OČI NE LAŽU

KAKO MUŠKARCI I ŽENE GLEDAJU NA OVU FOTOGRAFIJU? Što mislite, tko prvi baci oko na grudi, žene ili muškarci? Znanstvenici saznali odgovor

 EyeTrackShop/Medical Research Council

Istraživačka tvrtka EyeTrackShop provela je istraživanje želeći utvrditi na koji način muškarci i žene gledaju oglase te ima li razlike u njihovom doživljaju, piše This is Insider.

EyeTrackShop je 50-ici muškaraca i 50-ero žena pokazao tri oglasa, od kojih su dva bila seksualne prirode, dok treći to po ni po čemu nije bio.

'Naše je istraživanje pokazalo da muškarci i žene oglase gledaju na približno isti način, odnosno bez većih razlika', stoji u izvještaju EyeTrackShopa. 'No, kada smo to utvrdili poželjeli smo vidjeti po čemu se razlikuje vizualna obrada oglasa kod muškaraca i kod žena.'

Prvi oglas koji je pokazan ispitanicima bio je za H&M kupaći kostim.

EyeTrackShop/Medical Research Council

Premda muškarci i žene gledaju iste dijelove oglasa, redoslijed gledanja tih dijelova razlikuje se između muškaraca i žena. Muškarci počinju s licem žene pa se onda prebacuju na dekolte. Potom gledaju gore lijevo prema tekstu da bi završili na donjem desnom kutu, također na tekstu.

Za razliku od muškaraca, žene počnu s grudima pa se nakon toga prebace na lice. Tekst žene konzumiraju na isti način kao i muškarci.

Još detaljniji pogled na prikupljene podatke otkriva da muškarci 40 posto duže gledaju lice, dok žene 20 posto duže gledaju ženine noge.

Drugi oglas koji je pokazan ispitanicima bio je za Reebok tenisice.

EyeTrackShop/Medical Research Council

Gledajući ovaj oglas, muškarci jedva da su pogledali tenisice dok su žene njima pridale puno pozornosti. I muškarci i žene počeli su oglas gledati od ženine glave te su se potom spuštali prema njezinima stopalima, odnosno tenisicama.

Muškarci su i ovom slučaju proveli 40 posto više vremena gledajući ženino lice, ali i 50 posto više vremena gledajući ženinu stražnjicu. S druge strane, žene su provele 36 posto vremena gledajući u tenisice.

Treći oglas koji je pokazan ispitanicima ticao se automobila te u usporedbi s prethodna dva oglasa nije imao nikakve seksualne konotacije.

EyeTrackShop/Medical Research Council

U ovom su slučaju muškarci počeli s tekstom da bi se poslije prebacili na automobil, dok su žene počele s automobilom te su se kasnije prebacile na tekst.

Premda žene počnu s automobilom, muškarci provedu 85 posto više vremena gledajući automobil od žena.

EyeTrackShop je na kraju zaključio da je za prodavanje tenisica ženama očito uputno na oglas staviti nagu ženu jer je njihovo istraživanje pokazalo da su žene na taj oglas reagirale.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 10:19