KATOLIČKE UTJECAJNICE

VELIKO OSVJEŽENJE NA DOMAĆOJ SCENI INFLUENSERA 'Poslušale smo papu Franju, na društvenim mrežama se borimo za predbračnu čistoću. @men!'

    AUTOR:
    • Vid Barić

  • OBJAVLJENO:
  • 06.02.2019. u 20:43

Zagreb, 230119.
Studio Hanza Media.
Katolicke influenserice Marijeta Martic i Emina Dabo Hunjak.
Na fotografiji: Marijeta Martic, Emina Dabo Hunjak
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX

Na YouTubeu se pozivaju na svetog Pavla, a na Instagramu citiraju Bibliju

Na kraju intervjua su odahnule, priznavši da su se čitavu noć molile za mene, kao i za ovaj naš susret. Odmah mi je postalo jasno kako su bile uvjerene da ću im se narugati.

Ali, zašto bih se rugao djevojkama koje su odlučile postati katoličke influencerice, u eri u kojoj takozvani influenceri, domaći i strani - u trenucima kada ne proizvode prizemne skandale i međusobno se ne svađaju - putem svojih šarenih profila ne prestaju mladima odašiljati, najblaže rečeno, upitne poruke? Upravo nedavno su mnogi iz prvoga reda hrvatskih influencera - pored šminke, cipela, hotela i raznih drugih materijalnih stvari koje promoviraju na svojim profilima u zamjenu za novac - oglašavali gotovinske kredite.

Banke su se, dakle, namjerile i na one za koje već imamo i pomalo nespretnu domaću kovanicu - “utjecajnici” - pa su tako njihovi pratitelji, skrolajući kroz simulakrume života svojih uzora, mogli iščitati kako je upravo gotovinski kredit važna karika koja im nedostaje da poboljšaju vlastiti život.

Prije škole

U toj i takvoj eri katoličke influencerice koje provode, kako kažu, evangelizaciju društvenih mreža te promoviraju predbračnu čistoću - ili pak “otkrivanje talenata uz pomoć Duha Svetog” - doimaju se kao pravo osvježenje, nešto što bi svaki tinejdžer mogao upijati svako jutro prije odlaska u školu.

One su Emina Dabo Hunjak (32) i Marijeta Martić (29), njihov kanal se zove “Chance for walk, a djeluju na Facebooku, YouTubeu i Instagramu.

- Počele smo raditi na Laudato televiziji. Kada sam završila faks, htjela sam raditi nešto u vjerskim krugovima, a kako su me zanimali i mediji, ta se televizija činila odličnim izborom za mene - počinje priču Emina koja je doktorirala hrvatsku kulturu, specijaliziravši se za pjesništvo.

Na Laudatu je Emina upoznala i svoju današnju kolegicu Marijetu s kojom proizvodi internetski sadržaj namijenjen mladima, a koji se temelji na Bibliji i ostalim knjigama vjerskog karaktera. Nakon nekoliko godina provedenih na toj televiziji gdje su, kako kažu, naučile čitave procese - od pripreme, preko snimanja, do montaže - odlučile su krenuti svojim putem. Marijeta Martić je, zanimljivo, dugo živjela u New Yorku gdje je studirala biznis, da bi se poslije i zaposlila. Uskoro se, kako kaže, “preobratila” te se odlučila vratiti u Hrvatsku.

New York je prilično čudno mjesto za preobraćenje, govorim. To se obično događa u pustinji.

- Da, ali tako se dogodilo i to, čovjek ne može birati. Tata me i danas zna zezati da mi je trebalo stići sve do New Yorka kako bih upoznala Boga - odgovara Marijeta Martić.

Cure danas neumorno pojašnjavaju teološke pojmove te primaju poruke svojih pratitelja na Instagram s određenim upitima, problemima, na što nastoje odgovoriti putem svojih kanala. “Preobrazite svoj um”, zove se jedan od njihovih YouTube videa, a u njemu cure, pozivajući se na sv. Pavla, pričaju o odbacivanju negativnih misli, o “mijenjanju duha i tijela”, o “umu koji oblikuje tijelo”. Usput svoje pratitelje navode na misao kako se “tijelo oblikuje umom” te im poručuju da odu plivati ili šetati u šumu, pozivajući ih također da nikada ne prestanu “vjerovati u sebe”.

Zagreb, 230119.
Studio Hanza Media.
Katolicke influenserice Marijeta Martic i Emina Dabo Hunjak.
Na fotografiji: Marijeta Martic, Emina Dabo Hunjak
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / CROPIX
 

- U Hrvatskoj nema katoličkih influencera, iako ima puno sjajnih svećenika koji znaju kako se obraćati mladima s oltara, ali nisu još na društvenim mrežama - pojašnjavaju mi pionirke katoličkog influencinga u Hrvatskoj. - A od svih živućih katolika, rekle bismo da je papa Franjo najveći influencer, uzor i inspiracija. On nam donosi tako poticajne riječi, poziva nas da se ne bojimo, da izađemo van i budemo hrabri. On je također svjestan važnosti društvenih mreža i stalno poziva i na njihovu evangelizaciju - govore cure koje su poslušale poziv pape Franje te se pokrenule na društvenim mrežama kako bi se približile mladima te im, na njima blizak način, prenijele Božju riječ.

Teška iskušenja

Djevojke su i članice katoličkih molitvenih zajednica, dio župe Duha Svetoga na zagrebačkom Jarunu te vanjske članice katoličke karizmatske zajednice mladih “Božja pobjeda” koja djeluje u Zagrebu. Kao velikog uzora spominju i don Damira Stojića koji, kako govore, “zna doprijeti do mladih” i čija su predavanja posjećivale s oduševljenjem. Ne skrivaju da su i same prolazile kroz “teška vremena i razna iskušenja”.

- Budući da smo i same prolazile kroz sve što mladi danas prolaze, vjerujemo da im se možemo približiti te im pokazati i drugačiji put. Put mira, radosti, pozitivnog razmišljanja, put na kojem će raditi na sebi i otkrivati svoje darove i talente. Želimo im Isusa donijeti u svakodnevicu i želimo da ih On mijenja i čini boljima - poručuju djevojke.

Vjerski sadržaj

Upitao sam ih i kako točno izgleda proces njihova rada, sve od ideje pa do krajnjeg proizvoda u obliku slike na Instagramu ili YouTube videa.

- Ljudi nam se jave s nekom problematikom i postave pitanje. Najčešće preko Instagrama, to je za mlade najvažnija mreža. Na temelju njihovih javljanja mi stvorimo priču i odredimo temu. Zatim se pripremamo svaka na svoj način, i ne treba nam puno, jer dobro poznajemo sadržaje iz izvora vjerskog karaktera. Dakle, služimo se istim izvorima kao i svećenici, ali trudimo se to prikazati na zanimljiviji način. Želimo pokazati mladima da Biblija nije nešto što stoji doma zatvoreno te služi samo svećenicima - pojašnjavaju katoličke influencerice.

- Kada je video gotov, postavljamo ga na naš kanal. To je način na koji želimo ući u živote mladih te im pomoći kroz naša iskustva, jer postojali su dani kada i mi nismo imale samopouzdanja, kada smo bile izgubljene, u identitetskoj krizi, kada nismo znale koji bi faks upisale i slično. Iz vjerske se pozadine i temelja mogu itekako popraviti stvari, vjera pruža nadu, hrabrost, utjehu. To je dakle naša misija i smjer u kojemu ćemo nastaviti djelovati putem naših kanala - završile su “Chance for Walk” djevojke.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr
Tagovi

Izdvajamo