POVIJEST LJUDSKOG GENOMA

ISTRAŽIVANJE OTKRILO KAKO SU SE LJUDI MASOVNO SEKSALI S PRALJUDIMA 'Miješanje među vrstama nije bilo iznimka, već pravilo!'

University of Buffalo

Znanstvenici su pronašli tragove izgubljene vrste praljudi u slini modernih ljudi koji žive u supsaharskoj Africi, što dokazuje da su se tamošnji narodi redovno miješali s drugim homininima s tog područja, pokazalo je istraživanje objavljeno u časopisu Molecular Biology and Evolution.

- Čini se da miješanje među raznim vrstama hominina nije iznimka, već pravilo, rekao je Omer Gocumen, profesor bilogije Sveučilišta u Buffalu, jedan od autora istraživanja.

- Proučavali smo evoluciju važnog proteina MUC7 koji se nalazi u slini. Kada smo pogledali povijest gena odgovornog za taj protein, pronašli smo tragove arhaične mješavine u populaciji današnjih ljudi u supsaharskoj Africi, kazao je Gocumen.

Znanstvenici su istraživali svrhu i povijest MUC7 gena, te su proučili taj gen u više od 2.500 genoma modernih ljudi. Analiza je pokazala kako su genomi žitelja supsaharske Afrike značajno drugačiji od svih ostalih verzija koje se mogu pronaći u ostatku čovječanstva.

- Prema našoj analizi, najvjerojatnije objašnjenje je arhaična introgresija - unos genetskog materijala isčezle vrste praljudi, rekao je Gokcumen.

- Ovi nepoznati srodnici ljudi mogli bi biti neka od vrsta koju smo već otkrili, poput podvrste Homo erectusa, ili neki dosad neotkriveni hominin. Nazivamo je 'vrstom duhova' jer nemamo fosile.

Prema procjeni brzine mutiranja gena, znanstvenici vjeruju kako su se preci naroda koji danas nose supsaharski MUC7 gen miješali s drugom vrstom praljudi prije oko 150.000 godina - relativno nedavno u evolucijskom vremenu - iako su se dvije vrste razišle prije 1,5 do 2 milijuna godina.

18. travanj 2024 10:12