UNIŠTAVA VAŠE STANICE

AKO MISLITE DA JE MAMURLUK JEDINO LOŠE ŠTO VAM SE DOGAĐA NAKON PIJANKE, VARATE SE Znanstvenici otkrili važniji razlog za izbjegavanje alkohola

REUTERS

Alkohol oštećuje DNK i povećava rizik obolijevanja od karcinoma dojke kao i brojnih drugih bolesti, a znanstvenici su sada otkrili i koji je razlog da alkohol uništava naše stanice.

U novom istraživanju, znanstvenici su davali miševima razblaženi alkohol poznat kao etanol, a potom su analizom kromosoma i DNK utvrdili genetska oštećenja.

Naime, kada se alkohol razgradi u tijelu, stvori se otrovna kemikalija poznata kao acetaldehid. Malih količina acetaldehida tijelo se može samo riješiti, , no previše alkohola oštećuje matične stanice u našem tijelu i dovodi do poremećaja kromosoma i trajne izmjene strukture DNK unutar tih stanica.

Za acetaldehid se već dugo zna da uzrokuje rak, međutim mehanizam na koji djeluje dosad nije bio poznat.

Oštećenje DNK može dovesti do umiranja stanica, ali i do obnove. Međutim, ako DNK nije 'popravljen' kako treba, onda nastaje karcinom. Oštećenje matičnih stanica vodi do pojave raka, tvrde istraživači.

Procjenjuje se kako se gotovo šest posto svih karcinoma na svijetu može pripisati upravo alkoholu. Čak i male količine alkohola mogu povećati rizik od raka dojke kod žena, ističe britanska Nacionalna zdravstvena služba.

Oni koji više piju suočavaju se s većim rizikom od karcinoma usta, grla, grkljana, jednjaka, jetre i debelog crijeva.

- Ovo istraživanje pokazuje koliku štetu alkohol može napraviti našem tijelu - a mamurluk je samo blaga posljedica - ističe tim znanstvenika s Cambridgea koji je proveo istraživanje.

17. travanj 2024 05:52