PROMJENE

KEMIJA OD SADA VIŠE NEĆE BITI ISTA Suštinski se mijenja periodni sustav elemenata, evo kako po novome izgleda

AUTOR:
    • Jutarnji.hr

• OBJAVLJENO:
  • 02.12.2016. u 00:04

CC

Od ovog tjedna je i službeno zarvšen sedmi red periodnog sustava elemenata - Međunarodna organizacija za primijenjenu kemiju (IUPAC) službeno je uvrstila nova imena za kemijske elemente 113, 115, 117 i 118.

Nova imena kemijskih elemenata su:

Nihonij (Nh) za element 113,

Moskovij (Mc) za element 115,

Tenesin (Ts) za element 117 i

Oganeson (Og) za element 118.

Imena su predložili znanstvenici koji su i otkrili pojedine elemente. Prva tri elementa na listi dobili su imena prema lokacijama na kojima su se nalazile institucije koje su ih otkrile: Nihonij u Japanu, Moskovij u Moskvi i Tenesin u američkoj saveznoj državi Tennessee.

Oganeson je nazvan u čast Yurija Oganessiana, profesora nuklearne fizike na Institutu za nuklearna istraživanja.

Sva četiri novoimenovana elementa su izrazito teški i nestabilni. Zbog velikog broja protona, koji su svi pozitivnog naboja, brzo se raspadaju radioaktivnim zračenjem u manje elemente, te traju samo djeličak sekunde. Ne mogu nastati u prirodi, van laboratorijskih uvjeta u kojima znanstvenici međusobno sudaraju teške čestice.

A evo i kako izgleda novi periodni sustav elemenata:

IUPAC

Više na Jutarnjem...