i on sam je proveo velik broj sati u boksačkoj dvorani i rukavicama dok je živio u Hrvatskoj. U vrijeme rasta njegove tvrtke u Kini, zbog potrebe posla u multinacionalnoj kompaniji, preselio je u Shanghai. Ondje se prvi put i susreo s Tough Mudder eventom.

- Tu sam upoznao neke ljude s interesantnim informacijama o globalnom sportskom eventu i brzorastućoj i atraktivnoj sportskoj kategoriji – sportovima izdržljivosti, kojoj pripada i Tough Mudder. Radi se o avanturističkom, timskom sportu koji se odvija na velikom prostoru, uz super inovativne prepreke, koje se savladavaju uz timski rad. Sam sport je dosta atraktivan, ali nezaobilazna je ta pozitivna energija tima koja te potiče, diže i pomaže ti u trenucima neodlučnosti!

Dakle, kompetitivnost nije najvažnija, pogotovo ne u nekim entry level varijantama te discipline – nastavio je Martinović koji je kroz pregovore s vodećim ljudima koji stoje iza Tough Mudder koncepta dobio licencu za dovođenje Tough Muddera u Hrvatsku. Ponosan je što je Hrvatska četvrta europska zemlja u kojoj će Tough Mudder biti zastupljen, pored Irske, Njemačke i Velike Britanije.

- Na temelju našeg uspjeha u dalekoj Kini, dobili smo tu veliku priliku dovesti globalno popularni Tough Mudder event u Hrvatsku. Sedam mjeseci su trajali teški pregovori, jer njih je zanimalo sve što planiramo raditi, na logističkoj, strateškoj i operativnoj razini – otkrio je Martinović pa nadodao kako je unutar Tough Muddera svaki sudionik izazova zapravo – pobjednik. Sve što je bitno jest uspješno proći atraktivnu stazu uz pomoć timskih kolega.

- Prvi Tough Mudder event kojega ćemo dovesti u Hrvatsku bit će 5K Urban, a to je početna razina tog sporta, razina koju je moguće proći i bez treninga i razina koja je pogodna za razne oblike sportskog druženja, kao što je team building – pojasnio je Martinović, dodavši kako su najbitniji elementi te razine Tough Muddera, zapravo, druženje i uživanje u utrci, koju oni vole nazivati “izazov”.

- Na toj razini nema niti mjerenja vremena, ali ima puno pomaganja drugim natjecateljima, pa i sklapanja novih prijateljstava. Atmosfera na tom izazovu bude festivalska, i osobno sam je upoznao na jednom Tough Mudder događanju u Londonu, gdje sam također išao kako bih pobliže upoznao koncept – rekao je Martinović o brzorastućem sportu na čija natjecanja svoje menadžere šalju i divovi poput Microsofta i Googlea.

CROPIX

35 milijuna trkača

A koliko je sam sport atraktivan, pokazuju i brojke – na Tough Mudder izazovima se na 4 kontinenta dosad natjecalo čak 3.5 milijuna ljudi, a na Facebooku ih prati čak 6 milijuna korisnika. Izazovi se, uzgred rečeno, prikazuju i na najvećim sportskim televizijama, a u humanitarne svrhe je preko samih događanja po čitavom svijetu do sada prikupljeno preko 10 milijuna dolara. Industrija globalno ostvaruje preko 500 milijuna dolara prihoda. Martinović tvrdi kako će pojava Tough Muddera u Hrvatskoj osim sportu, služiti i turizmu.

- Taj entry level izazova kojega ćemo mi premijerno uvesti u Hrvatsku unutar 5K Urban eventa je prilagođen široj publici, tako da je za pretpostaviti da će europski fanovi Tough Muddera doći iskušati sebe na naše događanje u Zagreb. I inače na većim Tough Mudder eventima diljem svijeta na kojima sudjeluje između 10-15.000 ljudi dolazi bar 30% stranaca.

O tome koliko Tough Mudder ima poklonika po čitavom svijetu, govori i činjenica da čak 95% ljudi koji prvi puta iskusi Tough Mudder događaj želi ponovno sudjelovati – završio je Martinović, koji će u Zagrebu iduće godine, na za sada tajnoj lokaciji, predstaviti Tough Mudder događanje na 250 000 metara kvadratnih, uz atraktivne prepreke, sportski izazov i dobre vibracije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 00:45